Video: Pirát v Tesle na přechodu málem sejmul slečnu, invalida se jen díval. Sebrali bychom mu řidičák

Bezohlednost a frapantní nerespektování přednosti chodců na přechodu často vedou ke zbytečným kolizím. Jedinci podobní tomu ve videu by neměli vlastnit řidičák.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Gielda klasyków
                   

Dnešní další díl ze série videí z palubních kamer řidičů protentokrát není popravdě určen fanouškům Tesly. Neb ji ukazuje v poněkud nelichotivém světle. Respektive nikoli Teslu jako produkt usilovného snění (a práce) Elona Muska, ale jako nástroj, který mohl bez okolků zabíjet. V rukou nepozorného řidiče (řidičky?) se jen velkou shodou náhod nikomu nic nestalo, byť k tomu velkou měrou pomohlo příkladné zachování zcela chladné hlavy ze strany potenciální oběti. Tak se na tu Teslu zabijáka pojďme podívat společně.

Řidič nesmí ohrozit chodce na přechodu, za žádných okolností

Úvodem je ale nutno podotknout jednu věc. To, co vidíte na videu je, troufnu si to takto poznamenat, systémová záležitost. Já sám jsem to za poslední řekněme půl rok zažil minimálně třikrát, a jednou to byl navíc invalida na vozíku, jehož jsem pochopitelně pouštěl na přechodu. Aby jej za několik vteřin poté, co vjel na přechod, málem zabil mne předjíždějící řidič. Bylo to tenkrát o centimetry. A dotyčnému „frajerovi“ to nestálo ani za zastavení a jedno jediné slůvko: promiňte.

Kamera zachytila: „Zbraň“ na přechodu pro chodce jako nová obrana proti agresivním řidičům. Šílené

A jak to z principu nedělám, tak tady jsem počkal, až pán na vozíku přejede přechod, sešlápl plyn a milého frajera si dojel. Následnou výměnu názorů nelze publikovat, vztek, který mnou lomcoval a relativně slušné rétorické schopnosti, jež jsem dostal do vínku jako dar od Boha nakonec způsobily, že dotyčný „sklapnul“ a uznal svoji chybu. Snad to pro něj bude ponaučení jednou pro vždy, že na přechodu se zkrátka nepředjíždí.

Zákon č. 361/2000 Sb. (Zákon o silničním provozu)

„Před přechodem pro chodce a na přechodu pro chodce nesmí řidič předjíždět jiné vozidlo, aby neohrozil chodce, kteří by chtěli po přechodu přecházet.“

Řidič nesmí ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, anebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce.”

Není opravdu nutné vždy všechny předjet a objet

Co nás vlastně vede, že pro některé je prvotním impulsem stojící auto před sebou objet, místo aby za ním pokorně zastavili? Speciálně před přechodem? Nedostatek oné pokory, snaha být všude první, nerespektování základní lidské slušnosti. Když tedy pominu pravidla silničního provozu, které hovoří jasnou řečí. A sice že předjíždění na přechodu není dovoleno. Není tam žádná výjimka, nic, o co by se bylo možné v případné diskusi opřít.

A ani v tomto konkrétním případě by pravděpodobně řidič Tesly neměl jakoukoli šanci se z toho „vylhat“. Ponaučení? Jedno jediné, avšak zásadní: Pokud dojedete ve městě auto, jenž stojí, zkuste primárně zastavit za ním. Neobjíždějte jej. Pokud nemáte čas vyhodnotit situaci, tím spíš zastavte. Možná tam někde před vámi je chodec, kterému to právě zachránilo život. A to stojí za jakékoli zdržení. Případně za zjištění, že nyní stojíte „zbytečně“. Příště už to třeba zbytečné nebude.

Zastavíte v podobné situaci, i když nevidíte chodce?

Zdroj: STOPCHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články