Americký výrobce Ford chystá další generaci úspěšného modelu Focus, který v roce 2019 představí výhradně pro evropský trh. Těšit se přitom můžeme na spoustu zlepšení oproti předchozímu modelu, pořádnou dávku moderní systémů nebo šik design, jímž chce Ford atakovat nejenom Evropu, ale také konkurenční VW Golf MK-8. To je opravdu smělý cíl – ovšem nikoliv nereálný – výrobce totiž plánuje speciální úpravy šité na míru evropské klientele.

Ford Focus 4. generace 2018

Na své si přijdou všichni, Focus dorazí v několika verzích

Protože chce Ford oslovit co největší počet zákazníků a vnést tak trochu zpestření do doby SUV (podobně jako Peugeot 408SW), bude nabízen Focus 4. generace hned v několika variantách. Představen nám bude pětidvéřový hatchback nebo kombi, a do vybraných míst dorazí i čtyřdvéřový sedan. Na výběr potom bude z variant Trend, Titanium, sportovní ST-Line, luxusní Vignale v ladných křivkách, a vůbec poprvé dorazí i Focus Active.

Focus 4. generace bude mimořádně moderní a úsporný

Ford slibuje u nové generace Focusu mimořádně prostornou kabinu, která je zasazena v propracované karoserii. Celkový design byl navržen s ohledem na moderní dobu, aerodynamiku a skvělé jízdní vlastnosti, díky čemuž dojde ke snížení paliva o 12% (to sice na konkurenční Golf MK-8 nemá, ale určitě mu bude konkurovat i jinak). Vůbec nejvíce si potom Ford slibuje od nejnovějších asistenčních systémů a konektivity, která udrží auto i jeho posádku neustále on-line. Velkým plusem je vzhledem k budoucnosti elektromobilů mimořádná úspora a minimální emise.

Samozřejmostí propojení přístrojů s multimediálním systémem přes bluetooth; všechno se potom ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky. K dispozici budou i technologie jako Apple CarPlay nebo Android Auto, a příznivci hudby se můžou těšit na audiosystém B&O Play o výkonu 675W, které budou proudit prostřednictvím desítky reproduktorů. Tím ale technologie nekončí, protože Ford implementoval do nového Focusu spoustu dalších technologií.

Focus 2018

Opravdu povedenou funkci mají světlomety, které si dokážou „přisvítit“ do zatáčky, a zároveň se dokáže světelný kužel přizpůsobit na základě dopravního značení („čarám po okrajích jízdních pruhů“). To má zlepšit celkovou viditelnost řidiče především v zatáčkách, do nichž vpluje záře světlometů o něco dříve, než vůbec otočíte volantem (konkurenční systémy přitom reagují teprve na otočení volantu). K dispozici bude i parkovací systém, head-up displej nebo asistent pro vyhýbací manévr, který dokáže odvrátit srážku s ostatními auty.

Mohlo by vás zajímat: Chystaný VW Golf MK-8 bude představen v roce 2019

Focus 4. generace chce prostorem konkurovat některým SUV

Ford by chtěl 4. generací Focusu zároveň ukázat, že prostorné auto nemusí být nutně SUV, ale klidně i „starý dobrý hatchback“. Postaven byl na platformě C2, která umožňuje umístění kol dále od sebe, čímž se zvětšuje rozvor a vzniká tak více místa pro cestující. Pokud vám obecně vadí u hatchbacků nedostatek prostoru na zadních sedačkách, nejspíše vás potěší celkově zvětšený prostor, v němž bylo myšleno na dostatek místa na nohy i ramena, tedy na celkové pohodlí i při dlouhých cestách.

Ford Focus 2018

Nový Focus je o něco nižší než jeho předchůdce, což přispívá k jeho sportovnímu vzhledu, který umocňují světlomety zužující se směrem k mohutné šestiúhelníkové masce. Celkově má Focus jednoduché křivky, a přes celý bok se táhne decentní „vlnka“ od světlometů směrem k zádi; auto tak zároveň vypadá o něco širší. Fajn je také průměrné snížení hmotnosti o 50kg v důsledku užití architektury C2, což zkracuje brzdnou dráhu nového Focusu až o jeden metr při rychlosti nad 62km/h.

„Nová architektura C2 umožňuje vybavit nový Focus moderními technologiemi a vším, co zákazníci na Focusu milovali. Chceme jim poskytnoutnaprosto skvělý pocit z řízení.“

Opravdu potěšující bude zpracování interiéru, pro něhož výrobce zvolil měkké materiály. Kdo bude chtít luxus, má pro něj Ford nachystáno provedení Vignale, kde bude vnitřek potažený prémiovou kůží a vykládaný dřevem. Opravdu prostorný bude i zavazadlový prostor, kde v případě hatchbacku získáte 375l (1 354l po sklopení zadních sedadel) a 608l u kombi (1 653l po sklopení zadních sedadel).

O výkon nového Focusu se postará tříválec s odpojováním

A teď se podíváme pod kapotu, kde budou dobře známé jednotky EcoBoost a EcoBlue, přičemž některé modely nabídnou litrový tříválec s výkonem 74 a 92kW; třílitrová patnáctistovka potom nabídne o poznání výkonnější jednotky 110 a 136kW. Poprvé v historii jsou potom tyhle tříválce vybaveny odpojováním jednoho z válců při nižší zátěži. Funkce zvládne válec odpojit / připojit během 14 milisekund, takže řidič nepozná absolutně žádnou změnu. Všechny varianty budou dostupné s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s osmistupňovou automatikou.

Plánujete-li nové auto, bude Ford Focus 4. generace žhavým kandidátem pro všechny, kteří vyžadují luxusní interiér a nejnovější technologie zasazené do moderního designu. Spousta prostoru a slušný výkon vyřadí ze hry i některá SUV, a díky několika provedením ho ocení manažeři i rodin s dětmi. Cenová nabídka za Ford Focus startuje na 359 990 Kč a za maximální výbavu se vyšplhá k hranici půl milionu.