Kolik kilometrů stihnete ještě ujet, když se vám rozsvítí oranžová kontrolka rezervy?

Jaký je dojezd auta na rezervní palivo, to je zásadní otázka. Zejména pokud je čerpací stanice v nedohlednu.

i Zdroj fotografie: abcMedia (vlastní tvorba)
                   

Na palubní desce je řada kontrolek a signalizací. Ať už ve formě samostatných diod u starších aut, anebo piktogramů soustředěných na jednom displeji. Smysl je stejný, včasné varování před problémem. Signál nízké hladiny paliva v nádrži je jedním z těchto varování. Na otázku, kolik paliva zbývá v nádrži, když se rozsvítí oranžová kontrolka, takzvané hladové oko, není jednoznačná.

Různá auta mají různý dojezd

Nelze bohužel přesně určit, jakou vzdálenost ještě auto na rezervu ujede. Nejčastěji to bývá asi padesát kilometrů. Vyskytují se i případy s třiceti kilometry, které máte pak v záloze. Ale také jsou auta, která najedou sedmdesát kilometrů. Díky odlišnostem v senzorech není dojezd na rezervní množství paliva u všech aut stejný. Jde také o to, jakým stylem jezdíte, obvykle s rozsvíceným oranžovým světlem řidič zvolní, i kdyby do té doby šlapal hodně na plyn. Záleží na spotřebě vozu jako takové. A také na technickém stavu auta.

iZdroj fotografie: Pixabay

Zažili jsme špatně opravenou dodávku, která měla ukazatel posunutý tak, že s rozsvícením oranžové kontrolky bylo palivo zcela vyčerpáno. Některá japonská auta, anebo i francouzská, po rozsvícení oranžové diody mnoho kilometrů nenajedou, tam je lepší reálně počítat s dvaceti, maximálně třiceti kilometry do totálního zastavení. Tak jak tak, je lepší čerpat najednou více paliva a vnímat dojezd průběžně, ne jezdit k čerpací stanici a tankovat za 300 Kč. A při signálu s nízkým stavem paliva jet rovnou k čerpacímu stojanu. Řešit, že dojde benzín v ten nejméně vhodný okamžik, je zbytečné. U nafty pak navíc hrozí náklady za servis motoru. 

Zdroj: Autorský komentář Filipa Rakovana

Diskuze Vstoupit do diskuze
50 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články