„Kupte si jedno auto, dostanete druhé jako dárek.“ Nenechte si nabídku ujít, unikátní akce už využily davy řidičů

Když vám dovozce k jednomu automobilu přibalí druhý jako dárek, a dokonce na něj bude splácet leasing, možná už to stojí za úvahu a návštěvu showroomu.

i Zdroj fotografie: MG
                   

Prodejci nových automobilů se předhání v tom, jak zaujmout potenciální zákazníky a dostat je do showroomů, a co především, přimět je nakonec k podpisu objednávky. A zaplacení za auto, pochopitelně. Předhání se proto ve vymýšlení různých marketingových akcí a akcí na podporu prodeje, přičemž kreativitě se v tomto oboru pochopitelně meze nekladou. Popravdě, jen tak něco mne už nezaujme, ale na tuto akci jsem se chvíli díval s úžasem. Pojďte se na ni podívat společně se mnou.

Speciální nabídky jak u zavedených značek, tak u nováčků na trhu

Výše popsaná situace se pochopitelně týká jak „staré gardy“ a zavedených hráčů na trhu, tak i nováčků, kteří by pro sebe rádi uzmuli také nějaký ten kousek z koláče prodeje nových vozů. Do druhé kategorie pak spadají pochopitelně především dovozci čínských vozů. Neb trh v Evropě byl v podstatě dlouhé roky neměnný (s výjimkou přesunů automobilek pod hlavičku různých zastřešujících koncernů), opravdové „zčeření“ nových vod způsobila až čínská invaze do Evropy.

iZdroj fotografie: MG

Náš odhad byl správný: Čínské MG nasadilo cenu na novinku pro český trh tak nízko, že na ni nikdo nemá odpověď

A mezi ony nové dovozce v Čechách patří bezpochyby i MG, patřící pod koncern SAIC. I když MG je na českém trhu přítomno již několik let a za úplného „novice“ jej tedy považovat také nelze. Začátky prodejů zahrnovaly vesměs kompaktní a střední SUV typu MG HS/ZS, s postupem elektromobilní nabídky pak tato pochopitelně začíná převažovat i v nabídce čínského gigantu. A na obzoru je hybridní MG3, což by mohla být opravdu štika v rybníce „Fabia a spol.“

Škoda a Dacia to mohou v ČR balit, nejlevnější MG jim jde tvrdě po krku. Malý detail, a co dokáže

„Kupte si jeden, dostanete dva“: u aut opravdu unikátní nabídka

Mne však zaujala akce, kterou dovozce MG do Evropy nabízí na elektromobily MG4. A jakkoli momentálně probíhá v Německu, je natolik výjimečná, že by se jí možná české zastoupení mohlo inspirovat. V čem spočívá? Slogan „Kupte jeden, odjeďte se dvěma“ hovoří sám za sebe a má za cíl přilákat zákazníky do showroomů, aby si pořídili nový model MG4. Německý importér MG Motor nabízí při koupi MG4 také možnost získat další MG4 na leasing zdarma. Nevěříte?

iZdroj fotografie: MG

Trumfové eso automobilového trhu: MG nabídne Čechům model, který Tesla vystřelila do vesmíru

Jinými slovy: MG Motor Germany vám pokryje všechny splátky a poplatky ve výši 9 072 eur, což je zhruba 200 tisíc korun. Leasingová smlouva je uzavřena na 48 měsíců, během nichž může vůz najet až 5 000 kilometrů ročně. Čili: pokud se rozhodnete kladně a MG4 koupíte, tak vám poměrně značnou část leasingu na druhé auto zaplatí sama automobilka. Reakce trhu byla jasná: v Německu vzrostly prodeje MG4 v první polovině letošního roku o 80 %.

Výsledky prodejů ukazují jasně: kampaň funguje

Ke konci července totiž zaznamenala MG Motor v Německu 15 433 nových registrací (+32,6 %). Nejpopulárnějším modelem je právě kompaktní MG4, z něhož bylo v první polovině roku zaregistrováno 9 159 kusů. Což představuje nárůst právě o oněch 80 % oproti stejnému období loňského roku. Zdá se, že to funguje. V České republice přitom stojí základní verze MG4 (baterie 51 kWh, výkon 170 koní a dojezd až 350 km) 750 tisíc korun. Nejvyšší verze XPOWER (64 kWh) s výkonem 435 koní a dojezdem až 385 km atakuje milionovou cenovku.

iZdroj fotografie: MG

To už je ovšem spíše hot-hatch, se zrychlením z 0 na 100 za 3,8 sekundy. Mnohým z nás by základní MG4 stačilo, navíc pokud bychom k němu dostali druhé a „fabrika“ by zaplatila značnou část leasingu. Jak to vidíte, měl by se český dovozce inspirovat od toho německého?

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články