Nové velké SUV od slavné značky za 420 tisíc Kč. V základu má mnohem víc než konkurence. A jak vypadá? Úchvatně

Nové SUV s kvalitním motorem a širokou výbavou za méně než půl milionu? Existuje, ale jen pro jednu skupinu zákazníků, my máme smůlu.

i Zdroj fotografie: Tata
                   

Doba není jednoduchá. Vše je drahé, pohonnými hmotami počínaje a novými automobily konče. Stačí se podívat na nabídku tuzemské značky, kde základní hatchback stál před pár lety to, co dnes průměrný motocykl. Zvýšení ceny o 200 tisíc Kč není ničím výjimečným. O to víc dnes zákazníci hledají auto, které by bylo cenově dostupné, a přesto nabízelo moderní technologie a motor s dostatečným výkonem.

Nové auto za cenu motorky nemusí být nereálné, ono existuje

Tu a tam některý z výrobců přijde s nabídkou, která by mohla takto ožehavý problém řešit. Indický výrobce Tata se rozhodl změnit pravidla hry a na trh uvedl nový model SUV. Ten nabízí mimořádně atraktivní výbavu, a zároveň si zachovává cenovou dostupnost. Bohužel ne pro všechny. Indická automobilka Tata je v Evropě známá především díky tomu, že vlastní značky Land Rover a Jaguar.

iZdroj fotografie: Tata

Právě tam zjevně inženýři Tata čerpají inspiraci pro cenově dostupné automobily. A to se nyní projevuje v jejich novém SUV. Tata představila dvě verze svého nového SUV postavené na platformě D8, kterou známe z produktů Land Rover a Jaguar. I když byla platforma mírně upravena. Důvod? Jediný, za účelem snížení výrobních nákladů. Pod kapotou nového SUV od Tata najdeme dvoulitrový turbodiesel s výkonem 170 koní a točivým momentem 350 Nm. Motor ale člověk nenajde v modelech Jaguar nebo Land Rover.

Audi vzalo velké SUV od mateřského Volkswagenu, dolepilo na něj čtyři kruhy a „nový“ model byl na světě

Jde ale jistě o důvěryhodný motor od italského Fiatu. Je to sice SUV, ale hnací síla jde pouze na přední kola. Možnost volby existuje u převodovek, zákazníci si mohou vybrat mezi manuálem a automatickou skříní. SUV dostalo vzhledem k předchůdcům facelift, který zahrnuje přepracovanou přední kapotu, část nárazníku, změny na zádi a nový design ráfků. V interiéru je 10,25palcový přístrojový displej, multimediální rozhraní s novým softwarem.

Dát 420 tis. Kč za SUV? Český zákazník má zatím smůlu

Cena je klíčem, o peníze jde především. Jedním z největších lákadel tohoto nového SUV od Tata je jeho cena. Menší verze tohoto SUV je dostupná za neuvěřitelných 420 000 Kč. To je mnohem méně než u srovnatelné konkurence. Je zde ovšem jedno velké „ale“, automobilka Tata u nás své modely neprodává. Plánuje se sice rozšířit i do Evropy, to je ale známé už dlouhou řadu let.

iZdroj fotografie: Tata

Zatím se nic takového nestalo. Kdyby nic jiného, tak jsou zde bezpečnostní a emisní normy, které stojí dlouholetému záměru v cestě. Pokud by Tata měla do Evropy dorazit, pak zřejmě i s vyššími cenami. V těch se bezpochyby navýšení spojené s úpravami na evropský trh, plus clo a další poplatky, projeví. Očekávat, že by evropské, potažmo české ceny byly stejné jako aktuální v přepočtu z domácího trhu Taty, nelze. Nicméně idea SUV pod půl milionu Kč je jistě lákavá.

Líbí se vám toto SUV?

Zdroj: Tata Motors
Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články