Pracovní pick-upy ve sportovních edicích nedávají smysl? Volkswagen nesouhlasí, zvažuje představení nového modelu R

Spojení dvou naprosto odlišných světů nemusí dávat na první pohled smysl. Zákazníci však mají velká a robustní auta se sportovním akcentem rádi, není důvod nevyslyšet poptávku.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
                   

Představení nového Volkswagenu Amarok je na spadnutí a s blížící se premiérou vyvstávají také některé dosud nezodpovězené otázky. Jednou z nich je, zda bude novinka dostupná také v ostré verzi s označením R. I když by se mohlo zdát, že jde o zcela nerelevantní nápad, jsou tady indicie, podle kterých se dá usuzovat opak. Třeba z příbuznosti s modelem, který svou vlastní ostrou specifikaci již má.

Drsný Amarok ještě drsnější? Díky Fordu

Specifikace R se vine napříč téměř celou modelovou řadou značky Volkswagen, U některých modelů jde spíše o designovou záležitost, u jiných opravdu o sportovní DNA. Golf R je považován za fenomén a etalon kategorie. Svůj pick-up VW dosud nikdy ve sportovní verzi nenabízel. Jenže nový VW Amarok bude sdílet společnou platformu s Fordem Ranger. A v těchto souvislostech už se verze R nezdá být tak nereálná.

iZdroj fotografie: Ford

Ford má totiž v nabídce Ranger Raptor. To je původně pracovní pick-up, ovšem s motorem 2.0 EcoBlue Bi-Turbo o výkonu 213 koní a točivím momentu 500 Nm. K potentní pohonné jednotce přidejte sadu dramatických doplňků karoserie a stylový interiér. Nedostanete sice nejrychlejší pickup na světě, ale ani auto, se kterým pojedete chytat ovce nebo svážet dřevo do lesa. A máte tady dodávku, které místo do práce vyrazí spíše do města nebo na fanouškovské srazy.

Bude nebo nebude? Vedení VW neřeklo ne

Výrobu Amaroku R nepopřel Ryan Davis, ředitel divize lehkých užitkových vozidel. Na otázku, zda by mohl Volkswagen vyrobit Amarok jako Ford Ranger Raptor, nezareagoval s přímou negativní odpovědí. Prohlásil, že v segmentu pick-upů je možné cokoli. A doplnil, že by v případě Amaroku R šlo o příležitost, kterou společnost zváží.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Pokud by na Amarok R nakonec nedošlo, nebudou potencionální zákazníci ochuzeni o silný motor, netřeba očekávat pouze menší motory. Víme sice, proč řada automobilek používá dvoulitrové čtyřválce, výrobce potvrdil, že pod kapotou bude pracovat naftový šestiválec. Respektive že Amarok bude v nabídce s různou nabídkou motorizací v závislostech na podmínkách jednotlivých trhů, na kterých bude nabízen.

Co myslíte, dávají ostré pracovní pick-upy smysl?

Zdroj: Volkswagen

Diskuze Vstoupit do diskuze
61 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Jaderná ruská superzbraň torpédo Poseidon. Může jít o hrozbu, nebo jen bluf, který brnká Západu na nervy
Události247.cz
Události247.cz
Ukrajina válku vyhraje, pokud se jim podaří jedna věc
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Neodymové magnety jsou větším pomocníkem, než byste čekali!
adbz.cz
adbz.cz
Nebezpečné chyby při skladování hub. Češi jsou na to experti, přitom by stačilo použít selský rozum