Ceny pohonných hmot setrvale rostou bez ohledu na to, co se zrovna děje ve státech vyvážejících ropu ve velkém. A pokud nejste zrovna arabský šejk s vlastním ropným vrtem, pravděpodobně vás u auta zajímá i jeho spotřeba. Můžete se také poohlédnout po úspornějších variantách. Na výběr však bohužel příliš není. Elektromobily jsou zatím v plenkách, a navíc výrazně dražší než modely s konvenčními spalovacími motory. CNG a další alternativní metody mají celou řadu nevýhod, tou zásadní je zákaz parkování v podzemních garážích.

Hybridní vozy se zdají být přijatelnou volbou. Jejich cena není tak vysoká jako u elektromobilů, provoz je méně náročný než u jiných typů pohonů a úspora paliva je na první pohled znát. Navíc již existují i velké rodinné vozy, které jsou dostupné i na českém trhu. Ty nejzajímavější z nich vám ve dnešním článku představíme. Začneme sedmimístným modelem pro velké rodiny.

Lexus RX L 450h

Na první pohled by se mohlo zdát, že tento vůz s průměrnou spotřebou lehce přes 7 litrů na 100 kilometrů na našem seznamu nemá co dělat. Ale je třeba si uvědomit, že jde o velké pětimetrové SUV, do kterého se vejde až sedm osob. Není proto divu, že tento Lexus váží dvě a čtvrt tuny a je tak nejtěžším hybridem, který vám dnes představíme. Pod kapotou má kromě elektromotoru také benzinový motor o objemu 3,5 litru, které dohromady dávají výkon 313 koní. Vzhledem k těmto číslům je jeho spotřeba skutečně zanedbatelná.

Toyota RAV4 Hybrid IV generace

Také Toyota představila hybridní SUV, ale tento model je o poznání menší než Lexus z minulého odstavce. O výkon 197 koní se starají elektromotor a benzinový motor o objemu 2,5 litru, který má deklarovanou spotřebu 6,34 litrů na 100 kilometrů. Toyota je koncipovaná pro pět osob, ale je dostatečně prostorná a má také velký zavazadlový prostor, se sklopenými zadními sedadly až 1 633 litrů. Při běžném uspořádání má kufr objem obstojných 501 litrů.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Toyota RAV4 Hybrid




Sportovní varianta hybridu RAV4 se může pochlubit o něco vyšším výkonem než její sourozenec z předchozího odstavce – 218 koní. O ty se stará stejný benzinový motor spolu se silnějším elektromotorem. I přes větší výkon má tento model menší spotřebu, na 100 kilometrům potřebuje jen 5,53 litrů benzínu. To je samozřejmě vykoupeno menšími rozměry i hmotností. I přesto se tento vůz hodí i do terénu.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid

Také náš poslední tip pochází z Asie. Hybridní hodna, poháněná kromě elektromotoru i benzinovým dvoulitrem, má spotřebu 5,43 litrů na 100 kilometrů a výkon 184 koní. Ocenění však sbírá zejména za svůj design a precizní zpracování. Odborníci pak pozitivně hodnotí také skvělé jízdní vlastnosti tohoto rodinného modelu. Kromě toho jde o velmi tichý vůz, který při jízdě pomalou rychlostí „hraje“ nezvyklou melodii, aby jej chodci zaregistrovali.