Znalci pojmenovali motory, které spotřebovávají nadměrné množství oleje. Majitelům hrozí poškození a drahá oprava

Moderní spalovací motory s přeplňováním a přímým vstřikováním paliva jsou vysoce účinné. Za cenu nízké životnosti, potřeby pečlivého servisu a vyšší spotřeby oleje.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Některé oleje potřebují pro svůj provoz méně a jiné za více motorového oleje. Na jedné straně tady jsou pravidelné intervaly na výměnu této nezbytně nutné technické kapaliny. Na straně druhé tady jsou úbytky, které nastávají v čase mezi intervaly výměny. Podle renomovaných odborníků z amerického  institutu Consumer Reports lze za problematické označit ty motory, které potřebují mezi intervaly doplnit dva litry oleje. Při průměru 4 až 7 litru oleje v motoru to je 20 %, ale až 50 % u menších jednotek.

Hladinu oleje sledují hlavně majitelé bavorských SUV

Data, které experti analyzují a zpracovávají, nejsou výsledky nějakých nahodilých testů či kusých zpráv majitelů aut. Dodávají je samotní výrobci automobilů. Je třeba zmínit, že problém s vyšší spotřebou oleje se zhoršuje s opotřebením motoru.  Nejproblematičtějším motorem z hlediska spotřeby oleje je 4,4litrový V8 BMW.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Osmiválec s kódovým označením N63 je užívaný zhruba ve třetině vyrobených X5 od roku 2008. U exemplářů ve věku 8 až 10 let je doplňování 2 litrů oleje na každých ujetých 10 tisíc kilometrů běžnou praxí. Doplňování oleje je akutní problém pro majitele Audi s třílitrovým kompresorovým motorem 3,0 TFSI s kódovým označením EA837 v modelových řadách od A4 po Q7.

Se Subaru STI jste na doplňování oleje zvyklí

S problémem vysoké spotřeby oleje se musí smířit i majitelé Subaru s plochými motory 2,0 a 2,5 litru. Vysoká spotřeba oleje se nevyhýbá majitelů ultimativních modelů STI, tam jde ale většinou o fakt související s upravenými motory s kovanými písty. Majitelé Subaru STI tak nevnímají vyšší spotřebu motorového oleje jako problém, ale jako součást provozu auta.

Zvýšená spotřeba oleje a doplňování mezi servisními intervaly se nevyhýbá majitelům značky Volvo s řadovými šestiválci 3,0 a 3,2 litru. Zvýšenou pozornost hladině oleje musí věnovat majitelé automobilů značky Volkswagen s populárním motorem 1,4 TSI. Závěrem si musíme připomenout, že zvýšená spotřeba oleje souvisí s rychlejším opotřebení válců a pístů a nízká hladina oleje v motoru je rizikem dramatického poškození pohonné jednotky.

Co vy, máte jeden z vyjmenovaných motorů a sledujete stav oleje?

Zdroj: Consumer Reports

Diskuze Vstoupit do diskuze
71 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Video: ruský dron Lancet umí „uzemnit“ americkou 155mm samohybnou houfnici M109 jediným zásahem
Události247.cz
Události247.cz
Podvodníci mají novou fintu, jak okrádají začínající živnostníky. Založili web, který se tváří jako oficiální stránka státu
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Jaký je původ tajemného Čupakabry: Někteří zastávají teorii, že jde o výsledek mimozemského genetického inženýrství
adbz.cz
adbz.cz
Dům z 19. století chtěli rozšířit bez většího zásahu. Architekti úkol splnili, aniž by narušili původní atmosféru