Levnější než Škoda, rychlejší než Porsche, nabitý za 10 minut, ujede 825 km. Nový „přelomový“ elektromobil byl odhalen

Technické parametry jsou z říše snů a snová je i cena, která je levnější než tuzemská konkurence. Proč se k nám ještě nedováží?

i Zdroj fotografie: Zeekr
i Zdroj fotografie: Zeekr
i Zdroj fotografie: Zeekr
i Zdroj fotografie: Zeekr
i Zdroj fotografie: Zeekr
i Zdroj fotografie: Zeekr
i Zdroj fotografie: Zeekr
Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Tak se nám tady objevil další čínský elektromobil, který slibuje, že vyřeší všechny problémy, jež s elektromobilitou máme. Začnu rovnou se syrovými fakty. Jde o nový Zeekr 7GT, který pochází od čínského koncernu Geely Group. Mimochodem, to je skupina, pod kterou spadá i kdysi švédská značka Volvo. Elektromobily plánuje značka do budoucna nabízet i v Evropě podobně jako BYD, ale o uvedení Zeekru 7GT na evropský trh zatím není nic známo.

Na český trh se zatím nedostane, ale parametry stojí za to

Jedna věc je zatím jistá, sportovní kupé pravděpodobně nebude dostupné jinde než v domovské Číně. Přitom by „shooting brake“ neboli sportovní kombi mohlo zamíchat kartami na evropském trhu. Čím? Tím, že slibuje dojezd 825 kilometrů a dobití za pouhých 10 minut. Zní to jako sci-fi? Možná, ale pojďme se na to podívat blíž. Nový Zeekr 7GT tedy patří k čínského koncernu Geely a v Číně základní verze tohoto elektromobilu startuje na v přepočtu pouhých 24 400 eur, tedy cca 609 000 Kč.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: Zeekr

Což je jen o něco málo víc, než kolik bude pravděpodobně stát chystaný elektrický malý vůz VW ID.1. Za tuto cenu dostanete od Zeekru slušný balíček výbavy ve voze s délkou 4,86 metru. Jistě, je to pořádně velké auto. Rozvor náprav činí 2,93 metru, což slibuje opravdu prostorný interiér. Ale pojďme k tomu, co nás na elektromobilech zajímá nejvíc – technika. A tady má GT (což mimochodem znamená „Grand Tour“) na papíře opravdu co nabídnout.

Čínské automobilky Geely, Chery či Nio mají v Evropě nejenom auta, ale už i vývojová centra

Podotýkám na papíře. Máme zde například 800voltovou architekturu, která umožňuje rychlé zrychlení a krátké doby nabíjení. Za předpokladu odpovídající nabíjecí infrastruktury by podle výrobce nemělo plné nabití trvat déle než deset minut. Za tuto dobu by se měl akumulátor dostat z 10 na 80 procent. Slušné. Ve standardní výbavě je vůz vybaven 75kWh akumulátorem s LFP články. Kolik na jedno nabití ujede? Teď se možná posaďte a držte se.

Dojezd až 825 km na jedno nabití, reálně slušných 600 km

Podle čínské normy CLTC by měl stroj dosáhnout dojezdu až 650 kilometrů. Vyšší výbavové linie lze objednat s větším 100kWh akumulátorem. Pak Zeekr slibuje dojezd až 825 kilometrů. Samozřejmě všichni víme, že realita bude o něco horší, ale i kdyby to bylo „jen“ 600 kilometrů, pořád je to slušné číslo. A co rychlost? Zrychlení na 100 kilometrů v hodině udává výrobce hodnotou 2,95 sekundy. To už je hodnota, která se blíží supersportům.

iZdroj fotografie: Zeekr

Nebo spíše patří supersportům. Za plynulé ovládání infotainment systému odpovídá čipová sada Qualcomm 8295. Novinka je navíc vybavena lidarem, radarem a kamerami pro autonomní jízdu. Takže tady máme auto, které je velké jako Škoda Superb, zrychluje jako Porsche, nabíjí se rychleji než většina současných elektromobilů a stojí jako dobře vybavená Škoda Octavia. Zní to až příliš dobře, aby to byla pravda, že?

Jak se změní cena, pokud auto zamíří do ČR? Určitě stoupne

Na domácím trhu je Zeekr 7GT k objednání v devíti různých barvách. První kusy by se měly dostat k majitelům právě teď. Cenu základní výbavy jsem zmínil, zda, kdy a za kolik se vůz dostane do Evropy, zatím není známo. Nicméně zda, to je ve hvězdách. Kdy? O tom tedy ani nemá cenu mluvit. A za kolik? Rozhodně to nebude stejná částka jako v čínském prostředí. Kdybych si měl tipnout, měl bych v hlavě cca 850 000 Kč jako základ. Ale možná bych se pletl, zejména pokud by značka chtěla atakovat evropský trh agresivní cenovou politikou.

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie

Měl by se Zeekr u nás prodávat?

Zdroj: Zeekr
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články