Číňané chtějí dobýt svět superlevným elekro-pickupem. V základní výbavě neohromí

                   

Ford potvrdil plány, že během několika let na zahájí výrobu plně elektrického pickupu F-150. Teď se zdá se, že bude mít malou konkurenci. Doslova. Říká se mu Pickman a tento elektrický minipickup má dobýt trh užitkových elektrovozidel. Uveze půl tuny a dojezd by měl mít až 120 kilometrů

Vyrábí ho čínská firma Kaiyun Motors, stojí jen 5 700 amerických dolarů (asi 128 000 Kč) a má motor o výkonu 5,5 koňské síly, který mu umožní dosáhnout maximální rychlosti pouhých 45 km/h, což ho staví do podobné role jako elektrické čtyřkolky nebo multikáry. Pravidla týkající se jejich provozu se liší stát od státu, ale na některých místech jsou v některých případech legální. Zaměřuje se hlavně na podnikatele hledající levné užitkové vozy a na jedno nabití ujede 120 kilometrů.

Mohlo by vás zajímat: Volkswagen si s novým elektromobilem věří, říká že je rychlejší než Formule1

Nejdříve invaze 10 000 Pickmanů do USA

i

Společnost uvedla pro agenturu Bloomberg, že plánuje v USA prodat 10 000 těchto Pickmanů, jakmile dostane americkou homologaci. Nicméně již se prodává v rámci testovacích programů, které fungují již několik let a pomohly tak toto vozidlo vylepšit, aby lépe odpovídalo požadavkům zákazníků. Jedna změna oproti originálu je nejspíš výměna dveří s otevíráním proti vozovce (tzv. sebevražedné dveře) za dveře s konvenčními závěsy.

V rozumné výbavě skoro dvakrát dražší

i

Zatímco verze za 5 700 dolarů je ve výbavě „holobyt“, tedy té nejzákladnější, za příplatek lze získat prvky, jako je klimatizace, vyhřívané sedačky a kola z lehkých slitin, které mohou zvýšit cenu až na téměř 9 000 dolarů. Pravděpodobně by u nás našel uplatnění například u úklidových služeb nebo údržby komunikací, protože výrobce Kaijun prohlašuje, že jejich vozidlo s pohonem zadních kol uveze až 500 kg na svém podvozku se zcela nezávislým zavěšením.

Mohlo by vás zajímat: Tato elektrická auta předběhla Elona Muska o 120 let a vládla silnicím USA.

Indové s podobným plánem narazili

i

Kaiyun není jediný výrobce, který se snaží proniknout na světové trhy s užitkovými vozidly se specifickým využitím. Indická Mahindra si vysloužila pozornost díky svému terénnímu vozidlu jménem Roxor, které vypadá stejně jako Jeep Willys z druhé světové války. Kvůli tomu už Jeep tohoto výrobce zažaloval kvůli porušení ochranné známky.

Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Rumunsko zoufale potřebuje modernizovat tankové vojsko: zájem by mohlo mít o starší Západní stroje, zvládly by i mnohatisícovou armádu
Události247.cz
Události247.cz
Teorie o tom, že Putin není Putin, nabírá na síle. Video o dvojnících se šíří Ruskem
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Japonští inženýři vypustí do Tichého oceánu radioaktivní vodu. Z Fukušimy jí vyteče 1,3 milionu tun
adbz.cz
adbz.cz
Slavnostní křišťálové nádobí po babičce do myčky nesmí. Lesk mu navrátí obyčejný ocet a citronová šťáva