Z Rolls-Royce Johnnyho Cashe je nyní elektromobil

                   

Slavná auta a slavní lidé, tahle kombinace funguje vždycky. I když dojde na takovou klasiku, jako je limuzína Rolls-Royce 1970 Silver Shadow. Krásný vůz, nad kterým zaplesá srdce každého milovníka klasických luxusních aut. Tenhle konkrétní se může pochlubit iniciálami J. R. C., které nepatří nikomu jinému, než největší hvězdě americké country, Johnny Cashovi. Právě on se v tomto Rolls-Royce proháněl po nekonečných dálnicích amerického jihozápadu. Základní charakteristiky tohoto britského krasavce jsou:

  • Délka: 517 cm
  • Objem motoru: 6,2 l
  • Maximální rychlost: 194 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11 s
iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Shift Electric Vehicles

Cashův Rolls-Royce si vzala do parády americká společnost Shift Electric Vehicles, která je spíše než firmou „jen“ parta nadšenců elektromobilů. Ti se posledních patnáct let baví tím, že známé modely předělávají na elektromobily a následně prodávají. Proměnou tu prošel například Woods Road Wagon z roku 1904, který vypadá spíše jako kočár bez koňského spřežení než jako automobil, ale také Porsche 911 Carrera nebo helikoptéra Robinson R44. Ta se dokonce stala první funkční helikoptérou na baterky.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Napůl Rolls-Royce, napůl Tesla

Úprava bývalé limuzíny slavného muzikanta patřila k těm jednodušším, Shift Electric Vehicles mohli využít motor Tesla Large Drive Unit, který zakoupili přímo u známého výrobce elektromobilů. Tenhle motor běžně pohání Teslu Model S. Firma tak nemusela vyvíjet téměř žádná vlastní řešení, stačilo vymyslet, jak motor z Tesly efektivně implementovat do pět desítek let staré limuzíny. Její původní motor je totiž menší než jeho elektrická nástupce. Vše se ovšem podařilo, a tak vznikl unikátní vůz, který by se měl brzy dostat do aukce, která bude probíhat online. Zúčastnit se jí tak budete moci i vy. Cena elektrického Rolls-Royce se však pravděpodobně vyšplhá do astronomických výšin.

Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články