Německé značky by rádi zavedly další šrotovné. Jako podporu po epidemii

                   

Pojem šrotovné není v souvislosti s automobilovým průmyslem nic neznámého. A to nejenom v případě Německa, ale i v případě našich zemí. Zhruba před deseti lety se jednalo o zajímavou možnost, jak reagovat na nastalou krizi a jak motivovat zájemce o koupi nového auta. A tím oživit ekonomiku. Vše fungovalo celkem jednoduše. Kdo měl staré auto a rozhodl se nechat ho ekologicky zlikvidovat, ten si mohl to nové pořídit výhodněji. Tak docházelo nejenom k oživování ekonomiky a bojování s krizí, ale také k tomu, že se vozový park omlazoval.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Německé značky chtějí další šrotovné

A jelikož předchozí šrotovné, alespoň pokud jde o pohled na automobilový průmysl, fungovalo, nelze se divit tomu, že to stejné nyní poptávají Němci znovu. Německé značky tak chtějí zvýšit současnou poptávku po nových vozech. Ta v době epidemie koronaviru výrazně klesla. Když se podíváme na několik čísel, tak v celé Evropě poklesl počet nových aut o celých 52 procent. A to jsou čísla za březen.

Několik provázaných jevů

Za tímto poklesem pochopitelně stojí koronavirus. A k němu se váže několik situací, které se následně podepsaly na takto nízké prodejnosti. Vliv měly obecně obavy lidí navštívit showroomy, stejně jako to byly i zákazy, spojené s omezením volného pohybu a s přerušením provozu některých míst. Dále nelze zapomenout ani na to, že řada automobilek dokonce omezila, nebo přerušila svou výrobu. A ke všemu se přidává také určitá nejistota lidí, kdy nákup nového vozu raději odloží, jelikož jde o značný výdaj a v této nejisté době nemusí být ideální.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Pomoc nejenom ekonomice

Zástupci německého automobilového průmyslu v otázkách šrotovného argumentují nejenom tím, že to pomůže ekonomice. Argumentují také tím, že to pomůže také přírodě. Je jasné, že výměna starého vozu za novější bude mít výrazný vliv i na množství emisí. A jelikož se řada zemí zavázala k plnění poměrně přísných limitů, může být i toto cesta, jak se k nim přiblížit.

Vše je v rukách vlády

Vše je samozřejmě ještě v rukách vlády, které bude muset vyhodnotit, jak se koronavirus podepsal na německé ekonomice, jak se podepsal na automobilovém průmyslu a zda budou uskutečněny plány, jako je třeba i navrhované šrotovné. Stále jsme však ve fázi, kdy pandemie nebyla stoprocentně překonána a tak je možná ještě brzy na to, sčítat škody a navrhovat budoucí řešení, které by klidně mohly přispět k rozmachu druhé vlny nákazy.

Diskuze Vstoupit do diskuze
95 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články