Klíče od auta mají skrytou super funkci. Aktivujete ji sami během 2 vteřin – návod a používání

Ve většině dálkových ovládaní k centrálnímu zamykání existuje jedna skrytá funkce, která je speciálně v letních měsících nadmíru užitečná. Aktivujete ji přitom sami, snadno a rychle.

i Zdrroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
                   

Téměř všichni z nás, kdo máme alespoň trochu modernější automobil, máme současně i dálkové ovládání centrálního zamykání. Funkce zcela běžná již od dob první Fabie však v mnoha případech skrývá zajímavou a „utajenou“ funkci, kterou zdaleka ne každý řidič nebo majitel důkladně zná. A která se speciálně v těchto horkých měsících nad jiné hodí a přijde k užitku. Pojďme se tedy společně podívat, co všechno jsme ještě schopni „vymáčknout“ z dálkového ovládání.

V rozpáleném autě může být až 70 stupňů Celsia

Ta hlavní funkce je současně nejužitečnější. Speciálně nyní, kdy jsme byli svědky, jak dokáže být v podstatě celý den (a často i celou noc) teplo a přijdeme například odpoledne k automobilu, který jsme museli celý den nechat zaparkovaný na pražícím slunci. Někdy zkrátka není zbytí a stín není k nalezení. Případně se přes den změní poloha slunce natolik, že to, co se nám ráno jevilo jako ideální místo v chládku, se přes den rozpálí úplně stejně jako okolní plochy.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Nechat dítě nebo psa zamčeného v rozpáleném autě? Šéfkuchař názorně ukázal, jak dokonale se může upéct

A máloco je tak nepříjemného jako do podobně rozpáleného auta hned sednout. Někdo pravda „zatne zuby“ a přežije těch prvních několik desítek vteřin. Aby se co nejdříve rozjel a náporovým větráním skrze všechna stažená okénka „dostal“ horký vzduch z vozu. Jenže. Může se také stát, že všechny plány o plynulé jízdě a vyvětrání vezmou rychle za své poté, co se před námi nečekaně „zjeví“ citelně pomalejší vozidlo. Případně zůstaneme stát někde v zácpě. V tom okamžiku se „pečeme a smažíme“ nadále.

Všechna okýnka dolů najednou a okamžitě

Proto je mimořádně oblíbená funkce, která umožní stáhnout všechna čtyři okna najednou, a to z venku, aniž bychom museli do automobilu byť jen nahlédnout. „Podržením tlačítka pro odemykání se otevřou okna na autě (nebo střecha u kabrioletů, zatímco podržením tlačítka zamykání je zavřete. Což je ideální během teplejších měsíců, abyste se vyhnuli tomu, že se dostanete přímo do rozpáleného auta. Tento trik funguje na mnoha různých modelech a není omezen na jednoho výrobce.

Jak pomocí klíče ovládat okna?

  1. Vezměte klíč od auta.
  2. Podržte dlouze tlačítko „odemknout“, dokud okna nepojedou dolů (když s držením přestanete, okna se zastaví v poloze, ve které zrovna jsou).
  3. Podržte dlouze tlačítko „zamknout“, abyste okna dali zpět nahoru (když s držením přestanete, okna se zastaví v poloze, ve které zrovna jsou).

Hackeři na videu ukázali, jak během 30 vteřin dokážou ukrást jakékoliv auto s bezklíčovým zamykáním

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Speciálně u kabrioletů je tato možnost vysoce příjemná a efektní. Mít možnost na dálku stáhnout střechu (často provedenou v matné černé látce, a tedy notně rozpálenou a „vyhřívanou“) by mne asi nikdy nepřestalo bavit. A mít tak možnost nechat během několika málo vteřin celý interiér „profouknout“. A je to rozhodně lepší než nechat naopak kabriolet zaparkovaný se nataženou střechou. Když pominu bezpečnostní hledisko (cokoli volně položeného je k „mání“), tak především tmavá kůže se dokáže rozpálit tak, že sezení na ní je téměř nemožné. V šortkách/krátké sukni zcela nemožné.

U kabrioletů jako jedna z hlavních funkcí

Proto mi tato funkce dává smysl i u kabrioletů, a pokud bych si nějaký pořizoval, zřejmě by to figurovalo v seznamu požadavků na jednom z prvních míst. Ale i obyčejná okna „čtyři najednou“ dávají smysl, co říkáte? Hlavní výhodu vidím i při parkování v těsných místech. A nemůžu opomenout děti, které často zapomínají zavřít okna při vystupování z auta. To jsou momenty, kdy jako řidič ocením možnost ovládání všech oken jedním tlačítkem nejvíce. A co vy? Považujete funkci ovládání oken za důležitou? Používáte ji?

Nezkusíte aspoň jednou v životě kabriolet? Nebo jej už máte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články