Nový Renault má být světovým hitem, jeho jméno však nikdo nechápe. Proč je složené právě z těchto slabik?

Může název auta zajistit, aby se novinka prodávala bez ohledu na to, jaké má vlastnosti? Marketingoví šílenci by to chtěli, v reálném světě to nejde.

i Zdroj fotografie: Renault
                   

Už za pár dnů se má automobilový svět dočkat představení nového modelu od značky Renault. Jde o crossover segmentu B, údajně s nádechem svěžesti, dynamiky, bezpečnosti. Auto podle dosavadních informací přináší tři klíčové myšlenky, které jsou zakódovány v jeho jméně. Marketing je někdy upřednostněn nad logikou a jednoduchostí a toto je možná právě ten případ.

Najít dobré jméno pro nové auto není nikdy jednoduché

Nový automobil se má jmenovat Kardian. Jeho jméno bylo pečlivě vybráno, aby sdělovalo tři hlavní koncepty, které stojí za jeho podstatou. Prvním z nich je „kardio“, což prý symbolizuje adrenalin, dynamiku a sportovní výkon. Renault Kardian slibuje, že poskytne řidiči vzrušující jízdní zážitek a bude stát za tímto názvem. Druhou myšlenkou je bezpečnost. Kardian bude prý spolehlivým společníkem na silnicích, chránícím řidiče i jeho blízké.

iZdroj fotografie: Renault

Asi díky fonetické podobnosti se slovem guardian. A konečně první slabika se vyslovuje stejně jako „car“, tedy anglicky auto. A snad naznačuje, že Kardian je skutečným vozidlem pro každodenní použití, které kombinuje styl a funkčnost. Snad má toto městské SUV víc než jen zajímavé jméno. Jeho design je akcentovaný oranžovými a černými prvky. To mu dává zvláštní vzhled, který by se hodil na jakoukoli oslavu Halloweenu.

Automobilka Škoda mění svůj název. S novým jménem chce zasáhnout světové trhy

Možná proto ta premiéra na podzim? Kromě barvy má Kardian také zakřivenou karoserii, hranaté zadní okno a štíhlá zadní světla s trojrozměrnými akcenty, které mu dávají moderní a dynamický vzhled. Praktické víko zavazadlového prostoru s jasným značením dodává celkovému designu užitnou hodnotu. Kardian je v první řadě určen pro mezinárodní trhy, s Latinskou Amerikou jako první destinací.

Nejde o název. Qashqai, Ceed, Pivo a další jsou toho důkazem

Renault se tímto modelem snaží iniciovat novou éru a ukázat svůj závazek k rozvoji produktů pro trhy mimo Evropu. Jak se automobilu bude dařit, ukáže až čas. Vzhledem k důležitosti modelu by potřebovala společnost nejenom jméno evokující sílu, obratnost i slabiky jasně srozumitelné po celém světě. Ale hlavně dramatické prodeje a v účetnictví černá čísla. Jestli mu zvláštní jméno pomůže, je otázkou. Jak se ptá klasik ve svém dramatu: „Co do jména?“ Jde hlavně o to, aby automobil přesvědčil zákazníky svými kvalitami.

Líbí se vám jméno nového auta?

Zdroj: Renault
Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články