Vyhlášená automobilka má nové logo. Není to moc velká změna? „Omlouvá“ odklon od benzínu

Časy se mění a výrobci aut s nimi, pokud chtějí přežít. S razantními změnami v technologii jsou tu i mírné úpravy vzhledu a firemní identity.

i Zdroj fotografie: Lamborghini
                   

Lamborghini na mne působí zvláštním dojmem, tak trochu jiným než ostatní automobilky. Domácím, rodinným. Nevnímám auta této značky v kontextu toho, že jde o drahé, výjimečné stroje s unikátním designem a třeskutými jízdními vlastnostmi. Důvodem je asi to, že jsem za svou kariéru motoristického novináře najezdil s Lamborghini hodně kilometrů. S lidmi z automobilky navázal až téměř přátelský vztah. S testovacím jezdcem Balbonim se v Sosnové u České Lípy na závodní dráze tahal o to, kdo bude rychlejší. Což bylo mimochodem zajímavé.

Konkurence Lamborghini za 144 000 Kč? Ano, vybíráme naprosto boží auto v bazaru

Značka má rodokmen, historii a poutavý příběh, teď se mění

On znal auta jako své boty, já zase sosnovskou dráhu, kterou bych mohl jet rychle po slepu. Lamborghini je pro mne srdcovou záležitostí. Nicméně i to se vlivem doby a běhu času mění. Někdy zásadně, viz Urus, nebo teď logo. Tam by ale člověk hledal změny skutečně „pod mikroskopem“. Italský výrobce supersportů nedávno představil nové logo. Je minimalističtější. Má symbolizovat moderní přístup k výrobě automobilů a reflektovat současnou korporátní identitu společnosti. Lamborghini vloni oslavilo 60 let od svého založení, teď se rozhodlo pro změnu po více než dvaceti letech od poslední modernizace svého slavného emblému.

iZdroj fotografie: Filip Rakovan pro AutoŽivě.cz

Nové logo přináší jen velmi decentní změny, ale reflektuje významný krok v transformačním procesu značky. Lamborghini právě prochází významným procesem změny, který nese název „Direzione Cor Tauri“. Strategie se zaměřuje na trvalou udržitelnost a dekarbonizaci, s cílem být inspirací a vzorem v oblasti inovací a udržitelného pokroku pro budoucí generace. No, zní to strašně a přeložit se to dá asi jako „je tady tlak na ekologii, tak se musíme podřídit“. Nové logo vizuálně „prezentuje tyto změny“, přičemž zachovává základní prvky historických předchůdců.

Drobná nehoda s ohromnou škodou, aneb Když se srazí Rolls-Royce a Lamborghini

Hlavními odstíny nového loga jsou černá a bílá, symbolizující jasnou identitu značky, zlatá slouží jako doplňková barva. Nová verze emblému se bude objevovat i na budoucích modelech Lamborghini. Jedním z významných prvků loga je stále ikonický býk. Poprvé existuje i bez klasického štítu, což mu umožňuje „být větší a výraznější“. Symbolicky to může působit, jako by automobilka rozhodla vypustit býka z vlastního výběhu. Jde však spíše o můj metaforický výklad než oficiální stanovisko. Změna se projevuje i na oficiálním písmu Automobili Lamborghini.

Změny jsou decentní, větší obrat nastal pod kapotou

Tvary mají vystihovat ostrou hranatost typickou pro design nejmodernějších modelů. Automobilka tímto novým logem prezentuje své inovace a odhodlání. Historie Lamborghini je fascinující a plná dramatických momentů. Automobilku založil Ferruccio Lamborghini, podnikatel, který se rozhodl konkurovat Ferrari poté, co měl neshody s Enzem Ferrarim ohledně kvality svých vozů. Ferruccio Lamborghini se narodil 28. dubna 1916 v Itálii a po druhé světové válce založil společnost na výrobu traktorů.

iZdroj fotografie: Lamborghini

Jeho úspěch v tomto odvětví mu umožnil financovat sen o výrobě luxusních sportovních vozů. První model, Lamborghini 350 GT, byl představen na autosalonu v Ženevě v roce 1964 a okamžitě si získal uznání za svůj výkon a design. Ferrari musel trpět. V průběhu let Lamborghini představilo několik ikonických modelů, které se staly legendami automobilového světa. Mezi nejvýznamnější patří Miura. Ta byla uvedena v roce 1966 a je považována za první supersportovní vůz s motorem uprostřed. Dalším významným modelem je Countach, který debutoval v roce 1974 a svým futuristickým designem a výkonným motorem nastavil nové standardy v oblasti supersportů.

5 superspolehlivých ojetin, které ujedou milion kilometrů: Češi je berou útokem, lepší auta za takové peníze už nebudou

Dodnes tomu tak je. Diablo, model představený v roce 1990, pokračoval v tradici extrémního výkonu a luxusu a stal se dalším milníkem v historii automobilky. Lamborghini prošlo několika změnami vlastnictví, což ovlivnilo její strategii a vývoj. V roce 1998 se automobilka stala součástí skupiny Volkswagen, konkrétně pod křídly Audi. Tento krok přinesl stabilitu a umožnil Lamborghini pokračovat ve vývoji technicky pokročilých aut. Modely jako Murciélago a Gallardo, uvedené na trh v první dekádě 21. století, upevnily reputaci Lamborghini jako výrobce vysoce výkonných a luxusních sportovních vozů.

Dvanáctiválce zatím přežívají, byť už s technologickou infuzí

Za mne jde o perfektní stroje. A jakkoli V12 v Murciélagu je bombastický jako auto samotné, já bych bral Gallardo. Gallardo Superleggera. To auto nemá chybu. Dnes Lamborghini pokračuje v inovacích a vývoji nových technologií. Aventador a Huracán kombinují pokročilé inženýrství s elegantním designem. Je tady ale také zmíněné SUV, hybridní technologie a tak dále, prostě ústupky jednadvacátému století.

iZdroj fotografie: Filip Rakovan pro AutoŽivě.cz

Asi je to nutné zlo. Hlavně že podstata žije dál. Nové minimalističtější logo Lamborghini je tedy dalším krokem v evoluci značky, jež se neustále přizpůsobuje moderním trendům a potřebám trhu. Musí, jinak by nepřežila. Krok je součástí širší strategie zaměřené na uvedenou udržitelnost a dekarbonizaci. To je v souladu s celosvětovým posunem k ekologičtějším a udržitelnějším technologiím. Ať se nám to líbí, nebo ne. Lamborghini díky souznění s moderními trendy žije a snad bude žít dál.

Mění se auta k lepšímu?

Zdroj: Lamborghini
Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články