Krize donutila Škodu ke změnám, nový model „85“ vytře konkurenci zrak. Češi mohou být pyšní

Složitá situace trhu na druhou stranu motivuje výrobce k uvádění nových a vylepšených modelů, aby si tím vytvořily náskok vůči konkurenci. Model 85x ukazuje to nejlepší ze Škody Auto.

i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Že to Škoda, podobně jako mateřský koncern VW v poslední době nemají lehké, ví i vrabci na střeše. A nejen v Mladé Boleslavi. Agresivní konkurence z Číny, fatální propad prodejů opět v Číně a návdavkem problémy s evropskými orgány a nejasné vyhlídky směrem k EURO 7 nejsou nic, co by kdokoli mohl našemu největšímu výrobci automobilů závidět. Ze stejného důvodu Škoda přichází s čím dál dokonalejšími modely, aby si udržela své (stále náročnější) zákazníky. Pojďme se na jeden takový model podívat společně.

Výkladní skříň toho nejlepšího od Škody

Škoda Enyaq je už od svého představení v pozici „výkladní skříně“ elektromobilní technologie od VW, ukazujíce přitom budoucnost osobní mobility a současně možnosti, které elektromobily dokáží svým majitelům nabídnout již dnes. A jako vrchol celé řady se představuje Enyaq ve vrcholné verzi Laurin & Klement, jenž je přitom nejen nejluxusnější verzí celé řady, ale také verzí s vylepšeným pohonem. Za novým označením 85 na víku kufru se přitom skrývají další velké úpravy oproti odcházejícímu modelu Enyaq 80.

Češi mají smůlu, Škoda kvůli EU zrušila nejoblíbenější model. Je konec, nástupce už nikdy nebude

Elektrické SUV zde jako první dostalo nejnovější software ME4, který se ke zbytku rodiny Enyaq dostane ještě letos. Implementace nového softwaru odemkla například možnost předehřátí baterie před nabíjením, stejně jako doplnění energie z 10 na 80 procent. Nabíjení v tomto rozsahu na nabíječce 135 kW zabere pouhých 29 minut. Software ME4 také představuje nové navigační mapy a zjednodušené ovládání klimatizace. Bezklíčový systém získal novou funkci – nyní automaticky zamyká dveře, když řidič opustí vůz.

131 diod v přední masce jako Crystal Face design

Standardní výbavou vozu Škoda Enyaq Laurin & Klement jsou nyní Full LED Matrix světlomety , které řidiče po zapnutí uvítají animací. Jeden modul světlometu má 24 samostatně ovládaných LED diod, díky nimž lze neustále rozsvítit dálková světla bez oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Kamera umístěná na čelním skle detekuje blížící se vozidla a reflexní osoby a předměty a inteligentní technologie zase automaticky vypne jednotlivé segmenty světelného paprsku a zároveň zajistí optimálně osvětlenou trasu.

Další průšvih na obzoru: BYD vyzývá ostatní čínské automobilky ke sjednocení. Škoda i Evropa mají opravdu problém

Přední maska „chladiče“ Enyaqu L&K se navíc třpytí a leskne díky 131 diodám osvětlujícím celý přední pás mezi světlomety – tento nápadný detail stylisté nazvali Crystal Face. V interiéru pak nový Laurin & Klement přivítá předními sedadly se sériovou masážní a ventilační funkcí. Na výběr jsou dva interiéry Design Selections. Standardní je verze L&K Shell s béžovým koženým čalouněním. Alternativou k ní je paket L&K Black s černou kůží.

Multimédia a vylepšení výkonových parametrů vozu

Nově Enyaq také získal lepší multimédia s novým grafickým designem a intuitivnějším menu. Domovská obrazovka vám dává možnost nakonfigurovat až pět oblíbených zkratek pro ovládání funkcí vozu – jako je asistent jízdního pruhu, vyhřívání čelního skla nebo funkce recirkulace vzduchu. Kromě toho lze pomocí lišty ve spodní části obrazovky aktivovat až tři aplikace, například navigaci, nabídku mobilního telefonu nebo přehrávač médií.

Škoda se obětuje, aby zachránila spalovací motory koncernu. Ale kdo zachrání Škodu? „Dáreček“ za všechny peníze od VW

A zmíněné vylepšení pohonu, skryté i do jednoduchého označení „85“? Předně došlo ke zvýšení výkonu o 21 koní z 265 koní na 286 koní. Výsledkem jsou lepší hodnoty zrychlení, Enyaq L&K 85 s pohonem zadních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,7 ​​sekundy, tedy o 2 sekundy rychleji než předchozí Enyaq 80 s pohonem zadních kol. Nejvyšší rychlost se konečně posunula na 180 km/h namísto 160 km/h, což ocení „letci“ po německých dálnicích. Škoda slibuje i zvýšený dojezd na 570 km , což je o 26 km více.

Extra vtipná TV reklama na Škodu, kterou neměli Češi vidět, se dostala na internet

Enyaq L&K 85x s pohonem 4×4 zrychlí z 0 na 100 km/h o desetinu lépe – za pouhých 6,6 sekundy. Dojezd je 550 km oproti 521 km u starého modelu. Ostatní hodnoty se nezměnily: Škoda Enyaq 85x stále pojme pět lidí, je přes 4,6 m dlouhá, 1,9 m široká a 1,6 m vysoká, s rozvorem 2 768 mm. Zavazadlový prostor nabídne 585 litrů pravidelně tvarovaného prostoru. Sklopením zadních sedadel lze pak objem zvýšit na 1 710 litrů.

Jak se vám líbí stávající vrchol EV od Škody? Kolik byste byli ochotni za Enyaq dát? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Kolik by Enyaq musel stát, aby pro vás byl zajímavý?

Zdroj: Škoda Auto
Diskuze Vstoupit do diskuze
108 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články