Audi uvádí do výroby revoluční světla. Majitelé jásají, ale ostatní řidiče budou pekelně otravovat

Kdo chce vidět, musí mít pořádná světla. Díky unikátní technologii řidič nejenom vidí, ale je i vidět, a to i zezadu.

i Zdroj fotografie: Audi
                   

Prémiový německý výrobce luxusních automobilů opět razí cestu inovací a technologického pokroku. Přichází s revolučním přístupem k osvětlení, který slibuje nejen zlepšení jízdy v noci, ale také zvýšení bezpečnosti na silnicích. Nová Audi Q8, luxusní SUV od tohoto automobilového giganta, nyní nabízí světelné systémy, které kombinují nejnovější technologie a přinášejí něco zcela nového na trh.

Doba aut se světly, která svítila tři metry dopředu, skončila

Co je ještě zajímavější, tato světla jsou revoluční jak vpředu, tak vzadu a přinášejí nečekané inovace do světa automobilového osvětlení. Audi propojuje matricovou technologii s laserem a bezpochyby přináší oslnivý (doslova) výkon. Je to pravděpodobně nejlepší technologie, kterou lze v současné době najít na trhu. Jak to funguje? Laserové světlo se aktivuje, jakmile auto překročí rychlost 70 km/h.

Audi chystá 20 nových modelů aut pro Česko. Vedení řeklo, že přichází nejvyšší modelová smršť

Zvýšený dosah světelného paprsku zajišťuje stále optimální viditelnost. Majitelé mohou vybrat ze čtyř různých grafických interiérů, což umožňuje přizpůsobení světelného vzhledu vozu podle vlastního vkusu. Unikátní světla jsou i vzadu. Audi nyní přichází s organickými LED diodami, ty interagují s asistenčními systémy. Když se vozidlo zezadu přiblíží na dvoumetrovou vzdálenost, všechny LED diody se aktivují.

iZdroj fotografie: Audi

Upozorňují řidiče vzadu na blížící se nebezpečí. Navíc mohou majitelé upravit vzhled světel pomocí informačního a zábavního systému MMI. Zvýšení světelné intenzity může být však pro některé řidiče nepříjemné. Ono samo o sobě není milé, když řidiči svítí do očí supermoderní světla. Pár informací k modelu jako takovému. Audi Q8 je k dispozici v několika verzích, včetně 45 TDI, 50 TDI, 55 TFSI a sportovní SQ8.

Elektřina? Jako kdyby Audi zapomnělo, je tu benzín i diesel

První dvě verze jsou vybaveny třílitrovým šestiválcovým turbodieselem, který dokáže poslat až 286 koní na všechna čtyři kola. Benzinová verze Q8 55 TFSI zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 5,6 sekundy. Význam těchto inovací nemůže být přehlížen. Nejde jen o lepší estetiku auta, skutečný přínos je opravdu pro bezpečnost na silnicích. Závěrem je třeba říct, že jde jen o jednu z mnoha inovací a technologií, které Audi do nového modelu vsadilo. 

Jak svítí vaše světlomety?

Zdroj: Audi
Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články