Ojeté velké SUV za hubičku? Chevrolet Captiva a Renualt Koleos I. generace stojí za úvahu.

                   

V konkurenci japonských nebo evropských výrobců, kteří jsou u motoristů ve větší oblibě, lákají korejské ojetiny nízkými cenami a bohatou výbavou. Chevrolet Captiva i Renault Koleos byly pro evropské zákazníky vyráběny v korejských továrnách. Tyto modely bohužel nesplnily vysoká očekávání a rychle vyklidily pozice. Nicméně existují důvody, proč se o ně zajímat. 

Chevrolet Captiva 

Od roku 2006 do roku 2013 nabízela evropským zákazníkům společnost Chevrolet – která převzala Daewoo – velké SUV jménem Captiva. Model je volitelně k dispozici se třemi řadami sedadel, navzdory tomu, že toto řešení si fanoušky nezískalo. Esteticky tvarovaná karoserie je dokonale chráněna proti korozi. Spodní část karoserie dostala ochranné prvky z plastu. Co se týče vzhledu, Captiva dokonale zapadá do evropských trendů, má jemné linie a četné dekory, díky kterým je karoserie atraktivnější. 

iZdroj fotografie:

V konkurenci japonských nebo evropských výrobců, kteří jsou u motoristů ve větší oblibě, lákají korejské ojetiny nízkými cenami a bohatou výbavou. Chevrolet Captiva i Renault Koleos byly pro evropské zákazníky vyráběny v korejských továrnách. Tyto modely bohužel nesplnily vysoká očekávání a rychle vyklidily pozice. Nicméně existují důvody, proč se o ně zajímat. 

Chevrolet Captiva 

Od roku 2006 do roku 2013 nabízela evropským zákazníkům společnost Chevrolet – která převzala Daewoo – velké SUV jménem Captiva. Model je volitelně k dispozici se třemi řadami sedadel, navzdory tomu, že toto řešení si fanoušky nezískalo. Esteticky tvarovaná karoserie je dokonale chráněna proti korozi. Spodní část karoserie dostala ochranné prvky z plastu. Co se týče vzhledu, Captiva dokonale zapadá do evropských trendů, má jemné linie a četné dekory, díky kterým je karoserie atraktivnější. 

 Interiér vlajkové lodi korejské divize Chevroletu se na Starém kontinentu ukazuje v horším světle. Jako první do oka padne obrovský multifunkční volant. S ním se v městském provozu manévruje poněkud obtížně, ale na silnicích mimo město jej určitě oceníte. Plasty používané v kabině jsou tvrdé a náchylné k poškrábání, interiér vozu jako celek vypadá poněkud kýčovitě. Textilní či kožené potahy sedadel a bočních panelů jsou naštěstí odolné vůči opotřebení. V první i druhé řadě sedadel si užijí pohodlí i dospělí. Sedačky postrádají pouze profilování. Elektrické nastavení sedaček najdeme u většiny kusů. Pokud jde o další vybavení, většina Chevroletů nabízí docela hodně – elektrická okna, dvouzónovou klimatizaci, tovární sound systém, navigaci, kožené čalounění nebo střešní okno. Musíme se ovšem smířit s vrzajícími plasty. 

Benzínové motory vydrží hodně, ale jsou hladové. 

Captivu můžete sehnat v benzínu i v dieselu. Benzínový agregát vybavený vícebodovým vstřikováním paliva má skvělou odezvu na plynový pedál. Základní 2,4l s 136 koňmi je ale určitě příliš slabý. Další verze 3.2 a 3.0 V6 generují 230 a 258 koňských sil. Jsou spojeny se šestistupňovým klasickým automatem. Podle mechaniků jde o dobře navržená zařízení, kterým stačí pravidelná výměna oleje a rozvodů. Bohužel nejsou šetrná – ve městě snadno spotřebujete i 18 litrů na 100 kilometrů. 

Z dieselových máte na výběr ze dvou čtyřválcových možností. Motory 2,0 a 2,2 generují 127-150 a 163-184 koní. Jsou vybaveny přímým vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, poskytují dostatečnou pružnost a dynamiku jízdy, a to i s volitelnou automatickou převodovkou. V městském provozu musíme počítat se spotřebou kolem 9-10 litrů na 100 kilometrů, zatímco mimo město bude palubní počítač ukazovat asi 7-8 litrů. Životnost turbodmychadla závisí na frekvenci výměny oleje a stylu řízení majitele. Renovace stojí asi 6 000 až 13 000 korun, v závislosti na poškození. Výměna vstřikovačů stojí asi 4 000 korun za kus.  Péče o automatickou převodovku spočívá ve výměně oleje každých 50-60 tisíc kilometrů – stojí kolem 4 500 korun. Překvapivé je opotřebení podvozkových dílů. Výkyvná ramena, ložiska a stabilizační tyče se ničí poměrně rychle. Náhradní díly jsou naštěstí dostupné, a ne úplně drahé. Navíc má Captiva mnoho dílů společných s Opelem Antara. 


Mohlo by vás zajímat: Jaký je rozdíl mezi crossoverem a SUV?

Renault Koleos I. generace. 

Renault Koleos našel ještě méně zájemců než Captiva, přitom nejde o špatné auto. Vyvinuto a vyrobeno bylo v Koreji firmou Renault-Samsung a bylo postaveno na platformě Nissanu X-Trail. Zakulacená karoserie nemá žádné problémy s korozí, pouze nelakované plastové části časem vyblednou. Se sháněním náhradních dílů jsou ovšem celkem potíže. Slabé zásobování a nulová popularita modelu ztěžuje hledání částí karoserie, které potřebujete. Auto bylo nabízeno v letech 2007 až 2015. 

 Stejně jako v Captivě byla kabina byla vyrobena z levnějších materiálů. Plasty se snadno poškrábou a jejich montáž nebývá úplně přesná, takže se při jízdě projevují ještě hlasitěji než v Chevroletu. Plochá sedadla nepodporují rychlejší jízdu, ale při cestování pomalejším tempem si uijete vysoký komfort. Elektrické seřízení sedadel se nachází ve většině těchto vozů. Ne sedačkách je dostatek místa, i když Koleos je o 10 centimetrů kratší než jeho soupeř od Chevroletu. Pokud jde o palubní vybavení, není na co si stěžovat. Seznam obsahuje mimo jiné „plnou elektriku“, automatickou klimatizaci, střešní okno, barevnou navigaci, efektivní systém ozvučení a palubní počítač. 

Stojí za to vsadit na naftu 

Nabídka pohonných jednotek Koleosu je velmi skromná. Můžeme si vybrat mezi zážehovým motorem a naftou. Čtyřválcová jednotka 2.5 od firmy Nissan má výkon 171 koní. Vícebodové vstřikování zaručuje dokonalou spolupráci se sekvenční plynovou instalací a poskytuje poměrně slušný výkon. Vozidlo zrychluje na sto za 9,1 sekundy, ale s nohou na plynu ve městě může spotřebovat až 15 litrů na 100 kilometrů. 

 Diesel 2.0 dCi se 150  – 173 hp je v Evropě notoricky známý. Má přímé vstřikování common-rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a téměř vždy také filtr pevných částic. Svědomitě udržovaný dokáže bez problémů snášet i drsnější zacházení. Stejně jako u modelu Chevrolet jsou náklady na renovaci turbodmychadla a vstřikovačů 7 až 10 tisíc a 4 000 korun na kus. Tento dieselový motor pracuje velmi kulturně v Laguně nebo Scénicu, ale v prezentovaném SUV silně vibruje, zejména při volnoběhu. Při agresivní jízdě může jeho zvuk v kabině způsobit posádce epileptické záchvaty. 

Jednoduchý pohon všech kol 

Chevrolet Captiva a Renault Koleos používají podobně navržený systém přenosu energie. Nejlevnější verze mají pohon výhradně na přední nápravě, a právě proto mají mnohem nižší cenovku. Verze 4×4 standardně přenášejí výkon na přední nápravu, pouze když jsou problémy s trakcí, část hnací síly je přenášena na zadní kola. Díky tomu není výjezd ze zasněženého parkoviště nebo stoupání po strmých horských silnicích velkou výzvou. Ale nedoporučujeme s nimi jezdit v obtížnějším terénu. 


Mohlo by vás zajímat: Sháníte ojeté SUV? Těchto 5 seženete do 150 000 Kč a nezklamou vás

 Situace na trhu 

Díky nízké popularitě jsou obě auta dostupná za velmi přijatelné ceny. Captiva je spojena s výdaji nižšími než 150 000 Kč. V nabídce dominují dobře vybavené diesely. 

 Koleosů je na trhu s ojetinami ještě méně. Sehnat tento Renault s benzínovým motorem je navíc téměř nemožné, ale to zase tolik, nevadí, protože zmíněný 2.0 DCi vydrží hodně a má příznivou spotřebu. Zachovalý Koleos I. generace seženete za něco přes 100 000 korun. Pokud chcete Koleos po faceliftu z let 2011 až 2015, připravte si 160 000 korun a více. 

Chevrolet Captiva I vs. Renault Koleos I – shrnutí 

Korejská SUV mohou bez obav sloužit jako každodenní pracanti. Musíme se ale smířit s kvalitu interiéru a rychlou ztrátu hodnoty – a problémy s následným prodejem. Nízká popularita každým rokem sráží cenu ojetin na minimální hodnoty. Nicméně, je to jeden z nejlevnějších způsobů, jak vstoupit do světa velkých vozů s pohonem všech kol. Důležité je, že převážná většina Captiv a Koleosů má velmi bohaté vybavení. 

 Interiér vlajkové lodi korejské divize Chevroletu se na Starém kontinentu ukazuje v horším světle. Jako první do oka padne obrovský multifunkční volant. S ním se v městském provozu manévruje poněkud obtížně, ale na silnicích mimo město jej určitě oceníte. Plasty používané v kabině jsou tvrdé a náchylné k poškrábání, interiér vozu jako celek vypadá poněkud kýčovitě. Textilní či kožené potahy sedadel a bočních panelů jsou naštěstí odolné vůči opotřebení. V první i druhé řadě sedadel si užijí pohodlí i dospělí. Sedačky postrádají pouze profilování. Elektrické nastavení sedaček najdeme u většiny kusů. Pokud jde o další vybavení, většina Chevroletů nabízí docela hodně – elektrická okna, dvouzónovou klimatizaci, tovární sound systém, navigaci, kožené čalounění nebo střešní okno. Musíme se ovšem smířit s vrzajícími plasty. 

iZdroj fotografie:

V konkurenci japonských nebo evropských výrobců, kteří jsou u motoristů ve větší oblibě, lákají korejské ojetiny nízkými cenami a bohatou výbavou. Chevrolet Captiva i Renault Koleos byly pro evropské zákazníky vyráběny v korejských továrnách. Tyto modely bohužel nesplnily vysoká očekávání a rychle vyklidily pozice. Nicméně existují důvody, proč se o ně zajímat. 

Chevrolet Captiva 

Od roku 2006 do roku 2013 nabízela evropským zákazníkům společnost Chevrolet – která převzala Daewoo – velké SUV jménem Captiva. Model je volitelně k dispozici se třemi řadami sedadel, navzdory tomu, že toto řešení si fanoušky nezískalo. Esteticky tvarovaná karoserie je dokonale chráněna proti korozi. Spodní část karoserie dostala ochranné prvky z plastu. Co se týče vzhledu, Captiva dokonale zapadá do evropských trendů, má jemné linie a četné dekory, díky kterým je karoserie atraktivnější. 

 Interiér vlajkové lodi korejské divize Chevroletu se na Starém kontinentu ukazuje v horším světle. Jako první do oka padne obrovský multifunkční volant. S ním se v městském provozu manévruje poněkud obtížně, ale na silnicích mimo město jej určitě oceníte. Plasty používané v kabině jsou tvrdé a náchylné k poškrábání, interiér vozu jako celek vypadá poněkud kýčovitě. Textilní či kožené potahy sedadel a bočních panelů jsou naštěstí odolné vůči opotřebení. V první i druhé řadě sedadel si užijí pohodlí i dospělí. Sedačky postrádají pouze profilování. Elektrické nastavení sedaček najdeme u většiny kusů. Pokud jde o další vybavení, většina Chevroletů nabízí docela hodně – elektrická okna, dvouzónovou klimatizaci, tovární sound systém, navigaci, kožené čalounění nebo střešní okno. Musíme se ovšem smířit s vrzajícími plasty. 

Benzínové motory vydrží hodně, ale jsou hladové. 

Captivu můžete sehnat v benzínu i v dieselu. Benzínový agregát vybavený vícebodovým vstřikováním paliva má skvělou odezvu na plynový pedál. Základní 2,4l s 136 koňmi je ale určitě příliš slabý. Další verze 3.2 a 3.0 V6 generují 230 a 258 koňských sil. Jsou spojeny se šestistupňovým klasickým automatem. Podle mechaniků jde o dobře navržená zařízení, kterým stačí pravidelná výměna oleje a rozvodů. Bohužel nejsou šetrná – ve městě snadno spotřebujete i 18 litrů na 100 kilometrů. 

Z dieselových máte na výběr ze dvou čtyřválcových možností. Motory 2,0 a 2,2 generují 127-150 a 163-184 koní. Jsou vybaveny přímým vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, poskytují dostatečnou pružnost a dynamiku jízdy, a to i s volitelnou automatickou převodovkou. V městském provozu musíme počítat se spotřebou kolem 9-10 litrů na 100 kilometrů, zatímco mimo město bude palubní počítač ukazovat asi 7-8 litrů. Životnost turbodmychadla závisí na frekvenci výměny oleje a stylu řízení majitele. Renovace stojí asi 6 000 až 13 000 korun, v závislosti na poškození. Výměna vstřikovačů stojí asi 4 000 korun za kus.  Péče o automatickou převodovku spočívá ve výměně oleje každých 50-60 tisíc kilometrů – stojí kolem 4 500 korun. Překvapivé je opotřebení podvozkových dílů. Výkyvná ramena, ložiska a stabilizační tyče se ničí poměrně rychle. Náhradní díly jsou naštěstí dostupné, a ne úplně drahé. Navíc má Captiva mnoho dílů společných s Opelem Antara. 


Mohlo by vás zajímat: Jaký je rozdíl mezi crossoverem a SUV?

Renault Koleos I. generace. 

Renault Koleos našel ještě méně zájemců než Captiva, přitom nejde o špatné auto. Vyvinuto a vyrobeno bylo v Koreji firmou Renault-Samsung a bylo postaveno na platformě Nissanu X-Trail. Zakulacená karoserie nemá žádné problémy s korozí, pouze nelakované plastové části časem vyblednou. Se sháněním náhradních dílů jsou ovšem celkem potíže. Slabé zásobování a nulová popularita modelu ztěžuje hledání částí karoserie, které potřebujete. Auto bylo nabízeno v letech 2007 až 2015. 

 Stejně jako v Captivě byla kabina byla vyrobena z levnějších materiálů. Plasty se snadno poškrábou a jejich montáž nebývá úplně přesná, takže se při jízdě projevují ještě hlasitěji než v Chevroletu. Plochá sedadla nepodporují rychlejší jízdu, ale při cestování pomalejším tempem si uijete vysoký komfort. Elektrické seřízení sedadel se nachází ve většině těchto vozů. Ne sedačkách je dostatek místa, i když Koleos je o 10 centimetrů kratší než jeho soupeř od Chevroletu. Pokud jde o palubní vybavení, není na co si stěžovat. Seznam obsahuje mimo jiné „plnou elektriku“, automatickou klimatizaci, střešní okno, barevnou navigaci, efektivní systém ozvučení a palubní počítač. 

Stojí za to vsadit na naftu 

Nabídka pohonných jednotek Koleosu je velmi skromná. Můžeme si vybrat mezi zážehovým motorem a naftou. Čtyřválcová jednotka 2.5 od firmy Nissan má výkon 171 koní. Vícebodové vstřikování zaručuje dokonalou spolupráci se sekvenční plynovou instalací a poskytuje poměrně slušný výkon. Vozidlo zrychluje na sto za 9,1 sekundy, ale s nohou na plynu ve městě může spotřebovat až 15 litrů na 100 kilometrů. 

 Diesel 2.0 dCi se 150  – 173 hp je v Evropě notoricky známý. Má přímé vstřikování common-rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a téměř vždy také filtr pevných částic. Svědomitě udržovaný dokáže bez problémů snášet i drsnější zacházení. Stejně jako u modelu Chevrolet jsou náklady na renovaci turbodmychadla a vstřikovačů 7 až 10 tisíc a 4 000 korun na kus. Tento dieselový motor pracuje velmi kulturně v Laguně nebo Scénicu, ale v prezentovaném SUV silně vibruje, zejména při volnoběhu. Při agresivní jízdě může jeho zvuk v kabině způsobit posádce epileptické záchvaty. 

Jednoduchý pohon všech kol 

Chevrolet Captiva a Renault Koleos používají podobně navržený systém přenosu energie. Nejlevnější verze mají pohon výhradně na přední nápravě, a právě proto mají mnohem nižší cenovku. Verze 4×4 standardně přenášejí výkon na přední nápravu, pouze když jsou problémy s trakcí, část hnací síly je přenášena na zadní kola. Díky tomu není výjezd ze zasněženého parkoviště nebo stoupání po strmých horských silnicích velkou výzvou. Ale nedoporučujeme s nimi jezdit v obtížnějším terénu. 


Mohlo by vás zajímat: Sháníte ojeté SUV? Těchto 5 seženete do 150 000 Kč a nezklamou vás

 Situace na trhu 

Díky nízké popularitě jsou obě auta dostupná za velmi přijatelné ceny. Captiva je spojena s výdaji nižšími než 150 000 Kč. V nabídce dominují dobře vybavené diesely. 

 Koleosů je na trhu s ojetinami ještě méně. Sehnat tento Renault s benzínovým motorem je navíc téměř nemožné, ale to zase tolik, nevadí, protože zmíněný 2.0 DCi vydrží hodně a má příznivou spotřebu. Zachovalý Koleos I. generace seženete za něco přes 100 000 korun. Pokud chcete Koleos po faceliftu z let 2011 až 2015, připravte si 160 000 korun a více. 

Chevrolet Captiva I vs. Renault Koleos I – shrnutí 

Korejská SUV mohou bez obav sloužit jako každodenní pracanti. Musíme se ale smířit s kvalitu interiéru a rychlou ztrátu hodnoty – a problémy s následným prodejem. Nízká popularita každým rokem sráží cenu ojetin na minimální hodnoty. Nicméně, je to jeden z nejlevnějších způsobů, jak vstoupit do světa velkých vozů s pohonem všech kol. Důležité je, že převážná většina Captiv a Koleosů má velmi bohaté vybavení. 

Benzínové motory vydrží hodně, ale jsou hladové. 

Captivu můžete sehnat v benzínu i v dieselu. Benzínový agregát vybavený vícebodovým vstřikováním paliva má skvělou odezvu na plynový pedál. Základní 2,4l s 136 koňmi je ale určitě příliš slabý. Další verze 3.2 a 3.0 V6 generují 230 a 258 koňských sil. Jsou spojeny se šestistupňovým klasickým automatem. Podle mechaniků jde o dobře navržená zařízení, kterým stačí pravidelná výměna oleje a rozvodů. Bohužel nejsou šetrná – ve městě snadno spotřebujete i 18 litrů na 100 kilometrů. 

iZdroj fotografie:

V konkurenci japonských nebo evropských výrobců, kteří jsou u motoristů ve větší oblibě, lákají korejské ojetiny nízkými cenami a bohatou výbavou. Chevrolet Captiva i Renault Koleos byly pro evropské zákazníky vyráběny v korejských továrnách. Tyto modely bohužel nesplnily vysoká očekávání a rychle vyklidily pozice. Nicméně existují důvody, proč se o ně zajímat. 

Chevrolet Captiva 

Od roku 2006 do roku 2013 nabízela evropským zákazníkům společnost Chevrolet – která převzala Daewoo – velké SUV jménem Captiva. Model je volitelně k dispozici se třemi řadami sedadel, navzdory tomu, že toto řešení si fanoušky nezískalo. Esteticky tvarovaná karoserie je dokonale chráněna proti korozi. Spodní část karoserie dostala ochranné prvky z plastu. Co se týče vzhledu, Captiva dokonale zapadá do evropských trendů, má jemné linie a četné dekory, díky kterým je karoserie atraktivnější. 

 Interiér vlajkové lodi korejské divize Chevroletu se na Starém kontinentu ukazuje v horším světle. Jako první do oka padne obrovský multifunkční volant. S ním se v městském provozu manévruje poněkud obtížně, ale na silnicích mimo město jej určitě oceníte. Plasty používané v kabině jsou tvrdé a náchylné k poškrábání, interiér vozu jako celek vypadá poněkud kýčovitě. Textilní či kožené potahy sedadel a bočních panelů jsou naštěstí odolné vůči opotřebení. V první i druhé řadě sedadel si užijí pohodlí i dospělí. Sedačky postrádají pouze profilování. Elektrické nastavení sedaček najdeme u většiny kusů. Pokud jde o další vybavení, většina Chevroletů nabízí docela hodně – elektrická okna, dvouzónovou klimatizaci, tovární sound systém, navigaci, kožené čalounění nebo střešní okno. Musíme se ovšem smířit s vrzajícími plasty. 

Benzínové motory vydrží hodně, ale jsou hladové. 

Captivu můžete sehnat v benzínu i v dieselu. Benzínový agregát vybavený vícebodovým vstřikováním paliva má skvělou odezvu na plynový pedál. Základní 2,4l s 136 koňmi je ale určitě příliš slabý. Další verze 3.2 a 3.0 V6 generují 230 a 258 koňských sil. Jsou spojeny se šestistupňovým klasickým automatem. Podle mechaniků jde o dobře navržená zařízení, kterým stačí pravidelná výměna oleje a rozvodů. Bohužel nejsou šetrná – ve městě snadno spotřebujete i 18 litrů na 100 kilometrů. 

Z dieselových máte na výběr ze dvou čtyřválcových možností. Motory 2,0 a 2,2 generují 127-150 a 163-184 koní. Jsou vybaveny přímým vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, poskytují dostatečnou pružnost a dynamiku jízdy, a to i s volitelnou automatickou převodovkou. V městském provozu musíme počítat se spotřebou kolem 9-10 litrů na 100 kilometrů, zatímco mimo město bude palubní počítač ukazovat asi 7-8 litrů. Životnost turbodmychadla závisí na frekvenci výměny oleje a stylu řízení majitele. Renovace stojí asi 6 000 až 13 000 korun, v závislosti na poškození. Výměna vstřikovačů stojí asi 4 000 korun za kus.  Péče o automatickou převodovku spočívá ve výměně oleje každých 50-60 tisíc kilometrů – stojí kolem 4 500 korun. Překvapivé je opotřebení podvozkových dílů. Výkyvná ramena, ložiska a stabilizační tyče se ničí poměrně rychle. Náhradní díly jsou naštěstí dostupné, a ne úplně drahé. Navíc má Captiva mnoho dílů společných s Opelem Antara. 


Mohlo by vás zajímat: Jaký je rozdíl mezi crossoverem a SUV?

Renault Koleos I. generace. 

Renault Koleos našel ještě méně zájemců než Captiva, přitom nejde o špatné auto. Vyvinuto a vyrobeno bylo v Koreji firmou Renault-Samsung a bylo postaveno na platformě Nissanu X-Trail. Zakulacená karoserie nemá žádné problémy s korozí, pouze nelakované plastové části časem vyblednou. Se sháněním náhradních dílů jsou ovšem celkem potíže. Slabé zásobování a nulová popularita modelu ztěžuje hledání částí karoserie, které potřebujete. Auto bylo nabízeno v letech 2007 až 2015. 

 Stejně jako v Captivě byla kabina byla vyrobena z levnějších materiálů. Plasty se snadno poškrábou a jejich montáž nebývá úplně přesná, takže se při jízdě projevují ještě hlasitěji než v Chevroletu. Plochá sedadla nepodporují rychlejší jízdu, ale při cestování pomalejším tempem si uijete vysoký komfort. Elektrické seřízení sedadel se nachází ve většině těchto vozů. Ne sedačkách je dostatek místa, i když Koleos je o 10 centimetrů kratší než jeho soupeř od Chevroletu. Pokud jde o palubní vybavení, není na co si stěžovat. Seznam obsahuje mimo jiné „plnou elektriku“, automatickou klimatizaci, střešní okno, barevnou navigaci, efektivní systém ozvučení a palubní počítač. 

Stojí za to vsadit na naftu 

Nabídka pohonných jednotek Koleosu je velmi skromná. Můžeme si vybrat mezi zážehovým motorem a naftou. Čtyřválcová jednotka 2.5 od firmy Nissan má výkon 171 koní. Vícebodové vstřikování zaručuje dokonalou spolupráci se sekvenční plynovou instalací a poskytuje poměrně slušný výkon. Vozidlo zrychluje na sto za 9,1 sekundy, ale s nohou na plynu ve městě může spotřebovat až 15 litrů na 100 kilometrů. 

 Diesel 2.0 dCi se 150  – 173 hp je v Evropě notoricky známý. Má přímé vstřikování common-rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a téměř vždy také filtr pevných částic. Svědomitě udržovaný dokáže bez problémů snášet i drsnější zacházení. Stejně jako u modelu Chevrolet jsou náklady na renovaci turbodmychadla a vstřikovačů 7 až 10 tisíc a 4 000 korun na kus. Tento dieselový motor pracuje velmi kulturně v Laguně nebo Scénicu, ale v prezentovaném SUV silně vibruje, zejména při volnoběhu. Při agresivní jízdě může jeho zvuk v kabině způsobit posádce epileptické záchvaty. 

Jednoduchý pohon všech kol 

Chevrolet Captiva a Renault Koleos používají podobně navržený systém přenosu energie. Nejlevnější verze mají pohon výhradně na přední nápravě, a právě proto mají mnohem nižší cenovku. Verze 4×4 standardně přenášejí výkon na přední nápravu, pouze když jsou problémy s trakcí, část hnací síly je přenášena na zadní kola. Díky tomu není výjezd ze zasněženého parkoviště nebo stoupání po strmých horských silnicích velkou výzvou. Ale nedoporučujeme s nimi jezdit v obtížnějším terénu. 


Mohlo by vás zajímat: Sháníte ojeté SUV? Těchto 5 seženete do 150 000 Kč a nezklamou vás

 Situace na trhu 

Díky nízké popularitě jsou obě auta dostupná za velmi přijatelné ceny. Captiva je spojena s výdaji nižšími než 150 000 Kč. V nabídce dominují dobře vybavené diesely. 

 Koleosů je na trhu s ojetinami ještě méně. Sehnat tento Renault s benzínovým motorem je navíc téměř nemožné, ale to zase tolik, nevadí, protože zmíněný 2.0 DCi vydrží hodně a má příznivou spotřebu. Zachovalý Koleos I. generace seženete za něco přes 100 000 korun. Pokud chcete Koleos po faceliftu z let 2011 až 2015, připravte si 160 000 korun a více. 

Chevrolet Captiva I vs. Renault Koleos I – shrnutí 

Korejská SUV mohou bez obav sloužit jako každodenní pracanti. Musíme se ale smířit s kvalitu interiéru a rychlou ztrátu hodnoty – a problémy s následným prodejem. Nízká popularita každým rokem sráží cenu ojetin na minimální hodnoty. Nicméně, je to jeden z nejlevnějších způsobů, jak vstoupit do světa velkých vozů s pohonem všech kol. Důležité je, že převážná většina Captiv a Koleosů má velmi bohaté vybavení. 

Z dieselových máte na výběr ze dvou čtyřválcových možností. Motory 2,0 a 2,2 generují 127-150 a 163-184 koní. Jsou vybaveny přímým vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, poskytují dostatečnou pružnost a dynamiku jízdy, a to i s volitelnou automatickou převodovkou. V městském provozu musíme počítat se spotřebou kolem 9-10 litrů na 100 kilometrů, zatímco mimo město bude palubní počítač ukazovat asi 7-8 litrů. Životnost turbodmychadla závisí na frekvenci výměny oleje a stylu řízení majitele. Renovace stojí asi 6 000 až 13 000 korun, v závislosti na poškození. Výměna vstřikovačů stojí asi 4 000 korun za kus.  Péče o automatickou převodovku spočívá ve výměně oleje každých 50-60 tisíc kilometrů – stojí kolem 4 500 korun. Překvapivé je opotřebení podvozkových dílů. Výkyvná ramena, ložiska a stabilizační tyče se ničí poměrně rychle. Náhradní díly jsou naštěstí dostupné, a ne úplně drahé. Navíc má Captiva mnoho dílů společných s Opelem Antara. 


Mohlo by vás zajímat: Jaký je rozdíl mezi crossoverem a SUV?

Renault Koleos I. generace. 

Renault Koleos našel ještě méně zájemců než Captiva, přitom nejde o špatné auto. Vyvinuto a vyrobeno bylo v Koreji firmou Renault-Samsung a bylo postaveno na platformě Nissanu X-Trail. Zakulacená karoserie nemá žádné problémy s korozí, pouze nelakované plastové části časem vyblednou. Se sháněním náhradních dílů jsou ovšem celkem potíže. Slabé zásobování a nulová popularita modelu ztěžuje hledání částí karoserie, které potřebujete. Auto bylo nabízeno v letech 2007 až 2015. 

iZdroj fotografie:

V konkurenci japonských nebo evropských výrobců, kteří jsou u motoristů ve větší oblibě, lákají korejské ojetiny nízkými cenami a bohatou výbavou. Chevrolet Captiva i Renault Koleos byly pro evropské zákazníky vyráběny v korejských továrnách. Tyto modely bohužel nesplnily vysoká očekávání a rychle vyklidily pozice. Nicméně existují důvody, proč se o ně zajímat. 

Chevrolet Captiva 

Od roku 2006 do roku 2013 nabízela evropským zákazníkům společnost Chevrolet – která převzala Daewoo – velké SUV jménem Captiva. Model je volitelně k dispozici se třemi řadami sedadel, navzdory tomu, že toto řešení si fanoušky nezískalo. Esteticky tvarovaná karoserie je dokonale chráněna proti korozi. Spodní část karoserie dostala ochranné prvky z plastu. Co se týče vzhledu, Captiva dokonale zapadá do evropských trendů, má jemné linie a četné dekory, díky kterým je karoserie atraktivnější. 

 Interiér vlajkové lodi korejské divize Chevroletu se na Starém kontinentu ukazuje v horším světle. Jako první do oka padne obrovský multifunkční volant. S ním se v městském provozu manévruje poněkud obtížně, ale na silnicích mimo město jej určitě oceníte. Plasty používané v kabině jsou tvrdé a náchylné k poškrábání, interiér vozu jako celek vypadá poněkud kýčovitě. Textilní či kožené potahy sedadel a bočních panelů jsou naštěstí odolné vůči opotřebení. V první i druhé řadě sedadel si užijí pohodlí i dospělí. Sedačky postrádají pouze profilování. Elektrické nastavení sedaček najdeme u většiny kusů. Pokud jde o další vybavení, většina Chevroletů nabízí docela hodně – elektrická okna, dvouzónovou klimatizaci, tovární sound systém, navigaci, kožené čalounění nebo střešní okno. Musíme se ovšem smířit s vrzajícími plasty. 

Benzínové motory vydrží hodně, ale jsou hladové. 

Captivu můžete sehnat v benzínu i v dieselu. Benzínový agregát vybavený vícebodovým vstřikováním paliva má skvělou odezvu na plynový pedál. Základní 2,4l s 136 koňmi je ale určitě příliš slabý. Další verze 3.2 a 3.0 V6 generují 230 a 258 koňských sil. Jsou spojeny se šestistupňovým klasickým automatem. Podle mechaniků jde o dobře navržená zařízení, kterým stačí pravidelná výměna oleje a rozvodů. Bohužel nejsou šetrná – ve městě snadno spotřebujete i 18 litrů na 100 kilometrů. 

Z dieselových máte na výběr ze dvou čtyřválcových možností. Motory 2,0 a 2,2 generují 127-150 a 163-184 koní. Jsou vybaveny přímým vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, poskytují dostatečnou pružnost a dynamiku jízdy, a to i s volitelnou automatickou převodovkou. V městském provozu musíme počítat se spotřebou kolem 9-10 litrů na 100 kilometrů, zatímco mimo město bude palubní počítač ukazovat asi 7-8 litrů. Životnost turbodmychadla závisí na frekvenci výměny oleje a stylu řízení majitele. Renovace stojí asi 6 000 až 13 000 korun, v závislosti na poškození. Výměna vstřikovačů stojí asi 4 000 korun za kus.  Péče o automatickou převodovku spočívá ve výměně oleje každých 50-60 tisíc kilometrů – stojí kolem 4 500 korun. Překvapivé je opotřebení podvozkových dílů. Výkyvná ramena, ložiska a stabilizační tyče se ničí poměrně rychle. Náhradní díly jsou naštěstí dostupné, a ne úplně drahé. Navíc má Captiva mnoho dílů společných s Opelem Antara. 


Mohlo by vás zajímat: Jaký je rozdíl mezi crossoverem a SUV?

Renault Koleos I. generace. 

Renault Koleos našel ještě méně zájemců než Captiva, přitom nejde o špatné auto. Vyvinuto a vyrobeno bylo v Koreji firmou Renault-Samsung a bylo postaveno na platformě Nissanu X-Trail. Zakulacená karoserie nemá žádné problémy s korozí, pouze nelakované plastové části časem vyblednou. Se sháněním náhradních dílů jsou ovšem celkem potíže. Slabé zásobování a nulová popularita modelu ztěžuje hledání částí karoserie, které potřebujete. Auto bylo nabízeno v letech 2007 až 2015. 

 Stejně jako v Captivě byla kabina byla vyrobena z levnějších materiálů. Plasty se snadno poškrábou a jejich montáž nebývá úplně přesná, takže se při jízdě projevují ještě hlasitěji než v Chevroletu. Plochá sedadla nepodporují rychlejší jízdu, ale při cestování pomalejším tempem si uijete vysoký komfort. Elektrické seřízení sedadel se nachází ve většině těchto vozů. Ne sedačkách je dostatek místa, i když Koleos je o 10 centimetrů kratší než jeho soupeř od Chevroletu. Pokud jde o palubní vybavení, není na co si stěžovat. Seznam obsahuje mimo jiné „plnou elektriku“, automatickou klimatizaci, střešní okno, barevnou navigaci, efektivní systém ozvučení a palubní počítač. 

Stojí za to vsadit na naftu 

Nabídka pohonných jednotek Koleosu je velmi skromná. Můžeme si vybrat mezi zážehovým motorem a naftou. Čtyřválcová jednotka 2.5 od firmy Nissan má výkon 171 koní. Vícebodové vstřikování zaručuje dokonalou spolupráci se sekvenční plynovou instalací a poskytuje poměrně slušný výkon. Vozidlo zrychluje na sto za 9,1 sekundy, ale s nohou na plynu ve městě může spotřebovat až 15 litrů na 100 kilometrů. 

 Diesel 2.0 dCi se 150  – 173 hp je v Evropě notoricky známý. Má přímé vstřikování common-rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a téměř vždy také filtr pevných částic. Svědomitě udržovaný dokáže bez problémů snášet i drsnější zacházení. Stejně jako u modelu Chevrolet jsou náklady na renovaci turbodmychadla a vstřikovačů 7 až 10 tisíc a 4 000 korun na kus. Tento dieselový motor pracuje velmi kulturně v Laguně nebo Scénicu, ale v prezentovaném SUV silně vibruje, zejména při volnoběhu. Při agresivní jízdě může jeho zvuk v kabině způsobit posádce epileptické záchvaty. 

Jednoduchý pohon všech kol 

Chevrolet Captiva a Renault Koleos používají podobně navržený systém přenosu energie. Nejlevnější verze mají pohon výhradně na přední nápravě, a právě proto mají mnohem nižší cenovku. Verze 4×4 standardně přenášejí výkon na přední nápravu, pouze když jsou problémy s trakcí, část hnací síly je přenášena na zadní kola. Díky tomu není výjezd ze zasněženého parkoviště nebo stoupání po strmých horských silnicích velkou výzvou. Ale nedoporučujeme s nimi jezdit v obtížnějším terénu. 


Mohlo by vás zajímat: Sháníte ojeté SUV? Těchto 5 seženete do 150 000 Kč a nezklamou vás

 Situace na trhu 

Díky nízké popularitě jsou obě auta dostupná za velmi přijatelné ceny. Captiva je spojena s výdaji nižšími než 150 000 Kč. V nabídce dominují dobře vybavené diesely. 

 Koleosů je na trhu s ojetinami ještě méně. Sehnat tento Renault s benzínovým motorem je navíc téměř nemožné, ale to zase tolik, nevadí, protože zmíněný 2.0 DCi vydrží hodně a má příznivou spotřebu. Zachovalý Koleos I. generace seženete za něco přes 100 000 korun. Pokud chcete Koleos po faceliftu z let 2011 až 2015, připravte si 160 000 korun a více. 

Chevrolet Captiva I vs. Renault Koleos I – shrnutí 

Korejská SUV mohou bez obav sloužit jako každodenní pracanti. Musíme se ale smířit s kvalitu interiéru a rychlou ztrátu hodnoty – a problémy s následným prodejem. Nízká popularita každým rokem sráží cenu ojetin na minimální hodnoty. Nicméně, je to jeden z nejlevnějších způsobů, jak vstoupit do světa velkých vozů s pohonem všech kol. Důležité je, že převážná většina Captiv a Koleosů má velmi bohaté vybavení. 

 Stejně jako v Captivě byla kabina byla vyrobena z levnějších materiálů. Plasty se snadno poškrábou a jejich montáž nebývá úplně přesná, takže se při jízdě projevují ještě hlasitěji než v Chevroletu. Plochá sedadla nepodporují rychlejší jízdu, ale při cestování pomalejším tempem si uijete vysoký komfort. Elektrické seřízení sedadel se nachází ve většině těchto vozů. Ne sedačkách je dostatek místa, i když Koleos je o 10 centimetrů kratší než jeho soupeř od Chevroletu. Pokud jde o palubní vybavení, není na co si stěžovat. Seznam obsahuje mimo jiné „plnou elektriku“, automatickou klimatizaci, střešní okno, barevnou navigaci, efektivní systém ozvučení a palubní počítač. 

iZdroj fotografie:

V konkurenci japonských nebo evropských výrobců, kteří jsou u motoristů ve větší oblibě, lákají korejské ojetiny nízkými cenami a bohatou výbavou. Chevrolet Captiva i Renault Koleos byly pro evropské zákazníky vyráběny v korejských továrnách. Tyto modely bohužel nesplnily vysoká očekávání a rychle vyklidily pozice. Nicméně existují důvody, proč se o ně zajímat. 

Chevrolet Captiva 

Od roku 2006 do roku 2013 nabízela evropským zákazníkům společnost Chevrolet – která převzala Daewoo – velké SUV jménem Captiva. Model je volitelně k dispozici se třemi řadami sedadel, navzdory tomu, že toto řešení si fanoušky nezískalo. Esteticky tvarovaná karoserie je dokonale chráněna proti korozi. Spodní část karoserie dostala ochranné prvky z plastu. Co se týče vzhledu, Captiva dokonale zapadá do evropských trendů, má jemné linie a četné dekory, díky kterým je karoserie atraktivnější. 

 Interiér vlajkové lodi korejské divize Chevroletu se na Starém kontinentu ukazuje v horším světle. Jako první do oka padne obrovský multifunkční volant. S ním se v městském provozu manévruje poněkud obtížně, ale na silnicích mimo město jej určitě oceníte. Plasty používané v kabině jsou tvrdé a náchylné k poškrábání, interiér vozu jako celek vypadá poněkud kýčovitě. Textilní či kožené potahy sedadel a bočních panelů jsou naštěstí odolné vůči opotřebení. V první i druhé řadě sedadel si užijí pohodlí i dospělí. Sedačky postrádají pouze profilování. Elektrické nastavení sedaček najdeme u většiny kusů. Pokud jde o další vybavení, většina Chevroletů nabízí docela hodně – elektrická okna, dvouzónovou klimatizaci, tovární sound systém, navigaci, kožené čalounění nebo střešní okno. Musíme se ovšem smířit s vrzajícími plasty. 

Benzínové motory vydrží hodně, ale jsou hladové. 

Captivu můžete sehnat v benzínu i v dieselu. Benzínový agregát vybavený vícebodovým vstřikováním paliva má skvělou odezvu na plynový pedál. Základní 2,4l s 136 koňmi je ale určitě příliš slabý. Další verze 3.2 a 3.0 V6 generují 230 a 258 koňských sil. Jsou spojeny se šestistupňovým klasickým automatem. Podle mechaniků jde o dobře navržená zařízení, kterým stačí pravidelná výměna oleje a rozvodů. Bohužel nejsou šetrná – ve městě snadno spotřebujete i 18 litrů na 100 kilometrů. 

Z dieselových máte na výběr ze dvou čtyřválcových možností. Motory 2,0 a 2,2 generují 127-150 a 163-184 koní. Jsou vybaveny přímým vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, poskytují dostatečnou pružnost a dynamiku jízdy, a to i s volitelnou automatickou převodovkou. V městském provozu musíme počítat se spotřebou kolem 9-10 litrů na 100 kilometrů, zatímco mimo město bude palubní počítač ukazovat asi 7-8 litrů. Životnost turbodmychadla závisí na frekvenci výměny oleje a stylu řízení majitele. Renovace stojí asi 6 000 až 13 000 korun, v závislosti na poškození. Výměna vstřikovačů stojí asi 4 000 korun za kus.  Péče o automatickou převodovku spočívá ve výměně oleje každých 50-60 tisíc kilometrů – stojí kolem 4 500 korun. Překvapivé je opotřebení podvozkových dílů. Výkyvná ramena, ložiska a stabilizační tyče se ničí poměrně rychle. Náhradní díly jsou naštěstí dostupné, a ne úplně drahé. Navíc má Captiva mnoho dílů společných s Opelem Antara. 


Mohlo by vás zajímat: Jaký je rozdíl mezi crossoverem a SUV?

Renault Koleos I. generace. 

Renault Koleos našel ještě méně zájemců než Captiva, přitom nejde o špatné auto. Vyvinuto a vyrobeno bylo v Koreji firmou Renault-Samsung a bylo postaveno na platformě Nissanu X-Trail. Zakulacená karoserie nemá žádné problémy s korozí, pouze nelakované plastové části časem vyblednou. Se sháněním náhradních dílů jsou ovšem celkem potíže. Slabé zásobování a nulová popularita modelu ztěžuje hledání částí karoserie, které potřebujete. Auto bylo nabízeno v letech 2007 až 2015. 

 Stejně jako v Captivě byla kabina byla vyrobena z levnějších materiálů. Plasty se snadno poškrábou a jejich montáž nebývá úplně přesná, takže se při jízdě projevují ještě hlasitěji než v Chevroletu. Plochá sedadla nepodporují rychlejší jízdu, ale při cestování pomalejším tempem si uijete vysoký komfort. Elektrické seřízení sedadel se nachází ve většině těchto vozů. Ne sedačkách je dostatek místa, i když Koleos je o 10 centimetrů kratší než jeho soupeř od Chevroletu. Pokud jde o palubní vybavení, není na co si stěžovat. Seznam obsahuje mimo jiné „plnou elektriku“, automatickou klimatizaci, střešní okno, barevnou navigaci, efektivní systém ozvučení a palubní počítač. 

Stojí za to vsadit na naftu 

Nabídka pohonných jednotek Koleosu je velmi skromná. Můžeme si vybrat mezi zážehovým motorem a naftou. Čtyřválcová jednotka 2.5 od firmy Nissan má výkon 171 koní. Vícebodové vstřikování zaručuje dokonalou spolupráci se sekvenční plynovou instalací a poskytuje poměrně slušný výkon. Vozidlo zrychluje na sto za 9,1 sekundy, ale s nohou na plynu ve městě může spotřebovat až 15 litrů na 100 kilometrů. 

 Diesel 2.0 dCi se 150  – 173 hp je v Evropě notoricky známý. Má přímé vstřikování common-rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a téměř vždy také filtr pevných částic. Svědomitě udržovaný dokáže bez problémů snášet i drsnější zacházení. Stejně jako u modelu Chevrolet jsou náklady na renovaci turbodmychadla a vstřikovačů 7 až 10 tisíc a 4 000 korun na kus. Tento dieselový motor pracuje velmi kulturně v Laguně nebo Scénicu, ale v prezentovaném SUV silně vibruje, zejména při volnoběhu. Při agresivní jízdě může jeho zvuk v kabině způsobit posádce epileptické záchvaty. 

Jednoduchý pohon všech kol 

Chevrolet Captiva a Renault Koleos používají podobně navržený systém přenosu energie. Nejlevnější verze mají pohon výhradně na přední nápravě, a právě proto mají mnohem nižší cenovku. Verze 4×4 standardně přenášejí výkon na přední nápravu, pouze když jsou problémy s trakcí, část hnací síly je přenášena na zadní kola. Díky tomu není výjezd ze zasněženého parkoviště nebo stoupání po strmých horských silnicích velkou výzvou. Ale nedoporučujeme s nimi jezdit v obtížnějším terénu. 


Mohlo by vás zajímat: Sháníte ojeté SUV? Těchto 5 seženete do 150 000 Kč a nezklamou vás

 Situace na trhu 

Díky nízké popularitě jsou obě auta dostupná za velmi přijatelné ceny. Captiva je spojena s výdaji nižšími než 150 000 Kč. V nabídce dominují dobře vybavené diesely. 

 Koleosů je na trhu s ojetinami ještě méně. Sehnat tento Renault s benzínovým motorem je navíc téměř nemožné, ale to zase tolik, nevadí, protože zmíněný 2.0 DCi vydrží hodně a má příznivou spotřebu. Zachovalý Koleos I. generace seženete za něco přes 100 000 korun. Pokud chcete Koleos po faceliftu z let 2011 až 2015, připravte si 160 000 korun a více. 

Chevrolet Captiva I vs. Renault Koleos I – shrnutí 

Korejská SUV mohou bez obav sloužit jako každodenní pracanti. Musíme se ale smířit s kvalitu interiéru a rychlou ztrátu hodnoty – a problémy s následným prodejem. Nízká popularita každým rokem sráží cenu ojetin na minimální hodnoty. Nicméně, je to jeden z nejlevnějších způsobů, jak vstoupit do světa velkých vozů s pohonem všech kol. Důležité je, že převážná většina Captiv a Koleosů má velmi bohaté vybavení. 

Stojí za to vsadit na naftu 

Nabídka pohonných jednotek Koleosu je velmi skromná. Můžeme si vybrat mezi zážehovým motorem a naftou. Čtyřválcová jednotka 2.5 od firmy Nissan má výkon 171 koní. Vícebodové vstřikování zaručuje dokonalou spolupráci se sekvenční plynovou instalací a poskytuje poměrně slušný výkon. Vozidlo zrychluje na sto za 9,1 sekundy, ale s nohou na plynu ve městě může spotřebovat až 15 litrů na 100 kilometrů. 

iZdroj fotografie:

V konkurenci japonských nebo evropských výrobců, kteří jsou u motoristů ve větší oblibě, lákají korejské ojetiny nízkými cenami a bohatou výbavou. Chevrolet Captiva i Renault Koleos byly pro evropské zákazníky vyráběny v korejských továrnách. Tyto modely bohužel nesplnily vysoká očekávání a rychle vyklidily pozice. Nicméně existují důvody, proč se o ně zajímat. 

Chevrolet Captiva 

Od roku 2006 do roku 2013 nabízela evropským zákazníkům společnost Chevrolet – která převzala Daewoo – velké SUV jménem Captiva. Model je volitelně k dispozici se třemi řadami sedadel, navzdory tomu, že toto řešení si fanoušky nezískalo. Esteticky tvarovaná karoserie je dokonale chráněna proti korozi. Spodní část karoserie dostala ochranné prvky z plastu. Co se týče vzhledu, Captiva dokonale zapadá do evropských trendů, má jemné linie a četné dekory, díky kterým je karoserie atraktivnější. 

 Interiér vlajkové lodi korejské divize Chevroletu se na Starém kontinentu ukazuje v horším světle. Jako první do oka padne obrovský multifunkční volant. S ním se v městském provozu manévruje poněkud obtížně, ale na silnicích mimo město jej určitě oceníte. Plasty používané v kabině jsou tvrdé a náchylné k poškrábání, interiér vozu jako celek vypadá poněkud kýčovitě. Textilní či kožené potahy sedadel a bočních panelů jsou naštěstí odolné vůči opotřebení. V první i druhé řadě sedadel si užijí pohodlí i dospělí. Sedačky postrádají pouze profilování. Elektrické nastavení sedaček najdeme u většiny kusů. Pokud jde o další vybavení, většina Chevroletů nabízí docela hodně – elektrická okna, dvouzónovou klimatizaci, tovární sound systém, navigaci, kožené čalounění nebo střešní okno. Musíme se ovšem smířit s vrzajícími plasty. 

Benzínové motory vydrží hodně, ale jsou hladové. 

Captivu můžete sehnat v benzínu i v dieselu. Benzínový agregát vybavený vícebodovým vstřikováním paliva má skvělou odezvu na plynový pedál. Základní 2,4l s 136 koňmi je ale určitě příliš slabý. Další verze 3.2 a 3.0 V6 generují 230 a 258 koňských sil. Jsou spojeny se šestistupňovým klasickým automatem. Podle mechaniků jde o dobře navržená zařízení, kterým stačí pravidelná výměna oleje a rozvodů. Bohužel nejsou šetrná – ve městě snadno spotřebujete i 18 litrů na 100 kilometrů. 

Z dieselových máte na výběr ze dvou čtyřválcových možností. Motory 2,0 a 2,2 generují 127-150 a 163-184 koní. Jsou vybaveny přímým vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, poskytují dostatečnou pružnost a dynamiku jízdy, a to i s volitelnou automatickou převodovkou. V městském provozu musíme počítat se spotřebou kolem 9-10 litrů na 100 kilometrů, zatímco mimo město bude palubní počítač ukazovat asi 7-8 litrů. Životnost turbodmychadla závisí na frekvenci výměny oleje a stylu řízení majitele. Renovace stojí asi 6 000 až 13 000 korun, v závislosti na poškození. Výměna vstřikovačů stojí asi 4 000 korun za kus.  Péče o automatickou převodovku spočívá ve výměně oleje každých 50-60 tisíc kilometrů – stojí kolem 4 500 korun. Překvapivé je opotřebení podvozkových dílů. Výkyvná ramena, ložiska a stabilizační tyče se ničí poměrně rychle. Náhradní díly jsou naštěstí dostupné, a ne úplně drahé. Navíc má Captiva mnoho dílů společných s Opelem Antara. 


Mohlo by vás zajímat: Jaký je rozdíl mezi crossoverem a SUV?

Renault Koleos I. generace. 

Renault Koleos našel ještě méně zájemců než Captiva, přitom nejde o špatné auto. Vyvinuto a vyrobeno bylo v Koreji firmou Renault-Samsung a bylo postaveno na platformě Nissanu X-Trail. Zakulacená karoserie nemá žádné problémy s korozí, pouze nelakované plastové části časem vyblednou. Se sháněním náhradních dílů jsou ovšem celkem potíže. Slabé zásobování a nulová popularita modelu ztěžuje hledání částí karoserie, které potřebujete. Auto bylo nabízeno v letech 2007 až 2015. 

 Stejně jako v Captivě byla kabina byla vyrobena z levnějších materiálů. Plasty se snadno poškrábou a jejich montáž nebývá úplně přesná, takže se při jízdě projevují ještě hlasitěji než v Chevroletu. Plochá sedadla nepodporují rychlejší jízdu, ale při cestování pomalejším tempem si uijete vysoký komfort. Elektrické seřízení sedadel se nachází ve většině těchto vozů. Ne sedačkách je dostatek místa, i když Koleos je o 10 centimetrů kratší než jeho soupeř od Chevroletu. Pokud jde o palubní vybavení, není na co si stěžovat. Seznam obsahuje mimo jiné „plnou elektriku“, automatickou klimatizaci, střešní okno, barevnou navigaci, efektivní systém ozvučení a palubní počítač. 

Stojí za to vsadit na naftu 

Nabídka pohonných jednotek Koleosu je velmi skromná. Můžeme si vybrat mezi zážehovým motorem a naftou. Čtyřválcová jednotka 2.5 od firmy Nissan má výkon 171 koní. Vícebodové vstřikování zaručuje dokonalou spolupráci se sekvenční plynovou instalací a poskytuje poměrně slušný výkon. Vozidlo zrychluje na sto za 9,1 sekundy, ale s nohou na plynu ve městě může spotřebovat až 15 litrů na 100 kilometrů. 

 Diesel 2.0 dCi se 150  – 173 hp je v Evropě notoricky známý. Má přímé vstřikování common-rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a téměř vždy také filtr pevných částic. Svědomitě udržovaný dokáže bez problémů snášet i drsnější zacházení. Stejně jako u modelu Chevrolet jsou náklady na renovaci turbodmychadla a vstřikovačů 7 až 10 tisíc a 4 000 korun na kus. Tento dieselový motor pracuje velmi kulturně v Laguně nebo Scénicu, ale v prezentovaném SUV silně vibruje, zejména při volnoběhu. Při agresivní jízdě může jeho zvuk v kabině způsobit posádce epileptické záchvaty. 

Jednoduchý pohon všech kol 

Chevrolet Captiva a Renault Koleos používají podobně navržený systém přenosu energie. Nejlevnější verze mají pohon výhradně na přední nápravě, a právě proto mají mnohem nižší cenovku. Verze 4×4 standardně přenášejí výkon na přední nápravu, pouze když jsou problémy s trakcí, část hnací síly je přenášena na zadní kola. Díky tomu není výjezd ze zasněženého parkoviště nebo stoupání po strmých horských silnicích velkou výzvou. Ale nedoporučujeme s nimi jezdit v obtížnějším terénu. 


Mohlo by vás zajímat: Sháníte ojeté SUV? Těchto 5 seženete do 150 000 Kč a nezklamou vás

 Situace na trhu 

Díky nízké popularitě jsou obě auta dostupná za velmi přijatelné ceny. Captiva je spojena s výdaji nižšími než 150 000 Kč. V nabídce dominují dobře vybavené diesely. 

 Koleosů je na trhu s ojetinami ještě méně. Sehnat tento Renault s benzínovým motorem je navíc téměř nemožné, ale to zase tolik, nevadí, protože zmíněný 2.0 DCi vydrží hodně a má příznivou spotřebu. Zachovalý Koleos I. generace seženete za něco přes 100 000 korun. Pokud chcete Koleos po faceliftu z let 2011 až 2015, připravte si 160 000 korun a více. 

Chevrolet Captiva I vs. Renault Koleos I – shrnutí 

Korejská SUV mohou bez obav sloužit jako každodenní pracanti. Musíme se ale smířit s kvalitu interiéru a rychlou ztrátu hodnoty – a problémy s následným prodejem. Nízká popularita každým rokem sráží cenu ojetin na minimální hodnoty. Nicméně, je to jeden z nejlevnějších způsobů, jak vstoupit do světa velkých vozů s pohonem všech kol. Důležité je, že převážná většina Captiv a Koleosů má velmi bohaté vybavení. 

 Diesel 2.0 dCi se 150  – 173 hp je v Evropě notoricky známý. Má přímé vstřikování common-rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a téměř vždy také filtr pevných částic. Svědomitě udržovaný dokáže bez problémů snášet i drsnější zacházení. Stejně jako u modelu Chevrolet jsou náklady na renovaci turbodmychadla a vstřikovačů 7 až 10 tisíc a 4 000 korun na kus. Tento dieselový motor pracuje velmi kulturně v Laguně nebo Scénicu, ale v prezentovaném SUV silně vibruje, zejména při volnoběhu. Při agresivní jízdě může jeho zvuk v kabině způsobit posádce epileptické záchvaty. 

Jednoduchý pohon všech kol 

Chevrolet Captiva a Renault Koleos používají podobně navržený systém přenosu energie. Nejlevnější verze mají pohon výhradně na přední nápravě, a právě proto mají mnohem nižší cenovku. Verze 4×4 standardně přenášejí výkon na přední nápravu, pouze když jsou problémy s trakcí, část hnací síly je přenášena na zadní kola. Díky tomu není výjezd ze zasněženého parkoviště nebo stoupání po strmých horských silnicích velkou výzvou. Ale nedoporučujeme s nimi jezdit v obtížnějším terénu. 


Mohlo by vás zajímat: Sháníte ojeté SUV? Těchto 5 seženete do 150 000 Kč a nezklamou vás

 Situace na trhu 

Díky nízké popularitě jsou obě auta dostupná za velmi přijatelné ceny. Captiva je spojena s výdaji nižšími než 150 000 Kč. V nabídce dominují dobře vybavené diesely. 

iZdroj fotografie:

V konkurenci japonských nebo evropských výrobců, kteří jsou u motoristů ve větší oblibě, lákají korejské ojetiny nízkými cenami a bohatou výbavou. Chevrolet Captiva i Renault Koleos byly pro evropské zákazníky vyráběny v korejských továrnách. Tyto modely bohužel nesplnily vysoká očekávání a rychle vyklidily pozice. Nicméně existují důvody, proč se o ně zajímat. 

Chevrolet Captiva 

Od roku 2006 do roku 2013 nabízela evropským zákazníkům společnost Chevrolet – která převzala Daewoo – velké SUV jménem Captiva. Model je volitelně k dispozici se třemi řadami sedadel, navzdory tomu, že toto řešení si fanoušky nezískalo. Esteticky tvarovaná karoserie je dokonale chráněna proti korozi. Spodní část karoserie dostala ochranné prvky z plastu. Co se týče vzhledu, Captiva dokonale zapadá do evropských trendů, má jemné linie a četné dekory, díky kterým je karoserie atraktivnější. 

 Interiér vlajkové lodi korejské divize Chevroletu se na Starém kontinentu ukazuje v horším světle. Jako první do oka padne obrovský multifunkční volant. S ním se v městském provozu manévruje poněkud obtížně, ale na silnicích mimo město jej určitě oceníte. Plasty používané v kabině jsou tvrdé a náchylné k poškrábání, interiér vozu jako celek vypadá poněkud kýčovitě. Textilní či kožené potahy sedadel a bočních panelů jsou naštěstí odolné vůči opotřebení. V první i druhé řadě sedadel si užijí pohodlí i dospělí. Sedačky postrádají pouze profilování. Elektrické nastavení sedaček najdeme u většiny kusů. Pokud jde o další vybavení, většina Chevroletů nabízí docela hodně – elektrická okna, dvouzónovou klimatizaci, tovární sound systém, navigaci, kožené čalounění nebo střešní okno. Musíme se ovšem smířit s vrzajícími plasty. 

Benzínové motory vydrží hodně, ale jsou hladové. 

Captivu můžete sehnat v benzínu i v dieselu. Benzínový agregát vybavený vícebodovým vstřikováním paliva má skvělou odezvu na plynový pedál. Základní 2,4l s 136 koňmi je ale určitě příliš slabý. Další verze 3.2 a 3.0 V6 generují 230 a 258 koňských sil. Jsou spojeny se šestistupňovým klasickým automatem. Podle mechaniků jde o dobře navržená zařízení, kterým stačí pravidelná výměna oleje a rozvodů. Bohužel nejsou šetrná – ve městě snadno spotřebujete i 18 litrů na 100 kilometrů. 

Z dieselových máte na výběr ze dvou čtyřválcových možností. Motory 2,0 a 2,2 generují 127-150 a 163-184 koní. Jsou vybaveny přímým vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, poskytují dostatečnou pružnost a dynamiku jízdy, a to i s volitelnou automatickou převodovkou. V městském provozu musíme počítat se spotřebou kolem 9-10 litrů na 100 kilometrů, zatímco mimo město bude palubní počítač ukazovat asi 7-8 litrů. Životnost turbodmychadla závisí na frekvenci výměny oleje a stylu řízení majitele. Renovace stojí asi 6 000 až 13 000 korun, v závislosti na poškození. Výměna vstřikovačů stojí asi 4 000 korun za kus.  Péče o automatickou převodovku spočívá ve výměně oleje každých 50-60 tisíc kilometrů – stojí kolem 4 500 korun. Překvapivé je opotřebení podvozkových dílů. Výkyvná ramena, ložiska a stabilizační tyče se ničí poměrně rychle. Náhradní díly jsou naštěstí dostupné, a ne úplně drahé. Navíc má Captiva mnoho dílů společných s Opelem Antara. 


Mohlo by vás zajímat: Jaký je rozdíl mezi crossoverem a SUV?

Renault Koleos I. generace. 

Renault Koleos našel ještě méně zájemců než Captiva, přitom nejde o špatné auto. Vyvinuto a vyrobeno bylo v Koreji firmou Renault-Samsung a bylo postaveno na platformě Nissanu X-Trail. Zakulacená karoserie nemá žádné problémy s korozí, pouze nelakované plastové části časem vyblednou. Se sháněním náhradních dílů jsou ovšem celkem potíže. Slabé zásobování a nulová popularita modelu ztěžuje hledání částí karoserie, které potřebujete. Auto bylo nabízeno v letech 2007 až 2015. 

 Stejně jako v Captivě byla kabina byla vyrobena z levnějších materiálů. Plasty se snadno poškrábou a jejich montáž nebývá úplně přesná, takže se při jízdě projevují ještě hlasitěji než v Chevroletu. Plochá sedadla nepodporují rychlejší jízdu, ale při cestování pomalejším tempem si uijete vysoký komfort. Elektrické seřízení sedadel se nachází ve většině těchto vozů. Ne sedačkách je dostatek místa, i když Koleos je o 10 centimetrů kratší než jeho soupeř od Chevroletu. Pokud jde o palubní vybavení, není na co si stěžovat. Seznam obsahuje mimo jiné „plnou elektriku“, automatickou klimatizaci, střešní okno, barevnou navigaci, efektivní systém ozvučení a palubní počítač. 

Stojí za to vsadit na naftu 

Nabídka pohonných jednotek Koleosu je velmi skromná. Můžeme si vybrat mezi zážehovým motorem a naftou. Čtyřválcová jednotka 2.5 od firmy Nissan má výkon 171 koní. Vícebodové vstřikování zaručuje dokonalou spolupráci se sekvenční plynovou instalací a poskytuje poměrně slušný výkon. Vozidlo zrychluje na sto za 9,1 sekundy, ale s nohou na plynu ve městě může spotřebovat až 15 litrů na 100 kilometrů. 

 Diesel 2.0 dCi se 150  – 173 hp je v Evropě notoricky známý. Má přímé vstřikování common-rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a téměř vždy také filtr pevných částic. Svědomitě udržovaný dokáže bez problémů snášet i drsnější zacházení. Stejně jako u modelu Chevrolet jsou náklady na renovaci turbodmychadla a vstřikovačů 7 až 10 tisíc a 4 000 korun na kus. Tento dieselový motor pracuje velmi kulturně v Laguně nebo Scénicu, ale v prezentovaném SUV silně vibruje, zejména při volnoběhu. Při agresivní jízdě může jeho zvuk v kabině způsobit posádce epileptické záchvaty. 

Jednoduchý pohon všech kol 

Chevrolet Captiva a Renault Koleos používají podobně navržený systém přenosu energie. Nejlevnější verze mají pohon výhradně na přední nápravě, a právě proto mají mnohem nižší cenovku. Verze 4×4 standardně přenášejí výkon na přední nápravu, pouze když jsou problémy s trakcí, část hnací síly je přenášena na zadní kola. Díky tomu není výjezd ze zasněženého parkoviště nebo stoupání po strmých horských silnicích velkou výzvou. Ale nedoporučujeme s nimi jezdit v obtížnějším terénu. 


Mohlo by vás zajímat: Sháníte ojeté SUV? Těchto 5 seženete do 150 000 Kč a nezklamou vás

 Situace na trhu 

Díky nízké popularitě jsou obě auta dostupná za velmi přijatelné ceny. Captiva je spojena s výdaji nižšími než 150 000 Kč. V nabídce dominují dobře vybavené diesely. 

 Koleosů je na trhu s ojetinami ještě méně. Sehnat tento Renault s benzínovým motorem je navíc téměř nemožné, ale to zase tolik, nevadí, protože zmíněný 2.0 DCi vydrží hodně a má příznivou spotřebu. Zachovalý Koleos I. generace seženete za něco přes 100 000 korun. Pokud chcete Koleos po faceliftu z let 2011 až 2015, připravte si 160 000 korun a více. 

Chevrolet Captiva I vs. Renault Koleos I – shrnutí 

Korejská SUV mohou bez obav sloužit jako každodenní pracanti. Musíme se ale smířit s kvalitu interiéru a rychlou ztrátu hodnoty – a problémy s následným prodejem. Nízká popularita každým rokem sráží cenu ojetin na minimální hodnoty. Nicméně, je to jeden z nejlevnějších způsobů, jak vstoupit do světa velkých vozů s pohonem všech kol. Důležité je, že převážná většina Captiv a Koleosů má velmi bohaté vybavení. 

 Koleosů je na trhu s ojetinami ještě méně. Sehnat tento Renault s benzínovým motorem je navíc téměř nemožné, ale to zase tolik, nevadí, protože zmíněný 2.0 DCi vydrží hodně a má příznivou spotřebu. Zachovalý Koleos I. generace seženete za něco přes 100 000 korun. Pokud chcete Koleos po faceliftu z let 2011 až 2015, připravte si 160 000 korun a více. 

iZdroj fotografie:

V konkurenci japonských nebo evropských výrobců, kteří jsou u motoristů ve větší oblibě, lákají korejské ojetiny nízkými cenami a bohatou výbavou. Chevrolet Captiva i Renault Koleos byly pro evropské zákazníky vyráběny v korejských továrnách. Tyto modely bohužel nesplnily vysoká očekávání a rychle vyklidily pozice. Nicméně existují důvody, proč se o ně zajímat. 

Chevrolet Captiva 

Od roku 2006 do roku 2013 nabízela evropským zákazníkům společnost Chevrolet – která převzala Daewoo – velké SUV jménem Captiva. Model je volitelně k dispozici se třemi řadami sedadel, navzdory tomu, že toto řešení si fanoušky nezískalo. Esteticky tvarovaná karoserie je dokonale chráněna proti korozi. Spodní část karoserie dostala ochranné prvky z plastu. Co se týče vzhledu, Captiva dokonale zapadá do evropských trendů, má jemné linie a četné dekory, díky kterým je karoserie atraktivnější. 

 Interiér vlajkové lodi korejské divize Chevroletu se na Starém kontinentu ukazuje v horším světle. Jako první do oka padne obrovský multifunkční volant. S ním se v městském provozu manévruje poněkud obtížně, ale na silnicích mimo město jej určitě oceníte. Plasty používané v kabině jsou tvrdé a náchylné k poškrábání, interiér vozu jako celek vypadá poněkud kýčovitě. Textilní či kožené potahy sedadel a bočních panelů jsou naštěstí odolné vůči opotřebení. V první i druhé řadě sedadel si užijí pohodlí i dospělí. Sedačky postrádají pouze profilování. Elektrické nastavení sedaček najdeme u většiny kusů. Pokud jde o další vybavení, většina Chevroletů nabízí docela hodně – elektrická okna, dvouzónovou klimatizaci, tovární sound systém, navigaci, kožené čalounění nebo střešní okno. Musíme se ovšem smířit s vrzajícími plasty. 

Benzínové motory vydrží hodně, ale jsou hladové. 

Captivu můžete sehnat v benzínu i v dieselu. Benzínový agregát vybavený vícebodovým vstřikováním paliva má skvělou odezvu na plynový pedál. Základní 2,4l s 136 koňmi je ale určitě příliš slabý. Další verze 3.2 a 3.0 V6 generují 230 a 258 koňských sil. Jsou spojeny se šestistupňovým klasickým automatem. Podle mechaniků jde o dobře navržená zařízení, kterým stačí pravidelná výměna oleje a rozvodů. Bohužel nejsou šetrná – ve městě snadno spotřebujete i 18 litrů na 100 kilometrů. 

Z dieselových máte na výběr ze dvou čtyřválcových možností. Motory 2,0 a 2,2 generují 127-150 a 163-184 koní. Jsou vybaveny přímým vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, poskytují dostatečnou pružnost a dynamiku jízdy, a to i s volitelnou automatickou převodovkou. V městském provozu musíme počítat se spotřebou kolem 9-10 litrů na 100 kilometrů, zatímco mimo město bude palubní počítač ukazovat asi 7-8 litrů. Životnost turbodmychadla závisí na frekvenci výměny oleje a stylu řízení majitele. Renovace stojí asi 6 000 až 13 000 korun, v závislosti na poškození. Výměna vstřikovačů stojí asi 4 000 korun za kus.  Péče o automatickou převodovku spočívá ve výměně oleje každých 50-60 tisíc kilometrů – stojí kolem 4 500 korun. Překvapivé je opotřebení podvozkových dílů. Výkyvná ramena, ložiska a stabilizační tyče se ničí poměrně rychle. Náhradní díly jsou naštěstí dostupné, a ne úplně drahé. Navíc má Captiva mnoho dílů společných s Opelem Antara. 


Mohlo by vás zajímat: Jaký je rozdíl mezi crossoverem a SUV?

Renault Koleos I. generace. 

Renault Koleos našel ještě méně zájemců než Captiva, přitom nejde o špatné auto. Vyvinuto a vyrobeno bylo v Koreji firmou Renault-Samsung a bylo postaveno na platformě Nissanu X-Trail. Zakulacená karoserie nemá žádné problémy s korozí, pouze nelakované plastové části časem vyblednou. Se sháněním náhradních dílů jsou ovšem celkem potíže. Slabé zásobování a nulová popularita modelu ztěžuje hledání částí karoserie, které potřebujete. Auto bylo nabízeno v letech 2007 až 2015. 

 Stejně jako v Captivě byla kabina byla vyrobena z levnějších materiálů. Plasty se snadno poškrábou a jejich montáž nebývá úplně přesná, takže se při jízdě projevují ještě hlasitěji než v Chevroletu. Plochá sedadla nepodporují rychlejší jízdu, ale při cestování pomalejším tempem si uijete vysoký komfort. Elektrické seřízení sedadel se nachází ve většině těchto vozů. Ne sedačkách je dostatek místa, i když Koleos je o 10 centimetrů kratší než jeho soupeř od Chevroletu. Pokud jde o palubní vybavení, není na co si stěžovat. Seznam obsahuje mimo jiné „plnou elektriku“, automatickou klimatizaci, střešní okno, barevnou navigaci, efektivní systém ozvučení a palubní počítač. 

Stojí za to vsadit na naftu 

Nabídka pohonných jednotek Koleosu je velmi skromná. Můžeme si vybrat mezi zážehovým motorem a naftou. Čtyřválcová jednotka 2.5 od firmy Nissan má výkon 171 koní. Vícebodové vstřikování zaručuje dokonalou spolupráci se sekvenční plynovou instalací a poskytuje poměrně slušný výkon. Vozidlo zrychluje na sto za 9,1 sekundy, ale s nohou na plynu ve městě může spotřebovat až 15 litrů na 100 kilometrů. 

 Diesel 2.0 dCi se 150  – 173 hp je v Evropě notoricky známý. Má přímé vstřikování common-rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a téměř vždy také filtr pevných částic. Svědomitě udržovaný dokáže bez problémů snášet i drsnější zacházení. Stejně jako u modelu Chevrolet jsou náklady na renovaci turbodmychadla a vstřikovačů 7 až 10 tisíc a 4 000 korun na kus. Tento dieselový motor pracuje velmi kulturně v Laguně nebo Scénicu, ale v prezentovaném SUV silně vibruje, zejména při volnoběhu. Při agresivní jízdě může jeho zvuk v kabině způsobit posádce epileptické záchvaty. 

Jednoduchý pohon všech kol 

Chevrolet Captiva a Renault Koleos používají podobně navržený systém přenosu energie. Nejlevnější verze mají pohon výhradně na přední nápravě, a právě proto mají mnohem nižší cenovku. Verze 4×4 standardně přenášejí výkon na přední nápravu, pouze když jsou problémy s trakcí, část hnací síly je přenášena na zadní kola. Díky tomu není výjezd ze zasněženého parkoviště nebo stoupání po strmých horských silnicích velkou výzvou. Ale nedoporučujeme s nimi jezdit v obtížnějším terénu. 


Mohlo by vás zajímat: Sháníte ojeté SUV? Těchto 5 seženete do 150 000 Kč a nezklamou vás

 Situace na trhu 

Díky nízké popularitě jsou obě auta dostupná za velmi přijatelné ceny. Captiva je spojena s výdaji nižšími než 150 000 Kč. V nabídce dominují dobře vybavené diesely. 

 Koleosů je na trhu s ojetinami ještě méně. Sehnat tento Renault s benzínovým motorem je navíc téměř nemožné, ale to zase tolik, nevadí, protože zmíněný 2.0 DCi vydrží hodně a má příznivou spotřebu. Zachovalý Koleos I. generace seženete za něco přes 100 000 korun. Pokud chcete Koleos po faceliftu z let 2011 až 2015, připravte si 160 000 korun a více. 

Chevrolet Captiva I vs. Renault Koleos I – shrnutí 

Korejská SUV mohou bez obav sloužit jako každodenní pracanti. Musíme se ale smířit s kvalitu interiéru a rychlou ztrátu hodnoty – a problémy s následným prodejem. Nízká popularita každým rokem sráží cenu ojetin na minimální hodnoty. Nicméně, je to jeden z nejlevnějších způsobů, jak vstoupit do světa velkých vozů s pohonem všech kol. Důležité je, že převážná většina Captiv a Koleosů má velmi bohaté vybavení. 

Chevrolet Captiva I vs. Renault Koleos I – shrnutí 

Korejská SUV mohou bez obav sloužit jako každodenní pracanti. Musíme se ale smířit s kvalitu interiéru a rychlou ztrátu hodnoty – a problémy s následným prodejem. Nízká popularita každým rokem sráží cenu ojetin na minimální hodnoty. Nicméně, je to jeden z nejlevnějších způsobů, jak vstoupit do světa velkých vozů s pohonem všech kol. Důležité je, že převážná většina Captiv a Koleosů má velmi bohaté vybavení. 

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články