Současný šéf automobilky Les Edgar popsal nový Griffith jako „britský Muscle Carl, který nabídne na rozdíl od předchozích modelů značky nezvyklou sofistikovanost, komfort i praktičnost. Mimo jiné také potvrdil, že značka TVR by se ráda vrátila i do soutěžních závodů, kde si kdysi vybudovala skvělé jméno.
Nadšenci z TVR se netajili od začátku, že chtějí nabídnout lehký sportovní vůz osazený atmosférickým osmiválcem, manuálem a pohonem zadních kol. Za přední nápravou je podélně uložen pětilitrový osmiválec Cosworth, na který navazuje šestistupňový manuál Tremec. Zrychlení z klidu na stovku by mělo pohybovat kolem čtyř sekund a nejvyšší rychlost přesáhne 320 km / h.
TVR Griffith je dlouhý 4,3 m, široký 1850 mm a vysoký 1239 mm, na trhu zamíří proti konkurenci typu Jaguaru F-Type nebo Porsche 911. Na straně této novinky stojí mimo jiné také velmi nízká hmotnost. Vůz údajně neváží více než 1250 kg, a to díky unikátní konstrukci, za kterou nestojí nikdo jiný než Gordon Murray (pozn. Bývalý konstruktér McLarenu). Jeho řešení ve velké míře využívá karbon.
Ovladatelnost vozu by měla být vyloženě nadprůměrná, motor TVR je totiž uložen za přední nápravou, díky čemuž se podařilo dosáhnout ideálního vyvážení 50:50. Kromě toho disponuje nové TVR i velmi sofistikovaným podvozkem, který mě dvojité lichoběžníkové zavěšení a nastavitelné tlumiče. Namísto výrazných nárazníků a masivních křídel vsadila značka na ovlivnění aerodynamiky pomocí zcela nové podlahy, což by mělo pomoci s generováním přítlačné síly.