Na přední nápravě jsou zimní pneumatiky a na zadní nápravě zůstalo letní obutí. Co se může pokazit? Video Tyre Reviews ukazuje, jak je správné zimní obutí na všech kolech důležité.

Na zimních gumách nešetřete

Pokud jedete opatrně, pak vám vysoce kvalitní sada celoročních pneumatik může postačit i v zimě v místech, kde je na vozovce mírné množství sněhu. Nicméně nikdy nebudou tak dobré jako když vybavíte své vozidlo čtyřmi plnohodnotnými zimními pneumatikami. Nebuďte ovšem škrti nevymýšlejte hlouposti, jako je obout zimními gumami pouze přední nápravu svého auta. Pokud chcete vědět, proč je to opravdu špatný nápad, podívejte se na experimentální video z dílny Tyre Reviews.

Dokud jedete rovně, nic se neděje

Pokud máte na jedné nápravě zimní pneumatiky a na druhé letní, vzniká mezi oběma konci auta obrovská nerovnováha v záběru. To při jízdě vpřed nevadí, ale jakmile chcete zatáčet, dostanete se do vážných problémů. Dokonce i při nízkých rychlostech se vůz ihned roztočí a řidič má velmi malou šanci, aby se ze smyku vůbec dostal.

Mohlo by vás zajímat: Používáte správně mlhová světla? Tato rada vás zachrání před pokutou i nehodou

Tato záležitost nejspíš vypadá jako zábavný způsob, jak strávit den v testovacím centru pneumatik Goodyear v chladném počasí, ale na silnici by to skutečně bylo neuvěřitelně nebezpečné. Jiní řidiči by se také potýkali s nepříznivými podmínkami a pravděpodobně by nebyli schopni reagovat včas, aby se vyhnuli vašemu neovladatelnému vozidlu.

Nezachrání vás ani pohon 4×4

Zimní pneumatiky nejsou levný výdaj, ale poskytují značnou trakční výhodu v mrazivých podmínkách. Obvykle platí, že sada čtyř pneumatik vydrží několik sezón, takže nemusíte do zimních pneumatik investovat každý rok.

Jako přesvědčivý důkaz o schopnostech zimních pneumatik poslouží také předchozí video redakce Tire Reviews, ve kterém porovnávala vozidlo na zimních gumách s pohonem předních kol s identickým modelem s pohonem všech kol, který jel na letních pneumatikách. Výsledky byly jednoznařné a pneumatiky pro jízdu na sněhu získaly pro dvoukolku snadné vítězství, protože ta dokázala brzdit, zrychlovat a lépe zatáčet, přestože měla o dvě poháněná kola méně.