VW Brouk s proudovým motorem stojí 11,5 milionu Kč a má 1 350 koní

Některá auta jsou levná, jiná stojí více už z výroby, a některá prošla jedinečným upgradem. Jeden z případů se týká i VW Brouka z roku 2000 za závratnou cenu.

i Zdroj fotografie: Unsplash
                   

Na první pohled jde o klasického „brouka“ ve stříbrné barvě, co sjel z výrobní linky už před více jak dvěma desítkami let. Obyčejné sériové auto z roku 2 000 by normálně takovou cenu nemělo, majitel se však rozhodl prodat svůj kousek za 450 000 €, což je v přepočtu více než 11,5 milionu Kč. No dobře, není tak obyčejný, prošel mnoha úpravami, které z něj udělaly doslova střelu s obrovskou silou.

Upravený VW Brouk má výkon 1 350 koní

Automobil se dostal na nejmenovaný prodejní portál, kde vzbudil pozornost nadšenců i vážných zájemců o koupi. Volkswagen Brouk ušel od Hitlerovy původní myšlenky pořádný kus cesty, jeden z nadšenců v něm však viděl něco více. Sériový motor sice ponechal, přidal k němu však ještě proudový o výkonu 1 350 koní, což je asi 993 kW, tedy mnohem více než mívají i nejsilnější spalovací agregáty.

Takovou přestavbu má na svědomí Ron Patrick, uznávaný znalec svého řemesla známý také jako „lékař mechaniků“. Proč se do něčeho takového pouštěl? Protože mohl. Jeho kamarád se mu jednoho dne zmínil, že může sehnat proudový motor General Electric T58-8F, jímž byly vybavovány zejména vrtulníky amerického námořnictva.

VW Brouk s proudovým motorem je legální

Slovo dalo slovo a montáž jednotky už byla v plném proudu. Bylo však potřeba vyřešit spoustu konstrukčních otázek, zejména pak samotné uchycení. To se nakonec podařilo pomocí mříže připevněné v oblasti zadních oken, čímž získala tryska stabilitu. až na čouhající rouru z kufru se přitom karoserie vozidla jakkoliv nezměnila.

Pod kapotou dokonce zůstal původní čtyřválcový motor, díky čemuž je podle Rona Patricka auto legální. Doteď však nevíme, jakou rychlostí je schopno jezdit, protože nebylo nikdy pořádně otestováno. Automechanik a strůjce vozu jen dodal: „Nevím, jak rychle jezdí, a nejsem si jistý, že se to někdy dozvím.“ Poznávání hranic tak zřejmě zůstane na novém majiteli.

Diskuze Vstoupit do diskuze
71 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články