Chcete si na dovolenou půjčit obytný vůz? Shlédnutí těchto crashtestů vás nejspíš odradí

                   

Karavany nepodléhají stejným přísným bezpečnostním standardům, jako osobní automobily, a švédská dopravní agentura Trafikverket, je podrobila zkoušce, aby zjistila, jak fungují při kolizi. Výsledky jsou šokující.

Trafikverket se podle tohoto videa rozhodl provést tento test po několika smrtelných nehodách obytných vozů ve Švédsku v poslední době. Kromě toho také vzrostla popularita obytných automobilů, od roku 2014 za ně Švédové utrácejí o 50 % více. Vzhledem k tomu, že hodnocení bezpečnosti se na karavanech obecně neprovádí, tyto faktory přiměly orhanizaci, aby je provedla.

Trafikverket vybral dva typy obytných vozů. Semi-integrovaný design má kabinu, která pochází od výrobce vozidla a obývací prostor od úpravce specializovaného na obytné vozy. Plně integrovaný design pochází výhradně od výrobce karavanů.


Mohlo by vás zajímat: Crashtesty aneb jak auta stárnou, jejich bezpečnost se snižuje. Zjistěte zda je i Váš vůz v ohrožení

Karavany při havárii nijak nechrání řidiče ani cestující

Ani jeden z nich se při nárazovém testu nevedl dobře. Trafikverket předpověděl, že řidič semi-integrovaného obytňáku by kolizi nepřežil. Na integrovaném provedení je karoserie vlastně oddělená od podvozku, a není zde žádná deformační zóna, protože výrobce konstruuje panely ze dřeva.

iZdroj fotografie:

Karavany nepodléhají stejným přísným bezpečnostním standardům, jako osobní automobily, a švédská dopravní agentura Trafikverket, je podrobila zkoušce, aby zjistila, jak fungují při kolizi. Výsledky jsou šokující.

Trafikverket se podle tohoto videa rozhodl provést tento test po několika smrtelných nehodách obytných vozů ve Švédsku v poslední době. Kromě toho také vzrostla popularita obytných automobilů, od roku 2014 za ně Švédové utrácejí o 50 % více. Vzhledem k tomu, že hodnocení bezpečnosti se na karavanech obecně neprovádí, tyto faktory přiměly orhanizaci, aby je provedla.

https://www.youtube.com/watch?v=JuNOarORALM

Trafikverket vybral dva typy obytných vozů. Semi-integrovaný design má kabinu, která pochází od výrobce vozidla a obývací prostor od úpravce specializovaného na obytné vozy. Plně integrovaný design pochází výhradně od výrobce karavanů.


Mohlo by vás zajímat: Crashtesty aneb jak auta stárnou, jejich bezpečnost se snižuje. Zjistěte zda je i Váš vůz v ohrožení

Karavany při havárii nijak nechrání řidiče ani cestující

Ani jeden z nich se při nárazovém testu nevedl dobře. Trafikverket předpověděl, že řidič semi-integrovaného obytňáku by kolizi nepřežil. Na integrovaném provedení je karoserie vlastně oddělená od podvozku, a není zde žádná deformační zóna, protože výrobce konstruuje panely ze dřeva.

Při zkoušce bylo vozidlo proti bariéře posláno rychlostí 64 kilometrů za hodinu. Když vezmete v úvahu hmotnost obytného vozu, Trafikverket odhadoval dopad srážky, jak kdyby průměrné osobní auto narazilo čelně do zdi v rychlosti 90 km/h.

Trafikverket chce zavést pro karavany bezpečnostní standardy jako pro osobáky

Trafikverket má nyní v úmyslu prosadit tlak na výrobce automobilů, aby vytvářeli bezpečnější produkty, a organizace také jedná s Euro NCAP, zda by mohly být crash testy obytných vozů prováděny častěji. Skupina doporučuje, aby majitelé karavanů během jízdy nezanechávali ve vozidle volně položené předměty, aby se v případě havárie pohybovalo v kabině méně poletujících projektilů.

Při zkoušce bylo vozidlo proti bariéře posláno rychlostí 64 kilometrů za hodinu. Když vezmete v úvahu hmotnost obytného vozu, Trafikverket odhadoval dopad srážky, jak kdyby průměrné osobní auto narazilo čelně do zdi v rychlosti 90 km/h.

Trafikverket chce zavést pro karavany bezpečnostní standardy jako pro osobáky

Trafikverket má nyní v úmyslu prosadit tlak na výrobce automobilů, aby vytvářeli bezpečnější produkty, a organizace také jedná s Euro NCAP, zda by mohly být crash testy obytných vozů prováděny častěji. Skupina doporučuje, aby majitelé karavanů během jízdy nezanechávali ve vozidle volně položené předměty, aby se v případě havárie pohybovalo v kabině méně poletujících projektilů.

Diskuze Vstoupit do diskuze
121 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články