Zbrusu nový naftový motor je skutečnou revolucí. Má přes 400 koní a téměř nulové emise

Nový Diesel může být opravdovou revolucí, protože je vysoce výkonný a zároveň vyhovuje emisím, což od něj zřejmě nikdo nečekal.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Je to neuvěřitelně a překvapující a revoluční. Nový model Dieselu předvádí krásný výkon skoro 300 kW a přitom dosahuje téměř nulových emisí výfukových plynů. Od silného tradičního motoru se dalo čekat hodně, ale ne zrovna tato dechberoucí efektivita, kterou překvapil hlavně své odpůrce. Emise jsou totiž jedním z hlavních argumentů pro nahrazení dnes používaných dieselových motorů elektromobily všeho druhu.

Revoluční, silný a téměř bez dopadů

Nový nezvyklý koncept tradičního Dieselu ovšem působí jako dosažení naprostého zázraku. Při zachování působivého výkonu motoru dosáhli totiž technici téměř nulových emisí. V poslední době se skoro všichni evropští výrobci zaměřují hlavně na vývoj technologií pro elektromobily. Zbytek světa ovšem přepnutí na čistou elektro mobilitu tolik nakloněn není, protože by pro sektor byly potřeba také gigantické baterie.

i

Tyto problémy ovšem Diesel nemá a jde o prověřený model. Spoluprací několika firem vznikl atypický typ dieselového motoru, který byl původně navržen pro tanky. Jednotka má čtyři cylindry a osm pístů, což vede k vysokému stupni komprese. Další prvky se pak starají o menší tření a ztrátu tepla. Vloni byl tento model konečně vložen do Fordu – 150. Kapacita byla 2,7 litru a výkon 203 kW. Díky moderní technologii měl nejnižší spotřebu v segmentu.

Revoluční čistota dieselového motoru

Aby se vešel do pickupu, musel být plochý. Firma Achates Power pokračuje ve vývoji dalších typů tohoto motoru Dieselu, který funguje na stejném principu. Teď má 3 cylindry, 6 pistů, ale zabírá poměrně hodně prostoru. Místo problémů má ovšem tento motor jednu obrovskou výhodu. Emise oxidu dusíku byly sníženy o 96 % a emise CO2 byly jen 7 %.

iZdroj fotografie: Pixabay

Tato jednotka má kapacitu 10,6 litru a nahrazuje motory o obsahu 13 – 15 litrů typu turbo diesel. Dosáhne výkonu 300 kW a 2280 Nm točivého momentu. Firma Achates Power, která stojí za hlavním vývojem, bude tento model testovat v kamionech Peterbilt 579, přičemž ji bude podporovat prodejní řetězec Walmart. Celkově to vypadá, že Diesely ještě neřekly poslední slovo a začínají reagovat na rostoucí rozmach elektromobilů.

Zdroj: AutoCar

Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články