Subaru Impreza II

Subaru Impreza je nepochybně auto pro skutečného nadšence. Japonský kompakt je již řadu let známý svým stálým pohonem všech kol, dokonce i v nejslabších motorizacích. Předpokládaný rozpočet je dostačující pro druhou generaci japonského automobilu vyráběného v letech 2000 až 2007. Zákazníci si mohli vybrat klasický sedan, nebo nepříliš praktické kombi. Estetická karoserie, bez ohledu na rok výroby, se potýká s korozí. Ta napadá spodní hrany dveří, podjezdy kola a podlahu. Interiér byl vyroben z průměrných materiálů. Celek však působí solidně.

Rozpočet 200 000 korun je dostačující pro verzi s motorem 2,0 litru s výkonem 165 koní, nebo variantu WRX 2.5 Turbo s výkonem 230 koní. Impreza druhé generace se vyráběla v Japonsku a prošla dvěma facelifty. Na trhu ale není dostatek dobře udržovaných ojetin s přiměřeným počtem najetých kilometrů.

Mitsubishi Lancer VIII Ralliart

Osmá generace Mitsubishi Lancer je také vozem pro skvělý požitek s každodenní jízdy. Za 200 tisíc korun pořídíte atletickou verzi Ralliart. Generace nabízená jako hatchback a sedan byla vyráběna v letech 2008 až 2013. Agresivně navržená karoserie získala slušnou antikorozní ochranu. Interiér, stejně jako v Subaru, byl vyroben z průměrných materiálů. Ralliart to ale kompenzuje dobrou výbavou. K dispozici máme automatickou klimatizaci, rádio a elektrická okna. Interiér je doplněn koženými potahy a hliníkovými dekory.

Srdcem Lanceru vybaveného pohonem 4×4 je přeplňovaný motor 2.0 s výkonem 241 koní a krouťákem 343 Nm. Stálý pohon 4×4 známý z vlajkové lodi EVO zaručuje dobrou trakci nejen na asfaltu, ale i na sněhu. Zrychlení z nuly na stovku trvá asi 7 sekund. Benzínový motor je spojen s automatickou dvouspojkovou převodovkou.


Mohlo by vás zajímat: Spolehlivá ojetá SUV do 300 tisíc Kč, která vás nezradí

Volvo V50

Od roku 2004 do roku 2012 obsahovala nabídka společnosti Volvo model S40 / V50. Kompaktní vůz švédské značky byl založen na platformě Ford Focus II. Konzervativní design karoserie švédského vozu dobře odolává korozi. Špičkové specifikace byly vybaveny xenonovým osvětlením, zatmavenými bočními okny a 18palcovými disky z lehkých slitin. Interiér byl vyroben z dobrých materiálů, statečně odolává i intenzivnímu používání. Ergonomicky navržená kabina, zejména ve verzích s volitelným pohonem všech kol, zaujme svým rozsáhlým vybavením. Kožené čalounění, „plná elektrika“, skvělý sound systém nebo navigace jsou velmi běžné prvky.

Pohon 4×4, kdy je zadní náprava připojena v případě potřeby, byl k dispozici se dvěma pohonnými jednotkami. Je to 2,5 turbo benzín s 230 koňmi a D5 2,4 diesel s 180 koňmi. Diesel s relativně nízkou spotřebou paliva a dlouhou životností je skvělou volbou. Mnoho takových vozů překročilo nájezd 400 000 kilometrů a jsou stále v neuvěřitelně dobré kondici.

Seat Leon I

200 000 korun postačuje na dobře udržovaný Seat Leon první generace v unikátní variantě vybavené pohonem všech kol. První generace španělského kompaktu byla vyráběna od roku 1999 do roku 2005 ve výhradně pětidveřovém provedení. Technologický příbuzný VW Golf IV nebývá postižený rzí. V interiéru poskytují komfortní podmínky pouze přední sedadla. Vzhledem k malému rozvoru není moc prostoru pro nohy ve druhé řadě. Jedinou vadou v kabinách všech vozů koncernu VW z minulých dekád je popraskaný lak na ovládacích prvcích. V případě Leonu první generace můžeme počítat se čtyřmi elektrickými okny, automatickou klimatizací, palubním počítačem, koženým čalouněním a dokonce i barevnou navigací, pro kterou ale již nejsou aktualizace, takže je prakticky k ničemu.

Pohon 4×4 byl k dispozici pouze u vznětového motoru 1,9 TDI s výkonem 150 koní a u benzínu 2.8 VR6 204 KM Cupra. Silná benzínová verze pojme na palubě jen čtyři osoby. Ve druhé řadě totiž najdeme jen dvě místa.

Škoda Octavia II

Verze s jednoduchým, ale účinným pohonem všech kol jsou nabízeny také v českém oblíbenci. Je jím samozřejmě Škoda Octavia. Předpokládaný rozpočet dosáhne na druhou generaci po faceliftu. Český hit byl k dispozici k prodeji od roku 2004 do roku 2013 jako liftback a obrovské kombi. Stejně jako jeho předchůdce, je i Octavia II technickým bratrancem Golfu, tentokrát generace V. Také přichází s celou řadou pohonných jednotek. Verze vybavené připojovaným pohonem 4×4 jsou vždy dobře vybaveny. Dvouzónová automatická klimatizace, kožené čalounění, střešní okno nebo rozsáhlé multimediální centrum je častou konfigurací.

Pohon 4×4 byl kombinován s 2.0 FSI 150 HP, 1.8 TFSI 160 HP a dieselem 2.0 TDI 140 HP. Nejméně problémový, ale zato docela hladový, je dvoulitr s přímým vstřikováním paliva. Dynamiku zajišťuje nabušená jednotka 1.8 TFSI . Bohužel, v tomto případě musí uživatel bojovat s konstrukční vadou, která přispívá k vysoké spotřebě motorového oleje.


Mohlo by vás zajímat: Sháníte ojeté rodinné kombi do 120 000 korun? Je z čeho vybírat

Volkswagen Golf V

Od roku 2003 do roku 2009 byla vyráběna pátá generace vozu Volkswagen Golf. Německý král kompaktů již řadu let ukazuje vysokou úroveň. Bezvadný vzhled a účinná ochrana proti korozi se promítá do relativně nízké ztráty hodnoty v porovnání s většinou soupeřů. Zákazníci si mohli vybírat mezi tří a pětidveřovými hatchbacky a kombi. Stejně jako u Octavie, jsou i verze vybavené pohonem 4×4 bohatě vybaveny. Rozsáhlý sound systém, kožené čalounění a střešní okno jsou častými doplňky. Důležité je, že textilní potahy dobře snášejí intenzivní využívání.

Verze 4Motion byla kombinována s motory 2.0 FSI, 3.2 VR6, 1.9 TDI a 2.0 TDI. Podle mechaniků je nejlepší volbou kultovní diesel s výkonem 105 koní a pak „vlajkový“ benzínový motor generující 240 koní. Moderní 2.0 TDI se v prvních letech výroby potýkalo s mnoha konstrukčními vadami.

Audi A3 II

Při hledání kompaktního vozu vybaveného pohonem se čtyřmi koly nelze ignorovat Audi. Vyráběna v dekádě – 2003 až 2013 – druhá generace modelu A3 tradičně dostával technologii z Volkswagen Golf. Tato konkrétní z golfu páté generace. Dostala z něj celou mechaniku i podvozek. Avšak karoserie i interiér byly vyrobeny z mnohem kvalitnějších materiálů. Plně vybavený prostor pro cestující přesvědčí důrazem na detail, kvalitu a trvanlivost použitých materiálů. Vadit možná bude pouze průměrná prostornost ve 3dveřových variantách.

Pohony všech kol dostupné v A3 nemají nic společného se slavným quattro – zde dostanete jen levný systém s připojovanou zadní nápravou. Stejně jako u Golfu V, mechanici doporučují atmosférickou jednotku 3.2 VR6 250 HP. Není zrovna úsporná, ale v porovnání s novějšími, přeplňovanými agregáty má nejméně problémů.