Hyundai Santa Fe v novém provedení vyzývá českou Škodu Kodiaq

                   

Nový Santa Fe – konkurence, se kterou je třeba počítat

V únoru tohoto roku byl na autosalonu v Ženevě představen zcela nový Hyundai Santa Fe. Ačkoliv je u nás v současné době stále nejprodávanějším vozidlem v kategorii C-SUV Škoda Kodiaq, novinka od Hyundai se jeví jako rovnocenný soupeř. Má nějakou šanci sesadit tuzemskou jedničku z pomyslného trůnu a stát se místo ní nejprodávanějším SUV v České republice?

Zase o něco prostornější SUV

Už na první pohled je jasné, že nové Santa Fe je alespoň po designové stránce inspirované o něco menším crossoverem Kona. Velikost, ale i vnitřní prostor je ale zase o něco větší než už předchozí verze. Oproti dřívější verzi tak došlo k prodloužení rozvoru o celých 66 mm na celkových 2 765 mm, což z něj dělá jeden z nejprostornějších vozů jeho kategorie. Větší je i zavazadlový prostor s objemem 625 l.

Mohlo by vás zajímat Těchto 5 off-roadů s pohonem 4×4 seženete do 80 000 korun

Ve výsledku tak Santa Fe přerůstá Kodiaq na výšku o 25 mm, na délku o 7 cm a na šířku zhruba o centimetr. Přesto se nejedná o nějakou zásadní změnu, jelikož už starší verze Santa Fe byly delší a vyšší než Kodiaq.

Navzdory větší karoserii ani nová generace Santa Fe nepředčí Kodiaq v otázce velikosti vnitřního prostoru. Ten totiž poskytuje více místa jak pro hlavu, tak pro ramena. A v základní verzi nabízí i větší objem zavazadlového prostoru (650 l).

Rozšířená nabídka motorů. Bude ale stačit?

Staré Santa Fe pokulhávalo za konkurencí mimo jiné i z důvodů velice omezené nabídky motorů. K dispozici byl v podstatě pouze jeden vznětový a jeden zážehový čtyřválec. Nová verze přináší sice širší výběr (jeden benzínový a tři dieselové motory), ale na bohatou nabídku Škody (dva benzínové a čtyři dieselové) určitě nestačí.

Škoda Kodiaq je sice i ve své nejsilnější dieselové verzi slabší a disponuje nižším točivým momentem, je ale také lehčí což se projeví jak na zrychlení, tak na spotřebě. Akcelerace z 0 na 100 km/h je podle oficiálních čísel lepší o 0,5 až 0,7 s.

A rozdíl v ceně?

Nejdostupnější verzí modelu Santa Fe je řada s nejnižší výbavou Confidence. Nabízí benzínový 2,4 litrový čtyřválec GDI s výkonem 138 kW, pohon 4×4 a 17 palcová litá kola. Samozřejmostí jsou i full LED světlomety, systém automatického nouzového brždění, nebo třeba zadní parkovací senzory. To vše za celkových 849 990 korun. Oproti tomu nejlevnější Kodiaq s 1,4 litrovým motorem TSI, bez pohonu 4×4 a výkonem 110 kW lze pořídit už za 702 900 korun.

Standardem u Santa Fe je šestistupňová převodovka, která ale může být u naftových motorů 2,0 CRDi a 2,2 CRDi nahrazena také novou, osmistupňovou. A to přibližně za 60 000. Sedmimístné provedení potom stojí dalších 20 000.

Mohlo by vás zajímat: Kodiaq RS má rychlostní rekord z Nurburgringu

Jak si vede další konkurence?

Za dalšího potencionálního konkurenta Škodovky i Hyundai lze považovat také nové Sorento od sesterské korejské automobilky Kia. Základní verze stojí 969 980 korun a nabízí 2,2 litrový vznětový motor CRDi a výkon 147 kW. Poskytuje obrovský prostor jak pro řidiče a pasažéry, tak jejich zavazadla.

Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články