Brad Pitt jako nejnovější hvězda Formule 1. Nově bude závodit ve stáji, startovní čára se těší na nového jezdce

Chcete vidět Brada Pitta jako řidiče, a ne v roli lamače srdcí nebo drsňáka v temné akční komedii? Stačí počkat rok, možná dva.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Spektakulární filmy obrovské hollywoodské produkce obvykle nabízí neuvěřitelnou podívanou a díky digitální technologii také nepředstavitelné zážitky. Stačí si vzpomenout třeba na Avatar. Nebo nový TopGun. Automobilové závody jsou ze samé podstaty atraktivní, a což teprve královská disciplína F1? Opět, o zážitky a adrenalinem nasáklou podívanou by mělo být postaráno. Platí tedy rovnice, že kombinace dvou světů – filmového průmyslu a závodních okruhů Formule 1 – nabízí divákům ještě víc? Nějaký skutečně nový, vzrušující zážitek?

Auta ve filmu obvykle neumí vydělat hromadu peněz, tak to je

Ne, připomeneme film Formule!, za kterým stál S. Stallone, a je jisté, že nejde o zaručený úspěch. Jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Je tady tedy nový film, aktuálně v přípravách, jehož produkci řídí závodník Lewis Hamilton. Projekt s pracovním názvem „Apex“ má přinášet spojení vizuálního umění s technickými výzvami motoristického světa. Uvidíme. Ale znovu, Sly Stallone se pokusil přijít s filmem o formulích a byl to propadák.

iZdroj fotografie: S vědomím Lionsgate Movies

Jedním z nejzajímavějších prvků filmu mají být vozy „stáje“ APXGP, které „budou soupeřit s existujícími týmy Formule 1 na skutečných závodních okruzích“. Ano, tato stáj pro natáčení skutečně vznikla. Ano, toto umožňuje tvůrcům využít autentické prostředí závodního světa a zároveň nabízí široké možnosti pro dramatický vývoj příběhu. Ne, pořád to neznamená, že půjde o filmový úspěch. Herecké obsazení? Více než zajímavé, to bezpochyby.

Nejslavnější filmová auta všech dob, poznáte je všechna?

Brad Pitt a Damson Idris v hlavních rolích. Brada Pitta netřeba představovat, ten druhý je nějaký černoch, který má být zjevně parafrází na Lewise Hamiltona. Příběh? Znovu připomeňme Stallonovu Formuli! Stárnoucí matador (Pitt) má dělat mentora mladému závodníkovi (onen černoch). Víc asi není potřeba vědět. Jakkoli Pittův herecký talent a charisma slibuje dynamickou a poutavou filmařinu, není to Tarantino. Film režíruje Joseph Kosinski.

Stallone to nedokázal, Tom Cruise také ne, ani slavný „Thor“

To není špatné jméno. I jeho talent v kombinaci s moderními filmovými technologiemi slibuje vizuálně úchvatný zážitek. Ale pořád jde jen o příslib. Problémem je totiž příběh. Třeba ten Lauda-Hunt nepsal tým scenáristů, ale život. Proto je v něm to kouzlo, ta síla. I když člověk ví, jak to dopadne, dívá se s nadšením. Příjemné je, že se natáčelo na skutečných závodech. Jsou to skutečné okruhy, skutečné Velké ceny. Skutečné týmy kolem.

iZdroj fotografie: Porsche

To jistě vytvoří „autentickou“ kulisu. Ale stále to je jen fikce. Navíc bude zjevně doplněna o digitální triky. Ty mohou fungovat v Avataru, ale na závodním okruhu chce člověk něco jiného. Jaká je role Lewise Hamiltona? Ne hlavní, minimálně ne ve filmovém slova smyslu. Lewis Hamilton je producent a konzultant filmu. Má přispívat k projektu svými znalostmi a zkušenostmi z prostředí závodního sportu. Jak se této úlohy zhostí, ukáže až výsledek.

Výsledek, tedy film jako takový. A návštěvnost, v rámci online spíše sledovanost. Už teď se mluví o to, že půjde opět o jeden z nejdražších filmů současnosti. A že všichni chtějí, aby investice se vrátily. Jak jinak. Povede se? Uvidíme. Plánované uvedení filmu je stanoveno na rok 2025, ačkoli se počítá s možnými zpožděními v důsledku stávek. Už to je v Hollywoodu běžné. Zatím není jasné, zda film bude nejprve uváděn v kinech, či na „domácí“ streamovací platformě Apple TV. Kina by měla ale zaručit více peněz. Každopádně očekávaní jsou opatrná, možná rozpačitá. Filmy o autech obecně nejsou nikdy „oskarovými hity“ a tento to asi také nezmění. 

Mají filmy o F1 smysl?

Diskuze Vstoupit do diskuze
52 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články