Kupujeme starší Suzuki od „áček“. Omezený rozpočet ve finále postačil, italské dvojče zpestřilo nabídku

I s omezeným rozpočtem se dá najít spolehlivé auto s pohonem všech kol. Zajímalo nás, jestli uspějeme se Suzuki SX4 v našem největším autobazaru. „Italku” jsme ovšem nečekali.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pokud máte omezený rozpočet a potřebujete nutně auto, bývají autobazary většinou nejrychlejší cestou, jak se ke svému vysněnému vozu dostat. A pokud nejste rozhodnuti svěřit se pouze menším, lokálním prodejcům, dříve či později narazíte na dva giganty, kterým v tomto oboru patří značná část trhu. U nás, na Slovensku, v Maďarsku či v Polsku. S vpravdě velkolepou nabídkou všech možných značek a modelů je takřka jisté, že právě ten váš automobil také záhy objevíte. Pojďme se na to podívat společně.

Nabídka od levných modelů až po ty nejdražší

Bazary AAA Auto nemusíme českým čtenářům představovat. Největší zprostředkovatel prodeje ojetých vozů ve střední Evropě má centrálu (a mnoho poboček) v České republice, ale působí také na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Německu. V Čechách se firmě podařilo nakonec vybudovat renomé na kompletní nabídce a mimo jiné třeba i schopnosti dovézt vybraný vůz na pobočku. To v tom případě, že je pro vás schůdná jen a pouze ta „vaše” a vůz se nachází někde jinde.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Navíc se „áčkám” (autobazarům AAA AUTO v Čechách totiž nikdo jinak neřekne) povedla ještě jedna sympatická věc: přizpůsobit nabídku klientele, která se často vydá zcela z peněz a jde koupit „nejlevnější auto, které ještě aspoň něco vydrží”. A tak se na rozlehlých plochách setkáme s vozy, které sice pravděpodobně nevyhrají soutěž krásy a mají již také něco za sebou. Pro zájemce s pár desítkami tisíc v kapse však mají nepopiratelné kouzlo: jsou dostupné teď a tady a mohou za půl hodiny začít sloužit naplno a jinde.

I s omezeným rozpočtem se dá najít zajímavý kousek

Pro příklad jsme si vybrali malé Suzuki SX4, které se z českých silnic už pomalu vytrácí. Jakkoli jde o vcelku povedený hatchback, nenáročný na údržbu a plnící většinou všechno to, co od vozu podobné velikosti očekáváte. A v některých verzích dokonce nabízející i pohon všech kol. Poslouží tedy i pro majitele horských chat nebo zkrátka tehdy, když „čtyřkolku” oceníte. A Grand Vitara je pro vás již příliš velká/drahá a terénní Jimny zase přliš nekompromisní a spartánské.

Co to na české kupce zkouší? Komedii v německém bazaru během koupi Audi A5 natočili

V nabídce jsme si nakonec vybrali právě 4×4 variantu z roku 2012, s nájezdem 121 tisíc kilometrů a na první pohled pečlivě udržovaným interiérem. Stříbrná barva „SXčtyřce” sluší a auto vypadá udržovaně. Cena 130 tisíc korun je sice o kousek výš, než byl náš původní rozpočet (stanovili jsme si 100 tisíc jako „strop”), ale dokážeme pochopit a ocenit, když je auto zachovalé. A to tahle SX4 evidentně je. Bonus v podobě vyhřívání sedaček je pak příjemným doplněním nabídky, jakkoli jej oceníte nejvíce v kombinaci s koženým čalouněním.

iZdroj fotografie: Suzuki

Vyskakující „LiveChat” okno jsme až na pár slušnostních frází ignorujeme, povedlo se nám rychle dovolat a zeptat se na vše telefonicky. Námi vybraná SX4 byla z Jihlavy, kam se nám v pracovní den opravdu nechtělo a nechtěli jsem ani testovat převoz na pobočku. Nakonec jsme se nicméně domluvili na setkání v pražské pobočce v Čestlicích, kde měly být dokonce dvě SX4 „na place”. Jedna ve velmi podobné konfiguraci, jako byla ta naše původní. Operátor ochotný, s příjemným vystupováním. Dovyřizujeme tedy rychle všechny nutné maily, balíme, vyrážíme.

Prohlídku přímo v autobazaru nic nenahradí

Na ploše areálu pak SX4 nacházíme poměrně rychle, v záplavě Fabií a Octavií jsou jejich typické karoserie nepřehlédnutelné. Prodejce se nás ujímá, jde pro klíče a doklady k vozu. Auta jsou od pohledu zachovalá, nicméně stejně tak je patrné, že se nikdo příliš netrápil nějakým extra důkladným mytím a čištěnám. Což ale nakonec bereme jako výhodu. Takhle ty vozy skutečně vypadaly, když je přivezly, nikdo nic nikde „nerafičil” a neskrýval. Osvěžující. Pokud koupíme, dokážeme umýt a vyčistit sami.

iZdroj fotografie: Suzuki

„Obě Suzuki jsou u nás zkontrolované, v dobrém stavu, to vlevo má i vyhřívané sedačky. A navíc je garážované,“ láká nás prodejce. Pravdou je, že od pohledu vypadá zachovaleji. Kolega se snaží najít nějaké stopy po poškození, až na pár škrábnutí z parkování apod. ale malý hatchback vypadá, jako by neměl nájezd 160 tisíc, ale spíš 100 tisíc méně. Prodejce velmi přesně vycítil, na co se kolega chce zeptat, a v podstatě ho předběhnul: „Není problém vzít auto do dílny a podívat se důkladně na spodek”. Jsme pro.

Bazarová výhra: Objevili jsme ojetinu, u které ještě běží tovární záruka. Ceny padly na dno, teď se koupit vyplatí

iZdroj fotografie: Depositphotos

Vybaveni svítilnou zkoumáme „čtyřkolkové” ústrojí Suzuki, přiznám se, že i já, ačkoli auto nemíním kupovat, se zájmem se dívám, jak je podvozek vyřešený a co všechno vzal ze svých „odolnějších” sourozenců. Ne, Jimny to není a nebude, ale leccos naznačuje, že Suzuki 4×4 stavbu zkrátka umí. Kolega je spokojený, na ročník 2011 auto nikde výrazně „nekvete”, povrchová koroze se asi dala očekávat. Za ty peníze – spokojenost.

Záruky celkem zajímavé, informace vyčerpávající

Jdeme do finále. Prodejce vypočítává svědomitě zjištěné závady, není mezi nimi nic, co by kolegovi nějak zásadně vadilo. A nečekaně přidává zajímavou informaci: „Jestli si chcete počkat na výhodnější nabídku, míváme občas také Fiat Sedici, což je úplně stejné auto, ale Suzuki, speciálně čtyřkolky, zkrátka bývají dražší”. O italském dvojčeti pochopitelně víme, i tak nás ale tato informace (na tomto místě a v této situaci, navíc od prodejce) překvapí a potěší.

Test ojetiny z AAA Auto odhalil překvapivý technický stav. Je jasné, proč je cena doslova směšná?

Kolega si bere svůj již klasický time na rozmyšlenou, domlouvá si rezervaci na tři dny, bez problémů. Je vidět, že se mu auto líbí, současně ale ještě zvažuje všechna „kdyby”. Celkový dojem? Na poměrně málo frekventovaný model jsme se dočkali slušné nabídky a vyčerpávajících informací o stavu, speciálně prohlížené auto pak vypadalo, že dalších deset let ještě bude sloužit. Za nás tedy doporučení, pokud hledáte auto z druhé ruky, zkontrolované a v rozumné cenové hladině, je dost velká pravděpodobnost, že u „áček” uspějete.

A jakou máte vlastní zkušenost s velkými (a nejen velkými) českými bazary vy? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Jaké máte s velkými bazary zkušenosti vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
93 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články