Seřadili jsme 100 nejhorších aut za posledních 20 let: Je vaše mezi nimi? Tabulka plná prémiových značek, ale „vítěze“ neuhodnete ani za milion

Jaká auta jsou opravdu špatná a je třeba dát od nich ruce pryč? Máme seznam, ve kterém každý řidič hledá s obavou právě ten svůj automobil

i Zdroj fotografie: Pexels
                   

Která auta jsou dobrá a která nejsou? Otázka, jež trápí zákazníky vždy, když mají sáhnout hluboko do svých kapes a investovat na dlouhé roky do svého osobního automobilu. Trh nabízí mnoho skvělých vozidel, ale bohužel existují i taková auta, která se vyznačují řadou problémů a poruch. Od těch se vyplatí dát ruce pryč. Polští kolegové sestavili žebříček stovky nejhorších automobilů.

Nejde o celou modelovou řadu, ale vždy o danou motorizaci

Je důležité vědět, že se jedná vždy o dané motorizace, neznamená to, že je špatná celá modelová řada. Poruchové specifikace bohužel kazí jméno jinak dobrých modelů. Paradoxní je, jak moc se v tabulce objevují prémiové německé automobilky. A že je na vrcholu doslova král všech králů, je na pováženou. Zde je seznam 20 nejhorších aut za posledních dvacet let, s důrazem na jejich specifické problémy, plus dalších 80 aut, která v žebříčku následují.

20. Audi A4 1,8 TFSI/2,0 TFSI (B8)

Proč je tady právě toto auto? Důvodem je série problémů s benzinovými motory 1,8 a 2,0 TFSI, včetně natahování rozvodového řetězu a nadměrné spotřeby oleje. Dalším rozšířeným problémem je karbonizace ventilů. Problém, který vyžaduje náročnou a nákladnou demontáž a opravu.

19. Nissan Navara 2,5 TD (D40)

Dieselový motor této Navary může trpět přehříváním, což může vést k vážným problémům včetně prasknutí hlavy válců a selhání turbodmychadla. Tato zkušenost se často spojuje s korozí, což činí tuto volbu problematickou.

iZdroj fotografie: VW

18. VW Phaeton 5.0 TDI

Phaeton, i když byl luxusní limuzínou, se potýkal s mnoha problémy včetně selhávání elektroniky, vzduchového pérování a poruch motorů. Zejména desetiválcová naftová verze 5,0 V10 TDI byla označena za problematickou.

17. Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed

Přestože tato Alfa Romeo přitahuje pozornost svým designem, má problémy s benzinovými motory, automatickou převodovkou, korozí, elektronikou a pružením.

iZdroj fotografie: S vědomím Benz Automobile

16. VW Golf 2.0 TDI (V)

Zatímco některé verze Golfu nemají větší problémy, jiné, zejména verze 2.0 TDI, trápí vážné problémy, včetně korozních problémů u naftových verzí.

15. Volvo XC90 T8 (II)

Švédské SUV XC90 má potíže s elektronikou, zejména u naftových verzí s dvoulitrovými čtyřválci a hybridní verze T8.

14. VW Touareg 2,5/5,0 TDI (I)

Dieselové motory 2,5 R5 a 5,0 V10 trpí nestabilní vrstvou slitiny, což může být nákladný problém k vyřešení. Elektronické a pohonové problémy jsou také běžné.

Pětilitrový desetiválec byl dost raritní a dnes už jich moc není

13. Kia Carnival 2.9 CRDi (II)

Naftový motor 2.9 může mít problémy s olejovým čerpadlem, což může vést k vážnému poškození motoru. Carnival trpí také problémy s komfortní výbavou, pružením, elektronikou a korozí.

12. Mazda 6 2.0 CD (I)

Mazda 6 má problémy s korozí, zejména na blatnících, a naftový motor 2.0 trpí častými poruchami mazacího systému a úpravou výfukových plynů.

11. Peugeot 307 1.6

Toto auto je známé svou poruchovostí, zahrnující širokou škálu problémů od elektroniky až po samovznícení.

iZdroj fotografie: Porsche

10. Porsche Cayenne 4.5 V8 (I)

I když je Cayenne obecně vnímán jako kvalitní vůz, verze 4.5 V8 byla označena za rizikovou. Problémy se objevovaly zejména s benzinovými osmiválci V8 a také s elektronikou, pohonem a odpružením.

9. Mercedes E 400 CDI (W211)

Toto vozidlo trpí rozsáhlou korozí, problémy s motory, brzdami a automatickými převodovkami. Benzinové verze jsou doporučeny jako méně problémové.

Američané vybrali nejlepší značky aut. Vítězem jsou Němci

8. Audi A4 2.0 TDI/2,5 TDI (B7)

Audi A4 z tohoto období má problémy s motory, včetně vážných problémů s převodovkou Multitronic a poruchami hlav, vstřikovacích čerpadel a elektroniky.

7. Mercedes ML 400 CDI (W163)

Rozsáhlá koroze a problémy s osmiválcovým turbodieselem 4.0 CDI vedou k mnoha starostem s touto verzí Mercedesu ML. Elektronika a pružení jsou dalšími oblastmi problémů.

iZdroj fotografie: Renault

6. Renault Laguna 1.9 dCi (II)

Problémy s turbochargery u naftové verze 1.9 dCi jsou výrazným problémem, který může vést ke zničení motoru. Benzinová verze 2.0 s přímým vstřikováním a elektronickými problémy jsou také znepokojující.

5. VW Passat 2.0 TDI (B6)

Převodovka DGS v kombinaci s naftovým motorem 2.0 TDI má mnoho problémů, včetně poškození hlavy válců, poruchy turbodmychadla a selhání pohonu olejového čerpadla. Kromě toho jsou problémy s korozí, klimatizací a elektrickou parkovací brzdou.

iZdroj fotografie: Volkswagen

4. BMW 520i (E60)

Novější benzinový motor N43 o objemu 2.0 litru má problémy s vstřikovači, čerpadly HPFP, poruchami rozvodů a usazeninami karbonu na ventilech a sacím systému.

3. VW Touran 2.0 TDI (I)

Touran se umístil na třetím místě kvůli problémům s verzí kombinující motor 2.0 TDI a převodovku DGS. Uživatelé hlásili poruchy motoru, převodovky a elektroniky.

Nejhorší dvě místa a na nich vlajkové lodě německých elit?

2. BMW 745i (E65)

Benzínový motor V8 (N62) trpí častými úniky oleje, problémy s napínáky a rozvodovými řetězy, těsněními ventilů a netěsnými potrubími v chladicím systému, což vede k přehřívání. Naftový motor 4.0 V8 není o nic lepší.

1. Mercedes S 400 CDI (W220)

První místo v našem žebříčku obsadil Mercedes S 400 CDI (W220), který trpí celou řadu poruch včetně koroze, problémů s elektronikou, pružením a převodovkami. Mnoho majitelů se setkalo s problémy u různých typů motorů a jedním z nejproblematičtějších je naftový 4.0 V8 CDI.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Dalších méně kritických, přesto ale také rizikových 80 aut:

100.  Mazda 6 2.2 SKY-D (III)

99.    Ford Mondeo 1.8 TDCi (III/MkIV)

98.    Lexus IS 220d (II)

97.    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T (II)

96.    Mazda CX-5 2.2 SKY-D, 4WD (I)

95.    Seat Ibiza 1.4 (IV)

94.    Kia cee’d 2.0 CRDi (I)

93.    Toyota Proace (II)

92.    Citroën C2 Sensodrive

Motor HTP měl řadu slabin, jeho umístění zde nepřekvapí

91.    Škoda Fabia 1.2 HTP/1.4 TDI (I)

90.    Volkswagen Polo 1.2 HTP/1.4 TDI (IV)

89.    Chrysler Town & Country 3.6

88.    Hyundai i30 2.0 CRDi (I)

87.    Fiat Croma 2.4 JTD

86.    Alfa Romeo Giulietta 1.4 M-AiR TB

85.    Dacia Duster 1.2 TCe (I)

84.    Opel Insignia 2.0 CDTI (I)

83.    Volkswagen Golf 1.4 TSI (VI)

82.    Mini Cooper 1.5T (F56)

81.    Subaru Impreza WRX STi (GR)

80.    Mazda 3 2.0 CD (I)

79.    Volvo XC90 4,4 V8 (I)

78.    Renault Espace 3.0 dCi (IV)

77.    Opel Astra 2.2 DTI (II)

76.    Peugeot 207 1,6 VTi

75.    Opel Vectra C 2.2 Direct

74.    Lancia Thesis 2.0 Turbo

73.    Alfa Romeo 159 2,4 JTDM

72.    Ford Mondeo 1.5 EB (IV/Mk V)

71.    Nissan Qashqai 1,5 dCi (I)

Osobní zkušenost? Ano, Brera byla skutečně dost špatné auto

70.    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS

69.    Hyundai i20 1.2 (I)

68.    Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS (II)

67.    BMW 328i GT (F34)

66.    Nissan Almera 1,5–1,8 (II)

65.    Jeep Grand Cherokee (II/WJ)

64.    Audi A2 1.4 TDI

63.    Mitsubishi Pajero 3.2 DiD (III)

62.    Citroen C5 2.0 HPI (I)

63.    BMW 116i (I/E87)

61.    Fiat 500 0,9 TwinAir

60.    Ford Focus 1.8 TDDi (I)

59.    Fiat Bravo 1.9 M-JET (II)

58.    Honda Civic 1.7 CTDI (VII)

56.    Opel Corsa 1.0 (C)

55.    Nissan Patrol GR 3.0 DI (II/Y62)

54.    Dodge Avenger 2.0 CRD

53.    Land Rover Freelander 1.8 (I)

52.    Opel Signum 3.0 CDTI

51.    Mini Cooper 1.6 CVT (R50)

50.    Škoda Octavia 1.8 TSI (II)

49.    Citroën C5 1.6 VTi/THP (II)

48.    Ford Focus 1.6 TDCi (II)

47.    Saab 9–5 3.0 TiD (I)

46.    Audi A6 2.0–3.0 TDI (C6)

45.    Citroën C6 2,7 V6 HDi

44.    Mercedes E 220 CDI (W212)

43.    Ford Ka 1.3 (I)

42.    Land Rover Discovery 3 2,7 TDV6

41.    Renault Megane 1,5 dCi (II)

40.    Citroën C8 2,2 HDi

39.    Jaguar S-Type 2,7 D V6

38.    Renault Thalia 1,5 dCi (I)

37.    Fiat Stilo Abarth

36.    BMW 320d (E90)

35.    Nissan Primera 1.8 (P12)

34.    Tata Indica

33.    BMW 320si (E90)

32.    Dacia Logan 1,5 dCi (I)

31.    Audi A8 (D3) 4,0 V8 TDI

30.    Mazda 6 2.0 CD (II)

29.    Mini Cooper S (R56)

28.    Ford Mondeo 2.0 TDCi (II)

27.    Mercedes A 160 CDI (II)

26.    Citroen C4 1.6 VTi (I)

25.    Toyota Avensis 1.8/2.0 D-4D (II)

24.    Ford Focus 1.0 EcoBoost (III)

23.    Smart Fortwo 0,8 CDI (I)

22.    BMW 520d (F10/F11)

21.    Subaru Forester 2.0D (III)

Souhlasíte s výsledky?

Zdroj: Auto Swiat
Diskuze Vstoupit do diskuze
99 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články