Jak rychle vychladit auto bez zamlžených oken? Stiskněte toto 1 opomíjené tlačítko (má ho i vaše auto)

Jedno tlačítko a auto je vychlazené líp než jen s použitím klimatizace. Expert prozradil tajemství tajemného ovladače.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

V dnešní době jsme zavaleni moderními technologiemi v automobilech, které nám zvyšují bezpečnost a komfort za volantem. S konstantním vývojem nových bezpečnostních systémů, radarů a laserových světlometů však mnohdy zapomínáme na osvědčená řešení, která jsou dostupná ve všech vozidlech, i těch starších. Jedním z těchto jednoduchých triků, který nám může výrazně zlepšit jízdní komfort, je správné využití klimatizace a funkce uzavřeného okruhu.

Jak používat klimatizaci co nejefektivněji? Stačí jedno tlačítko

I přesto, že v moderní době se stále více věnujeme vývoji chytrých automobilů s pokročilými technologiemi, je průměrný věk vozidel na silnicích kolem patnácti let. Stáří vozového parku odráží fakt, že mnoho z nás stále jezdí v autech, která nemají výdobytky moderního inženýrství,“ říká odborník na servis evropských a japonských aut pan Pavlíček. „Nicméně i v těchto starších automobilech můžeme využít osvědčená řešení pro zvýšení jízdního komfortu.“ 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Funkce uzavřeného okruhu klimatizace je jedním z prvků, které má snad každé auto. A přitom nejde o žádnou digitální technologii. Klimatizace většiny vozidel nabízí dva základní režimy – otevřenou a uzavřenou cirkulaci vzduchu. Většinu času jezdíme s otevřenou cirkulací, kdy se vzduch nasává zvenčí. Tento režim je běžný a vhodný pro většinu situací. Nicméně existují chvíle, kdy je uzavřený okruh velmi užitečný a může výrazně zlepšit pohodlí ve voze.

Když se ocitneme za vozidlem, které intenzivně kouří nebo vypouští z výfuku nepříjemný zápach, může být velmi nepříjemné za ním jet. V takové situaci je výhodné přepnout klimatizaci na uzavřený okruh. Tímto způsobem zastavíte přívod vzduchu zvenčí do vozu a budete mít možnost přečkat situaci v příjemnějším prostředí. Samozřejmě to chvíli trvá, než se nevábný odér v kabině rozptýlí, ale je to mnohem lepší než jet s otevřeným okruhem, kdy se zápach může šířit po celém voze.

„Je to kampaň proti řidičům!“ EU potvrdila povinné omezovače rychlosti do všech automobilů

„Pokud je venku velké horko, klimatizace s uzavřeným okruhem pomáhá rychleji snižovat teplotu v kabině,“ vysvětluje dále odborník Pavlíček. V tomto režimu není teplý vzduch nepřetržitě přiváděn do kabiny. „Dochází k oběhu vzduchu, který se pouze ochlazuje,“ upřesňuje expert. To je obzvláště užitečné u vozů s klimatizací nižšího výkonu. Snížení vnitřní teploty pak probíhá rychleji než při použití klimatizace s otevřeným okruhem. Podle experta je důležité mít na paměti, že používání uzavřeného okruhu by nemělo být příliš časté.

Uzavřený okruh pomáhá a vychladí automobil velice rychle

„Pokud ho budete používat příliš dlouho a často, může to mít negativní vliv na vzduch v kabině,“ říká pan Pavlíček. Dochází k nárůstu vlhkosti, což může vést k zamlženým oknům a zhoršení kvality vzduchu ve voze. Moderní automobily jsou vybaveny funkcí, která automaticky přepíná okruh z uzavřeného na otevřený po určité době, aby se zabránilo těmto negativním jevům. I přesto, že v dnešní době hýbou světem moderní technologie, není dobré zapomínat na jednoduchá a osvědčená řešení, která mohou výrazně zlepšit naši jízdní zkušenost.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Správné použití funkce uzavřeného okruhu klimatizace může pomoci rychle vychladit vnitřek vozu a zajistit, že okna zůstanou čirá a bez zamlžení. Stačí stisknout jedno tlačítko a užít si příjemnou jízdu, i když je venku horko nebo se ocitnete za vozidlem, které vypouští nepříjemné zápachy. Na tyto jednoduché triky bychom neměli zapomínat, i když jezdíme ve starších autech bez nejmodernějších technologických vychytávek.

Umíte používat uzavřený okruh?

Diskuze Vstoupit do diskuze
148 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články