Na nejfrekventovanější českou dálnici se vrátí dělníci v polovině března a opět nanovo začne, již téměř tradiční, rekonstruování dálnice D1. Celkový plán rekonstrukce počítá s opravou 160 kilometrů povrchu dálnice a ke konci roku 2017 bylo zatím opraveno pouze 63 kilometrů. Určitě je Vám tedy jasné, že letošní rok nebude posledním, kdy řidiči na dálnici zdržení naberou. Předpokládané dokončení by totiž mělo být až v roce 2020.

Oproti loňskému roku ale na této dálnici přibudou další úsekové radary, které dohlédnou na to, že se automobily v zúžení budou pohybovat požadovanou rychlostí. Tyto radary mohli řidiči zaznamenat už v loňském roce na úseku mezi 146. a 153. kilometrem dálnice a i na tuto část se letos radary opět vrací. Na nové radary se mohou řidiči „těšit“ na úseku mezi 34. – 41. a 75. – 81. kilometrem.

Pokud těmito místy projíždíte, doporučujeme přesné nastavení tempomatu, či zařazení se do pomalejšího pravého, ale širšího pruhu. V loňském roce se na prvním úseku měření evidovalo přes 20 000 přestupků rychlost. Pokuty za toto porušení jsou pod správou přilehlých obcí, které vybrané prostředky používají pro zlepšení vlastní infrastruktury.

Kromě úsekových radarů Vás tak D1 i letos prověří jak svým špatným povrchem, téměř na celé její délce, ale celkem je na letošní rok připraveno k rekonstrukci 8 úseků, což je ještě větší objem, než který byl rekonstruován v roce 2017. Největší úsek, na kterém bude v letošním roce povrch vyměněn, leží mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem a měří celkem 14 kilometrů.

Přejeme Vám tedy mnoho šťastných a klidných kilometrů a bez pokut z opravovaných úseků.