Škoda Vision RS Koncept je futuristickým nástupcem Rapidu, co přinese nového?

                   

V posledních letech čelila Škoda názorům, že nedokáže posunout design nikam dál, že jsou všechna auta jen nepatrně odlišná od těch předchozích. I to je možná důvod, proč na sebe strhává nedávno představený Vision RS tolik pozornosti. Výrobce se tentokrát zaměřil především na design, který se od Škody Rapid výrazně liší. Vision RS dostal jednoduché a nenásilné tvary, auto získalo patřičnou mohutnost, a interiér vypadá opravdu nadčasově.

Karoserie má ostré tvary a mohutný nádech

Koncept Vision RS upoutává pozornost na první pohled, typické jsou pro něj ostré rysy a sportovní nádech. Základem je široká maska chladiče, na níž navazují přední světlomety spojené s prolisem táhnoucím se až k zadním světlům. Přední nárazník a vystouplý střed i strany kapoty dodávají Visionu RS na mohutnosti a dravosti, kterou potvrzují i zadní světla ve tvaru protáhlého trojúhelníku nebo červený světelný „stop pruh“ pod úrovní dveří kufru.

O skvělé jízdní vlastnosti se má kromě pohonné jednotky starat sklopené zadní křídlo, díky němuž se bude Škoda Vision RS držet lépe na silnici i ve velké rychlosti nebo zhoršených povětrnostních podmínkách.

Zapomeňte na minulost, interiér Vision RS je odvaz

Změnou prošel také interiér, a oproti Rapidu opravdu velkou. Hned na první pohled zaujme futuristický design, jemuž nasazuje korunu šedo-zelená přístrojovka obehnaná červeným lemováním. Ve středu je celkem výrazně propadlá, to kvůli velkému ovládacímu panelu, který vidíme v nových autech stále častěji. Kousek pod ním se nachází průduchy klimatizace, menší ovládací panel a několik tlačítek nebo řadící páka.

Vůbec největší změnou jsou sedačky převzaté ze sportovních vozidel (v autě tak bude míso pro 4, nikoli pro 5 pasažérů), které poskytují mnohem větší bezpečnost i pohodlí celé posádce. Volant i sedačky jsou dokonale sladěny s přístrojovou deskou i zbytkem interiéru, dominantními barvami jsou světle a tmavě šedá umocněná červenou, a místy také bílou a zelenou barvou. Vůbec nejvýraznějšími prvky jsou bílé rámy na zadní straně sedaček, které poskytují výztuž a oporu v případě autonehody.

Škoda Vision RS bude výkonný plug-in hybrid

Model Vision RS bude patřit k nejzajímavějším novinkám příštího roku, a to i na poli motorizace. Nástupce Rapidu bude totiž vybaven benzínovou patnáctistovkou TSI s výkonem 110kW a elektromotorem o síle 75kW. Systémový výkon tak dosahuje 180kW, takže na stovku pohodlně zrychlíte během 7,1 sekund. Pokud byste chtěli využívat jako pohon 13kWh ion-lithiový akumulátor, dostanete dojezd až 70km, a jeho úplně nabití zabere přibližně 2,5 hodiny.

Prozatím se jedná o funkční koncept, už teď ale vzbuzuje velké emoce a zájem odborné veřejnosti i zákazníků. Pravděpodobně projde ještě několika změnami, ale nic zásadního nečekejme. A kdy se můžeme na novou Škodu Vision RS těšit? Ještě před koncem roku (tedy za cca 1,5 měsíce) nám Škoda představí finální podobu modelu, a hned zkraje příštího roku odstartuje jeho sériovou výrobu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
72 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Nejmodernější obrněná vozidla Francie, VBMR Griffon, chrání i východní křídlo NATO. Specialitou je, že jsou ze 70 % z civilních dílů
Události247.cz
Události247.cz
K poražení Ruska bude zapotřebí daleko víc věcí, než si myslíme, tvrdí expert
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Česká firma MISURA přichází s novými produkty
adbz.cz
adbz.cz
Čištění žaluzií zabere jen pár minut díky pomocníkovi z houbiček. Jeho výroba je snadná