Hyundai Santa Fe v novém provedení vyzývá českou Škodu Kodiaq

                   

Nový Santa Fe – konkurence, se kterou je třeba počítat

V únoru tohoto roku byl na autosalonu v Ženevě představen zcela nový Hyundai Santa Fe. Ačkoliv je u nás v současné době stále nejprodávanějším vozidlem v kategorii C-SUV Škoda Kodiaq, novinka od Hyundai se jeví jako rovnocenný soupeř. Má nějakou šanci sesadit tuzemskou jedničku z pomyslného trůnu a stát se místo ní nejprodávanějším SUV v České republice?

Zase o něco prostornější SUV

Už na první pohled je jasné, že nové Santa Fe je alespoň po designové stránce inspirované o něco menším crossoverem Kona. Velikost, ale i vnitřní prostor je ale zase o něco větší než už předchozí verze. Oproti dřívější verzi tak došlo k prodloužení rozvoru o celých 66 mm na celkových 2 765 mm, což z něj dělá jeden z nejprostornějších vozů jeho kategorie. Větší je i zavazadlový prostor s objemem 625 l.

Mohlo by vás zajímat Těchto 5 off-roadů s pohonem 4×4 seženete do 80 000 korun

Ve výsledku tak Santa Fe přerůstá Kodiaq na výšku o 25 mm, na délku o 7 cm a na šířku zhruba o centimetr. Přesto se nejedná o nějakou zásadní změnu, jelikož už starší verze Santa Fe byly delší a vyšší než Kodiaq.

Navzdory větší karoserii ani nová generace Santa Fe nepředčí Kodiaq v otázce velikosti vnitřního prostoru. Ten totiž poskytuje více místa jak pro hlavu, tak pro ramena. A v základní verzi nabízí i větší objem zavazadlového prostoru (650 l).

Rozšířená nabídka motorů. Bude ale stačit?

Staré Santa Fe pokulhávalo za konkurencí mimo jiné i z důvodů velice omezené nabídky motorů. K dispozici byl v podstatě pouze jeden vznětový a jeden zážehový čtyřválec. Nová verze přináší sice širší výběr (jeden benzínový a tři dieselové motory), ale na bohatou nabídku Škody (dva benzínové a čtyři dieselové) určitě nestačí.

Škoda Kodiaq je sice i ve své nejsilnější dieselové verzi slabší a disponuje nižším točivým momentem, je ale také lehčí což se projeví jak na zrychlení, tak na spotřebě. Akcelerace z 0 na 100 km/h je podle oficiálních čísel lepší o 0,5 až 0,7 s.

A rozdíl v ceně?

Nejdostupnější verzí modelu Santa Fe je řada s nejnižší výbavou Confidence. Nabízí benzínový 2,4 litrový čtyřválec GDI s výkonem 138 kW, pohon 4×4 a 17 palcová litá kola. Samozřejmostí jsou i full LED světlomety, systém automatického nouzového brždění, nebo třeba zadní parkovací senzory. To vše za celkových 849 990 korun. Oproti tomu nejlevnější Kodiaq s 1,4 litrovým motorem TSI, bez pohonu 4×4 a výkonem 110 kW lze pořídit už za 702 900 korun.

Standardem u Santa Fe je šestistupňová převodovka, která ale může být u naftových motorů 2,0 CRDi a 2,2 CRDi nahrazena také novou, osmistupňovou. A to přibližně za 60 000. Sedmimístné provedení potom stojí dalších 20 000.

Mohlo by vás zajímat: Kodiaq RS má rychlostní rekord z Nurburgringu

Jak si vede další konkurence?

Za dalšího potencionálního konkurenta Škodovky i Hyundai lze považovat také nové Sorento od sesterské korejské automobilky Kia. Základní verze stojí 969 980 korun a nabízí 2,2 litrový vznětový motor CRDi a výkon 147 kW. Poskytuje obrovský prostor jak pro řidiče a pasažéry, tak jejich zavazadla.

Diskuze Vstoupit do diskuze
116 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Válka na Ukrajině je příležitostí pro rozvoj černého trhu se zbraněmi: některé se prostě mohou „ztratit“, třeba termobarické raketomety
Události247.cz
Události247.cz
Ruskové na frontě mění taktiku: Mají jen dvě možnosti, jak pokračovat, míní expert
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Nejkratší válka v dějinách trvala pouhých 38 minut. O život však bohužel přišlo přes 500 lidí
adbz.cz
adbz.cz
Jak utišit sousedova psa, který nechce přestat štěkat: Stížnost je nejzazší řešení, pomoci může obyčejná hra