Chytrák našel způsob, jak zabrat místo na přeplněném parkovišti u sídliště. Sousedi ho začali nenávidět a úřady neměly pochopení

Je možné zabrat si na veřejném parkovišti místo sám pro sebe? Samozřejmě že ne, i když by si někdo mohl myslet opak

i Zdroj fotografie: Juandev / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Mít vlastní garáž nebo alespoň parkovací místo na sídliště přeplněném automobily, to je sen. Sen každého, kdo každý den objíždí blok za blokem a hledá, kam by automobil zaparkoval. Přes den je sídliště poloprázdné, ale s koncem obvyklé pracovní doby se začne plnit. V podvečer je téměř nemožné zaparkovat. To platí jak pro moderní developerské projekty, tak pro stará sídliště na periferii. Aut je prostě víc než parkovacích míst.

Zaparkovat večer na sídlišti je téměř nemožné, místa nejsou

Jeden vykuk ale přišel na to, jak si jedno parkovací místo zabrat. Je možné postavit si soukromou garáž na veřejném parkovišti? Technicky ano, to není nic problematického, ale legislativně je to v zásadě nemožné. S legislativou si nelámal hlavu jeden vychytralý polský řidič. Aby nikdo nezabral „jeho“ místo, jednoho krásné ho dne obsadil dvěma auty dvě parkovací místa. Aby si udělal místo na další krok. Tím bylo postavení plechové garáže.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Přijelo nákladní auto, složilo plechy a za pár minut bylo hotovo. Pro ilustraci, jak taková garáž může vypadat, se stačí podívat na titulní obrázek z českého prostředí. Aby toho nebylo málo, po pár dnech se na vratech od garáže objevila cedule s tím, že jde o místo pro invalidy. Drzost kreativce neznala mezí. Vykuk spekuloval na to, že nejde o stavbu, že je garáž mobilní, není spojená se zemí. A že nepodléhá stavebnímu zákonu, nutnosti povolení, a tak podobně.

Garáž na veřejném parkovišti? Je to nelegální stavba

Jak dlouho štěstí vychytralého řidiče trvalo? Pouhých šestnáct dnů. Pak dostal řidič úřední pokyn, aby nelegální stavbu odstranil. Jak se úřady o konkrétním člověku dozvěděly je otázkou, pravděpodobně šlo o sousedské udání. Ale to není relevantní, odsuzovat, šlo prostě o reakci na hulvátský čin. Lze takové chování akceptovat i u nás?

iZdroj fotografie: Martin Sedláček

Samozřejmě, že ne. Nicméně, a to nelze brát jako návod, spíše jen smutné konstatování. Existují u nás případy nelegálních, takzvaných černých staveb, které majitel nelegálně postavil. A i bez povolení nebylo snadné přinutit kohokoli k doplnění potřebné dokumentace nebo dokonce k odstranění stavby. Pokud nejde jen tak odstranit billboard u dálnice, pak zlikvidovat plechovou garáž asi také nebude nic jednoduchého. 

Co na takové chování říkáte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články