Mnoho automobilek se rozhodlo dát stopku dieselovým motorům a další dokonce všem spalovacím. Ne však všechny. V tomto směru jde proti proudu Mazda, která v naftových motorech nevidí až tak velké problémy, jako různé instituce, nebo konkurenti. Nejenom, že s naftovými motory nekončí, ale dokonce vyvíjí jeden zcela nový.

Motor je v poslední fázi vývoje

Mazda oznámila, že na novém naftovém motoru nejenom pracuje, ale že ten už je dokonce v poslední fázi vývoje. A to znamená jedinou věc. Do vozů by se mohl dostat už v příštím roce. Tedy už v roce 2020. To by mohlo pro Mazdu znamenat poměrně zajímavé zvýšení konkurenceschopnosti. Jelikož aktuální nabídka dieselových motorů napříč automobilkami klesá, mají zákazníci stále méně možností po které sáhnout. V tomto případě by se mohli obrátit právě na Mazdu.

Podobně jako benzinový Skyactiv-X

Automobilka uvedla, že nový naftový motor, který vyvíjí sdílí některá řešení s populární benzínovou motorizací Skyactiv-X. I když konkrétní detaily ohledně výkonu ani parametrů zatím zveřejněny nebyly, dá se očekávat, že pokud se motor skutečně povede a najde místo v portfoliu vozů, dokáže zájemce oslovit. Kombinace výkonu a optimální spotřeby může být něco, co dnes autům chybí. Zvláště, když naftových motorů je stále méně.

Jde to i čistě




Mnoho lidí má obavy z toho, že nový dieselový motor nebude čistý a bude zbytečně zatěžovat životní prostředí. Opak je však pravdou, jelikož při správné technologii může být i nafta bezproblémovým palivem. Samozřejmě že není stoprocentně čistá a emise vznikají, ale ty nemusí být až tak o moc větší v porovnání s benzínem. I proto vidí mnoho automobilek a Mazdu nevyjímaje v naftě stále budoucnost. A ty stejné automobilky nechápou, proč se na naftové vozy pořádá stále takový hon, když u kvalitních motorů není s jejich čistotou i plnění přísných emisních norem absolutně žádný problém.