Poprvé za volantem nové Dacie: Vyrobili národní poklad s pečetí 7leté záruky. Není jen dalším pekáčem, zaplaví ČR

Dacia se nejnověji zařadila do klubu výrobců poskytujících nadstandardní záruku 7 let na nové automobily. Tím ale výhodná nabídka u modelů pro rok 2025 zdaleka nekončí.

i Zdroj fotografie: Dacia
                   

Když se mne moji přátelé ptají, co považuji za jednu z největších výhod u nového vozu, odpovím vždy bez zaváhání: záruku. Ten klid v duši (a potažmo v peněžence), kdy vím, že ať se stane cokoli, jde to na vrub výrobci, je zkrátka k nezaplacení. Někdy i doslova. A i když to občas stojí trochu vyjednávání, přece jen jsem v násobně lepší pozici než u auta bez jakékoli záruky. Nejnověji nabízí velmi zajímavou záruku Dacia – pojďme se na ni s redakcí AutoŽivě.cz podívat společně.

Záruka 7 let jako důležitý argument pro koupi

Nemálo výrobců přitom dnes nabízí minimálně 3letou záruku, rok navíc nad zákonem stanovených 24 měsíců. Počin korejského dua Hyundai/KIA, které před několika lety oznámilo 7letou záruku na své modely, však byl vpravdě revoluční. A troufnu si tipovat, že pro mnoho zájemců byl pokud ne tím hlavním, tak jedním z nejdůležitějších faktorů pro podpis objednávky na nové auto. A podobně si troufnu tipovat, že postupovala Dacia u nového Bigsteru.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: Dacia

Ten přitom již v prvních testech dokázal, že to opravdu není jen „natažený Duster“. Na délku 4,57 metru (rozvor 2 697 mm znamená o 100 mm více než u Dusteru) dlouhý Bigster tak v segmentu C-SUV konkuruje vozům jako Škoda Karoq (4,38 m), VW Tiguan (4,51 m) nebo Peugeot 3008 (4,54 m). Přitom startovní cena pod 600 000 Kč je o 30–40 % nižší než u konkurence. Kufr nabídne 667 litrů – o 190 litrů více než Duster, přičemž i v 7místné verzi zbývá 320 litrů na zavazadla – což je mimochodem více, než nabízí Fabia.

S Bigsterem klidně do divadla, na hory i do lesa

Od prvního Loganu MCV z roku 2006 s délkou 4,45 m a cenou (od) 169 000 Kč tak Dacia ušla neuvěřitelnou cestu. Dnešní Bigster je plnohodnotné SUV, se kterým můžete zaparkovat večer před divadlem, aniž byste se stali terčem nemístných vtipů na „rumunskou socku“. Ne, Bigster opravdu nevypadá jako volba pro chudé. Krom divadla se bude velmi dobře vyjímat i na polní cestě nebo v lese – se světlou výškou 217 mm překonává většinu konkurentů kromě specializovaných off-roadů.

Mimochodem, šířka v loktech vzadu činí 1 420 mm, což je hodnota na úrovni BMW X5. Tužší karoserie snížila hlučnost o 3 dB při 130 km/h oproti Dusteru. Spotřeba na dálnici při 130 km/h činí 7,2 litru u verze TCe 140 4×4, což je o 0,5 l méně než u o 100 kg lehčího Dusteru. Zajímavé. A ani výbavou na tom nebudete špatně: v sérii dostanete 9 airbagů, 10,1″ displej infotainmentu (Karoq má 8″), digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání i startování. Vrcholná výbava Journey za cca 650 000 Kč přidává třeba i matrix LED světlomety.

3 roky standardně a 5 let za příplatek. A další roky po servisu

A slíbená záruka 7 let? Standardně dostanete 3 roky/100 000 km s možností prodloužení na 5 let. Jenže, pokud s vozem absolvujete povinnou prohlídku v autorizovaném servisu, záruka se vám prodlouží o další rok. I nad těch pět let. Čili klidně na 7 let. Popravdě, neváhal bych. I když jsou náhradní díly na Dacii levnější o 40–60 % než srovnatelné díly od VW Group, přesto bych byl rád, aby moji peněženku nijak nezatěžovaly. A abych věděl, že cokoli se stane, stačí zajet do servisu a vzít si náhradní auto.

A pojištění? Bigster v tomto případě vyjde v průměru o 35 % levněji než například Tiguan. Chápu, Dacia není cílem zlodějů a kupují si ji většinou lidé, co si nepotřebují na silnici nic dokazovat. Nízká nehodovost a nižší riziko krádeže? Příjemnější pojistné. Co říkáte na nový Bigster? Souhlasíte se mnou, že 8% podíl na evropském trhu nemůže být náhoda? A že Dacia urazila opravdu ohromný kus cesty? Jak to vidíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články