Retro kempování tak, jak jsme ho všichni chtěli. Audi 100 obohacená unikátní nástavbou je tu

Audi 100 mělo aerodynamicky optimalizovanou karosérii. Bydlení pro dva z aerodynamiky kus ubralo, o to více přidalo na praktičnosti. Dnes tak moderní kempingové vestavby tu byly už před 40 lety.

i Zdroj fotografie: S vědomím Bischofberger
i Zdroj fotografie: S vědomím Bischofberger
i Zdroj fotografie: S vědomím Bischofberger
i Zdroj fotografie: S vědomím Bischofberger
i Zdroj fotografie: S vědomím Bischofberger
i Zdroj fotografie: S vědomím Bischofberger
i Zdroj fotografie: S vědomím Bischofberger
i Zdroj fotografie: S vědomím Bischofberger
i Zdroj fotografie: S vědomím Bischofberger
i Zdroj fotografie: S vědomím Bischofberger
Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií
                   

Kdo z nás si nepamatuje kempování za dob socialismu. Stolečky z katalogu Magnet, malá propanbutanová láhev, stan Rozkoš Grand a Škoda 120 hrdě zaparkovaná v kempu na Lipně. Socialistická dovolená pure. Zírali jsme na všechny ty karavany na dvouosých podvozcích z Holandska a Německa jak na zjevení, speciálně když se večer rozsvítily pochodně kolem karavanu a vztyčila anténa satelitu. Tohle auto není tak veliké, o to praktičtější. Že byste si ho zamilovali? Rozhodně.

Kempingové vestavby byly v kurzu vždy

Jak jsme psali před pár dny, Dacia chystá tovární kempovou vestavbu do svého megahitu Jogger. Model se bude jmenovat – Camper. No, tady asi textaři a marketéři dostali svoji fakturu rychle zaplacenou, tohle nebyl problém vymyslet. A shodli jsme se na tom, že tohle auto budou (nejen) Češi milovat. Zkrátka větší kombi a vestavba, která umožní dvěma lidem nezávisle cestovat a v klidu přespat. Tohle už regulérně veteránské Audi to umí taky. I když není kombi.

iZdroj fotografie: S vědomím Bischofberger

Z fotografií i videa je přitom patrné, že se opravdu pohybujeme na půdě téměř čtyřicet let staré, neb tento karavan pochází z roku 1984! Nelze jej tedy pochopitelně srovnávat s dnešními karavany nebo moderními vestavbami. Současné technologie a materiály dávají vzniknout sofistikovanějším řešením, než vidíme na obrázcích, i tak ale konstruktéři firmy Bischofberger zaslouží obdiv za to, co dokázali vměstnat do konvenčního sedanu.

Museli pochopitelně vytvořit pomocnou trubkovou konstrukci, na kterou byl potom uchycený laminátový výlisek, jenž celou nástavbu zastřešil. Audi 100 není vyloženě malé auto, nicméně najít na jeho půdorysu místo pro plnohodnotné spaní, sezení a bivakování nebylo asi úplně jednoduché, přeci jen to není Multivan T6 (ani T3, ať jsme ve stejné době). Přesto se to konstruktérům povedlo, bez ohledu na „osmdesátkový“ look některých doplňků.

iZdroj fotografie: S vědomím Bischofberger

Jedním z nejvtipnějších z nich je pak klasický sporák, který jakoby vypadnul z oka sporáku, jež mají mnozí z nás dodnes ve svých kuchyních. Nádobky na vodu umožnovaly vozit s sebou 20 litrů vody, přítomna byla i lednice, již zmíněný sporák a dřez s tekoucí vodou. Pérování a tlumiče podvozku sedanu byl zesíleny adekvátně k zátěži, podobně jako brzdy. Naopak pětiválcový benzínový motor zůstal zcela beze změny. Výkon dostačující.

Retro zcela podle poslední módy

Co dodat závěrem? Asi nejeden z nás by si podobné „retro“ rád vyzkoušel na vlastní kůži. Garantovat se dá jedno – neutuchající obdiv všech kolem, kamkoli byste přijeli. Už samotná první generace Audi 100 vzbuzuje zájem, co teprve takovýto „bydlík“. Delší soužití by možná vyžadovalo více kompromisů, neb rok výroby opravdu není 2022. Zážitky z výletů a společného nocování v přírodě by ale určitě zůstaly stejné – a o nich je karavaning především.

Galerie

Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií

Jak se vám líbí retro karavan na bázi Audi 100?

Diskuze Vstoupit do diskuze
85 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články