Frajeřinky (ne)jen na semaforech

Chcete se blýsknout před svými přáteli nebo před nějakou tou kratší sukní a nechcete sedět v obyčejném trojkovém BMW nebo Audi? Chcete si užívat dravou jízdu v nějakém vtipném a stylovém vozítku? Zkrátka v něčem, co přejede i Ferrari a přitom byste to do něj nikdy neřekli? Pak se poohlédněte po nějaké té Ladě, tahle má pod kapotou osmiválec z BMW a je poháněna šesti sty koňskými silami.

Bohyně z Ruska

Když se ruským konstruktérům rychlých aut dostala pod ruky Lada ze stejnojmenné, opět ruské automobilky, bylo jasné, že výsledek bude něco extra. Lada dostala vnitřnosti z BMW, konkrétně osmiválcový motor, díky kterému má nyní pod kapotou 600 koní. Mimochodem má kromě nadupaného motoru také mnohem vábivější zvuk, než její sériově vyráběné sestřičky.

Lada má za sebou dlouhou historii

První sériově vyráběná Lada sjela z linky v roce 1970 pod názvem VAZ 2101. Obratem se stala obrovským hitem a téměř nedostatkovým zbožím. Linky nestačily pokrývat poptávku a dodnes je legendou. Sériovky měly pod kapotou zážehový čtyřválec o objemu 1,2 litru s výkonem 44 kW a 60 koňských sil, kterého dosahoval při 5600 otáčkách za minutu.




Auto se během let neustále vyvíjelo. Už to nebyl takový křikloun při akceleraci a i motor dostal trochu větší výkon. Moderní hranaté provedení přišlo na svět v roce 1984 a neslo název 2104.

I když se automobilka snažila o facelift, stále to nebylo ono. Ale dnes je vůz považován za nesmrtelné vozítko, které se začíná dostávat na listinu veteránů a dost často si s ním pohrávají tuneři, jako tomu bylo i v tomto případě.