Nejenom Čína. Dalším konkurentem současných automobilek může být Turecko

                   

Když už jsme si tak nějak zvykli, že se Čína snaží konkurovat současným automobilkám, objevuje se další země, která si chce uříznout pomyslnou část automobilového trhu. Jedná se o Turecko. Zde vznikla automobilka TOGG, která je národní značkou, jejíž cílem bude pochopitelně nabídnout auta nejenom ve své domovině, ale i v řadě jiných oblastí. Dá se očekávat, že Evropa nebude výjimkou, zvláště když je do ní země i řazena.

První auta budou na silnicích v roce 2020

TOGG neboli Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu má poměrně velké a rozhodně také smělé plány. Aktuálně jsou venku dva koncepty vozů, u kterých se očekává, že by se mohly dostat na silnice ve svých sériových verzích už v roce 2022. Vzhledem k tomu, že se jedná o novou značku automobilů jde o poměrně krátké časové období. Nechme se překvapit, zda datum vyjde. Je však pravděpodobné že ano, jelikož tlak prezidenta Erdogana bude v tomto směru jistě velký.

Zatím se hlavně mlží

Pokud se na oba koncepty podíváme blíže, tak je patrné, že jedním vozem má být dnes tolik populární SUV a druhým klasický sedan. Padlo několik technických informací o výkonu 200 a 400 koňských sil, stejně jako o zrychlení z nuly na stovku za 7,6 nebo za 4,8 sekundy. Jaké auto bude mít který výkon, či zda budou jednotlivé výkonnostní verze k dispozici u obou, upřesněno nebylo.

Půjde samozřejmě o elektromobily a informace o jejich celkovém dojezdu se točí kolem čísla 500 kilometrů. Druhým zajímavým číslem je 30 minut, což je doba potřebná k dobití akumulátoru na 80 procent jeho kapacity. Opět ponechme otevřenou otázku toho, zda to bude skutečná realita.

V plánu jsou další vozy

Značka TOGG však nechce vše vsadit na jednu kartu – tedy lépe řečeno na karty dvě, v podobě těchto vozidel. Podle jejích informací chce do roku 2030 nabídnout minimálně pětici sériově vyráběných modelů. Zde už nejsou bližší informace i tom, o jaké má jít, absolutně žádné.

Diskuze Vstoupit do diskuze
111 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články