Kupujeme Mercedes po doktorovi: „MUDr. Podfuk, dobrý den.“ Zatajil nám to hlavní, ale přišel ještě horší podvod (skrytá kamera)

Našli jsme zlatý grál všech handlířů: Mercedes po doktorovi. Skvělý stav, minimální nájezd a kompletní dokumentace. Jenže náš „Doktor“ se jmenuje Podfuk. Autorizák něco zatajil.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Většina kupujících, kteří si alespoň někdy kupovali auto z Německa, má několik „svatých grálů“, na které by přísahali klidně o půlnoci a několikrát za sebou. Mezi osvědčené stálice v této kategorii patří „Audi po dědovi, co jezdil do Aldi a do kostela“, „Golf po hospodyni, co jezdila (také) do Aldi“ a konečně „Mercedes po doktorovi“, co jezdil 90 km/h celý život a auto servisoval úzkostlivě a pečlivě. Zkrátka chirurg. Tým Davida Kubrta něco podobného objevil. Tedy, jak se to vezme. Něco je každopádně jinak. Pojďme se na to podívat společně.

Užívání Mercedesu neznamená vždy odpovídající péči

A máme tu opět dvě auta, obě totiž spojuje značka z nejprestižnějších: Mercedes-Benz. Ano, kdo si kupuje „Meďáka“, tak automaticky počítá s o něco vyšší cenou. Ale i o něco vyšším standardem jak po technické stránce, tak po stránce zachovalosti a údržby. Zkrátka předpokládáte, že ten, kdo měl vaše auto před vámi, to měl s úctou a respektem ke značce podobně, jako to máte vy. A že tedy dbal na servis, snažil se auto udržovat v co možná nejlepším stavu, a především: nebude při prodeji nic zatajovat.

Ulhaný Němec natočen: Privát zatajuje závady TSI motoru, vyhrožuje právníkem a ADAC. České kupce ojetiny má za blázny

Což je pravda kámen úrazu. To, že někdo jezdí Mercedesem, ještě neznamená, že nebude tak trochu Baron Prášil. Někdy pravda tak trochu více Baron Prášil. A že informace, ke kterým se dostanete mailem/telefonem při začátku jednání, se ve finále ukáží jako poněkud liché. „Auto z Německa, jezdilo ve Francii a pak zpátky v Německu.“ Aha, pan doktor zřejmě rád Francii. Na tom není nic špatného, je to opravdu magická země. Problémem je, že onen „kabriolet po doktorovi“ byl původně zřejmě přímo z Francie.

Auto z Německa náhle mluví francouzsky

A až pak se dostal do Německa. Na což se stačilo podívat na mezinárodní předvolbu do dokumentace. +33 je Francie, opravdu. Německo má +49, jak všichni víme. Ale to byl jenom začátek. Celkový stav auta totiž odpovídal čemukoli, jen ne pečlivému chirurgovi. Doktor kouzelník? Nebo rovnou Dr. Podfuk? Těžko říct. Čím víc ale David a jeho tým auto prohlíží, tím víc je 90 000 na tachometru nevěrohodných. A pokud padá tento základní kámen důvěry – a sice že auto není „stočené“, padá kompletně všechno.

Jakmile vám chce někdo zatajit věk a nájezd, klesá celá důvěra někam k bodu mrazu a v podstatě nechcete v obchodě pokračovat. Je to stejné jako ve vztazích: pokud celou dobu v něčem zásadním systematicky lžete a pak se to provalí, je většinou konec. Tady konkrétně „houpající motor“ (a celkově motorový prostor jako takový) svědčil o dvojnásobném, možná i trojnásobném nájezdu. Jenže pochopte, těch 90 000 a po doktorovi (co žil u Berlína) vypadalo tak pěkně. Vypadalo. Závěr: nebrat, ani omylem.

AMG + velký prodejce by mělo zaručovat fair play. Mělo

Druhý „kocourek“ je od pohledu vyšší liga, ostatně jsme také na půdě „autorizáku“ Mercedes Benz. Tady se chodí v saku, nejsou tady podomní prodejci a zhusta bývá pravidlem, že majitel (nebo obchodní ředitel) má opravdový doktorát, často z ekonomie na některé z prestižních německých univerzit. Jinými slovy, mít velké zastoupení MB (a tady i AMG) znamená hrát ve velkém byznysu, ta auta jdou do milionů, a pokud jich máte stovky na place, jste pro banku extrémně zajímavý.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto

A tak nějak tedy čekáte, že serióznost bude tím hlavním leitmotivem celého jednání a prodeje. Což o to, auto není pravděpodobně úplně špatné. To by tady opravdu nestálo. Nicméně na pověst prodejce a papírové údaje vypadá nějak divně. Není to Kodiaq s plesnivým pomerančem a reklamou na Marlboro uvnitř jako posledně, to úplně ne. Ale „fajnovka“, kterou budete milovat i stojící v garáži, to také úplně není. Tu a tam odřené, tu a tam něco dokonale nesedí.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto

Kytovaný bok, a docela hodně. Nespasované dveře. Měněné „tapecírunky“. A další a další. Přitom nájezd zrovna tady musí souhlasit, jinak by prodejce páchal sebevraždu v přímém přenosu. Kdyby se u tak velké firmy přišlo na stáčení, znamenalo by to její konec.

Co je tedy nakonec špatně? Jeden Ondrův postřeh a hned je jasno: v seznamu mimořádné výbavy je nějaká drobnost, kterou ve svých flotilách vyžaduje Hertz. Aha. Takže jde o auto z půjčovny. Oh-mein-Gott, ať zůstaneme v jazyce prodejce. To nešlo říct rovnou a dřív? Nebo chtěli byste auto z půjčovny, které za svůj život vystřídalo asi tak 2 374 řidičů, z nichž mnozí se k němu podle toho chovali? Není to a nikdy to nebude moje, tak tomu dám „za uši“, co se jenom do AMG vejde?

Znovu: chtěli byste takové auto? Já ani omylem, i kdyby bylo extra výhodné. Je tolik, tolik jiných aut, proč si mám brát zrovna fleetovou „lítačku“, notabene od Hertze? Ani tady se nakonec byznys nekonal. A taková to byla velká očekávání. Jak to vidíte vy, zlákalo by vás kabrio se slevou nebo AMG z půjčovny? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Chtěli byste „krásného Meďáka“? I když bude z půjčovny?

Zdroj: Kubrt Auto
Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články