Mazda CX-30: jak dopadla v testech Euro NCAP?

                   

Před nedávnem absolvovala nová Mazda CX-30 dobrovolné bezpečnostní testy Euro NCAP. Nepříliš překvapivě dosáhla vynikajících výsledků ve všech čtyřech oblastech. Ochrana cestujících i chodců je na špičkové úrovni, takže se nový model Mazdy zařadí na přední příčky v oblasti bezpečnosti ve svém segmentu.

i

Jak je chráněna posádka?

Mazda CX-30 dosáhla při ochraně dospělých cestujících vynikajících 99 procent, což je fenomenální hodnota. Získala totiž maximální počet bodů při čelním nárazu v plné šíři i při bočním nárazu do sloupu, s čímž mívají konkurenti Mazdy dost velké problémy. Svou chvíli slávy si užil i speciální bezpečnostní systém podpory brzdění, který dostal ty nejlepší známky v nízké rychlosti. Při ní totiž dokázal zabránit srážce hned v několika různých situacích. Celkově Mazda získala 5 hvězdiček.

Pozitivně jsou hodnocené i asistenční systémy

Mimo ochrany dospělých členů posádky je kladen velký důraz na nejrůznější asistenční systémy, jež měla japonská automobilka vždy na špičkové úrovni. Ať už se jedná o již zmíněnou podporu brzdění, nebo o systém hlídání pozornosti řidiče. Při užívání Mazdy CX-30 v běžném provozu oceníte zejména systém pro hlídání mrtvého úhlu nebo asistenta pro hlídání jízdních pruhů. Díky komplexitě těchto systémů získal tento automobil 77 procent z maximálního počtu bodů.

Proč dopadla Mazda tak dobře?

Samotná pevnost karoserie a asistenční systémy však nedokáží vytvořit bezpečný balíček, jakým Mazda CX-30 je. Svou část si nepochybně odvedou i vynikající jízdní vlastnosti, kterými se může tento vůz pyšnit. Díky tomu dokážete jezdit bezpečně a defenzivně, takže se několikanásobně snižuje riziko nehody. Zároveň však jako řidič nepřijdete o zábavu za volantem, která je tak typická pro vozy japonské výroby.

Jestliže se vám nová Mazda CX-30 líbí, zajděte se podívat do Autosalonu Auto Jeremiášova v Praze, kde si budete moci tento vůz vyzkoušet a následně i pořídit.

Diskuze Vstoupit do diskuze
149 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články