„Mám drahé SUV, můžu si dělat, co chci, a ještě provokovat ostatní!“ Osobní zkušenost s ignorantem v přímém přenosu

Kdo neví, jak široké je jeho auto, zadělává si na pokutu. Majitelé SUV riskují peníze, zdraví i životy.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
Další 0 fotografie
                   

Arogance některých řidičů nemá hranic, spáchají přestupek, ohrozí ostatní, a ještě se u toho pýří. Anebo co hůř, dokonce se vysmívají a častují okolí gesty se zdviženým prostředníkem. Pan Jaroslav jel po rychlostí silnici R4 směrem do Prahy. Na komunikaci je několik zúžení, jedno v okolí Mníšku pod Brdy, druhé téměř před Prahou, do místa, kde končí pod Cukrákem dálnice. Právě v jednom z těchto zúžení narazil pan Jaroslav na člověka, který ignoroval dopravní předpisy a nerespektoval značení.

Řidiči neznají rozměry svých aut, mohou dostat pokutu

Výtečník nebezpečně ohrožoval ostatní. „Přijeli jsme po dálnici do místa, kde bylo zúžení, asi kvůli uzavřenému pruhu v protisměru,“ vypráví čtenář. „V našem směru se pruhy zúžily, samozřejmě to bylo značeno dopravní značku s tím, že levý pruh byl omezen pro automobily s šířkou 2,2 metru.“ Podle popisu pana Jaroslava bylo v daném místě a čase poměrně hodně aut. Jedním z vozů, který byl v blízkosti našeho čtenáře, byl i Land Rover Discovery.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

„Jel jsem v levém pruhu ve svém Golfu, z pravého pruhu se najednou přede mne nacpal Land Rover,“ říká pan Jaroslav. „Ani se do pruhu nevešel, nedokázal předjet auto vpravo. Jen pruh přede mnou blokoval.“ Co se dělo dál? Podle vyprávění pana Jaroslava řidič Land Roveru ucpal levý jízdní pruh, bál se vjet mezi svodidla a auto vpravo. Tímto stylem projel celé zúžení, za sebou nechal vytvořit vláček vozidel, která jinak mohla jet plynule vlevo. Byla zablokována.

Agresivní pirát porušil předpisy. Netušil, že to bude poslední předjíždění v jeho životě. Z videa tuhne krev v žilách

„Když se dálnice znovu otevřela, řidič se vrátil do pravého pruhu, jak se ukázalo, chtěl sjet z dálnice,“ blíží se ke konci příběhu pan Jaroslav. „Nicméně na mne začal ukazovat prostředníček, blikat a troubit, nevím proč,“ uzavírá vyprávění pan Jaroslav. Problematika jízdy ve zúžení je bohužel pro řadu řidičů velkých aut spojená s porušováním předpisů. Leckdy o tom ani neví. Pokud je pruh omezený pro auta do šířky 2,2 metru, pak tam nesmí řidiči těchto aut vjíždět. Na ilustrační fotce je Discovery starší generace, i tam je vidět, jak řidič jede přes středovou čáru ve dvou pruzích. Land Rover Discovery poslední verze má na šířku včetně zrcátek 2 220 mm.

Dodávky, velké SUV či pick-upy mohou mít problém

Překračuje tedy povolenou šířku o 20 mm. Pokud by takového řidiče zastavila policie, může mu udělit pokutu ve výši 2 000 Kč. V tuto chvíli ale nejde o peníze, nýbrž o bezpečnost. Velká SUV, stejně jako mnohé pick-upy či dodávky, se do levého pruhu reálně nevejdou. Vytlačují auta vpravo až ke svodidlům. Jízda je pak nebezpečná pro všechny. Mimochodem pokud řidič Land Roveru ukazoval zdvižený prostředníček, je to sice vulgární a hloupé, ale s tím se musí protistrana smířit. Ovšem blikání, to už je další prohřešek proti pravidlům, při prokázání hrozí pokuta.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Pokud se v závěru e-mailu čtenář Jaroslav ptal, co dělat v případě, když se ve zúžení objeví nějaký hulvát, který jede s velkým autem a blokuje levý pruh, odpověď je jednoduchá. Dát si odstup, ideálně se k němu necpat, pokud to jde, nechat ho odjet. Často se stává, že zúžení je nerovnoměrné, má místa, kde jsou třeba svodidla posunuta doprava. A pokud velké SUV v takovém místě jede vedle kamionu, místa je tam opravdu velmi málo a nehoda je na spadnutí. Nějaké dojíždění, školení, vybržďování a podobně je nejenom nelegální, ale také vysoce riskantní. 

Galerie

Další 0 fotografie

Umíte jezdit ve zúžení?

Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články