Česká i světová premiéra nových vozů z Číny: 800 kW bohužel zmizelo v kouři i s houslistkou

Naše redakce dokázala uspořádat prezentaci pro luxusní značku Voyah. A navíc nečekaně dorazilo i 800kW unikátní M-Hero. Možná díky bateriím ale zmizelo rovnou v kouři.

i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz
Dalších 26 fotografií
Dalších 26 fotografií
                   

Poprvé jsme se trochu vzdálili naší novinářské profesi, když jsme zhruba před třemi měsíci kývli na nabídku uspořádat českou premiéru a prezentaci čínské značky Voyah. Jakkoli někteří z nás zkušenosti s pořádáním eventů mají, jsme přeci jen v první řadě novináři a autoři, a až v druhé řadě produkční a organizátoři takto rozsáhlé akce. Která se navíc ve finále ukázala podstatně větší, než kdokoli zpočátku odhadoval. A jak dopadla? Zajímavě. Pojďme se na to podívat společně.

Voyah míří na citelně náročnejší klientelu, než Dongfeng

Dovozce Dongfeng do České republiky (a na Slovensko a do Maďarska), společnost Plastonic, totiž nemínila zůstat jen u „běžné“ nabídky koncernu Dongfeng. Pro zákazníky, vyžadující nekompromisní luxus a skvělé technické parametry tak začala dovážet i „luxusní odnož“ Dongfengu, nazvanou Voyah. Člověk nemusí mít doktorát z lingvistiky, aby v názvu odhalili volnou inspiraci anglickým „voyage”, čili plavby, cesty, výlety. A pokud se podíváte na SUV Voyah Free, speciálně v nádherné bleděmodré barvě, leccos z mořského světa tam tuším bez problémů objevíte.

Čínské SUV za pár korun se dostalo na náš trh a zostudilo Mercedes G63 AMG. Pološílený Kubrt porušil tabu a postavil obě auta proti sobě

A protože SUV T5 EVO a MPV U-Tour z nabídky mateřského Dongfengu jsme již v redakci měli, zajímalo, jak velký rozdíl mezi oběma značkami bude. Nebudu vás napínat: rozdíl je, a ne malý. Pochopitelně, Voyah se pohybuje v jiných cenových patrech a míří na opravdu náročnou klientelu, pro kterou bývala přijatelná jen trojice německých „prémiovek“, nebo třeba japonský Lexus. A je také připravena daný komfort adekvátně zaplatit. Pojďme se ale na celou prezentaci podívat pěkně od začátku.

Výběr lokace jako zásadní klíč k úspěchu

Nemohu zapomenout na jedno z lednových pondělí, kdy mi v telefonu přistane zpráva, jestli bychom jako redakce Autoživě.cz neuměli uspořádat premiéru Voyahu Dream a Voyahu Free. Počáteční nadšení ze zajímavé zkušenosti bylo velmi rychle „zchlazeno“ věcným pragmatismem, neb nám všem začíná docházet, kolik s tím bude práce. Včetně té „neviditelné“, o to však náročnější. Nakonec jsme pro, po diskusích na straně importéra i u nás se ustanovilo úterý 9. dubna jako to správné. Kostky jsou vrženy, už není cesty zpět. Jdeme do toho.

Prémiová Čína konečně v Čechách: VOYAH otevřel showroomy a nabízí něco, co u nás nemá obdoby

Výběr lokace se hned v úvodu ukáže jako prubířský kámen: dostat někam auta i zhruba 50 novinářů a hostů postupně vyřazuje námi vytipované lokace, až zůstanou dvě. Z nich nakonec vyhrává holešovická LaFabrika, a jakkoli toto není reklamní text, musím celému tamnímu týmu alespoň takto ještě jednou poděkovat. Neměli to s námi lehké, a nebýt schopnosti improvizace (někdy pravda velmi velké), nedopadlo by to celé nakonec tak, jak to dopadlo. Jak už totiž při podobných akcích bývá, všechno je vždy nakonec trochu jinak.

Když se česká premiéra jedním telefonátem změní na světovou

Za to ovšem nikdo nemůže, dovedeme pochopit, že jakmile se akce „rozkřikne“ (vyráběli jsme mj. pozvánky i zvací video), začne se počet hostů nabalovat. Zkrátka všichni „chtějí být u toho”. Z původních 50 je 60, pak 65, ve finále 75. Ale nejzajímavější moment přijde víkend před premiérou. Ráno v sobotu telefon (zvykl jsem si po dobu příprav být na příjmu 24/7, řešili jsme věci běžně o půlnoci, stejně jako o víkendu v 8 ráno), na druhém konci šéf importu: „Budeme mít M-Hero”.

iZdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz

Exkluzivně: Test čínského SUV s 800 kW, nic podobného jsme neviděli. Dongfeng Hero M917 již brzy v Čechách

Málem mi vypadl telefon z ruky. Věděl jsem zhruba, co to je zač. Opravdu hardcore off-road, odvozený z vojenského programu Dongfengu a schopný věcí, které umí právě jen vojenské speciály. „Jen” na civilních číslech, nicméně s designem, který nenechá nikoho na pochybách, co tohle auto dokáže. Jsou momentálně pouhé dva kusy mimo Čínu, stále ještě dobíhá testovací program, světová premiéra za dva týdny v Curychu. A my tohle auto budeme mít v Praze na naší prezentaci? Wow. 10x wow.

Přibývá starostí, lidí, cateringu, židlí a techniky

Je sobota, krom auta navíc přibývají „geometrickou” řadou zaměstnanci samotné továrny, manažeři z Číny. Tedy ti všichni, o kterých jsme v úvodu vůbec nevěděli, a pár dní před akcí pro ně sháníme simultánní tlumočení včetně přístrojů. Ale těšíme se čím dál víc, jakkoli není vůbec zřejmé, jak tohle celé dopadne. Je to přesně tak, jak to při podobných akcích někdy bývá: začínáte hrát trochu vabank a musíte se jen modlit a doufat, že vše nakonec klapne a den „D” bude opravdu váš.

iZdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz

Už to asi můžu napsat. Klaplo to. Od rána „na place”, od rána rozpálený telefon. Nakonec všichni na čas dorazili, paní tlumočnice podala naprosto skvělý výkon, houslistka všechny okouzlila půvabem a energií. V průběhu prezentace se na projekcích střídala loga Dongfengu, Voyah, M-Hero, importéra DF – společnosti Plastonic a logo AutoŽivě. Nebyli jsme v úplně špatné společnosti a jsem tuze rád, že jsme mohli pomoci celou prezentaci připravit.

800 kW se rozplynulo v kouřové cloně

iZdroj fotografie: Lucie Gebouská pro AutoŽivě.cz

A že jsme byli svědky toho, jak monumentální M-Hero vjíždí za kouřové clony na podium. 800 kW výkonu a schopnosti podvozku, které běžné off roady staví do role statistů. Auto bylo roztomile „omlácené”, přijel nám totiž přímo testovací kus, kabely do počítačů z diagnostik se ještě válely na podlaze. A přímo jeden z těch dvou, které jsou na reklamním „Top Gun” videu. Závěrem? Poděkování celému týmu AŽ za bravurní výkony, před námi jsou další prezentace – a vy budete u nich díky tomu s námi.

Galerie

Dalších 26 fotografií
Dalších 26 fotografií

Co říkáte na 800kW speciál M-Hero?

Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články