V posledních letech čelila Škoda názorům, že nedokáže posunout design nikam dál, že jsou všechna auta jen nepatrně odlišná od těch předchozích. I to je možná důvod, proč na sebe strhává nedávno představený Vision RS tolik pozornosti. Výrobce se tentokrát zaměřil především na design, který se od Škody Rapid výrazně liší. Vision RS dostal jednoduché a nenásilné tvary, auto získalo patřičnou mohutnost, a interiér vypadá opravdu nadčasově.

Karoserie má ostré tvary a mohutný nádech

Koncept Vision RS upoutává pozornost na první pohled, typické jsou pro něj ostré rysy a sportovní nádech. Základem je široká maska chladiče, na níž navazují přední světlomety spojené s prolisem táhnoucím se až k zadním světlům. Přední nárazník a vystouplý střed i strany kapoty dodávají Visionu RS na mohutnosti a dravosti, kterou potvrzují i zadní světla ve tvaru protáhlého trojúhelníku nebo červený světelný „stop pruh“ pod úrovní dveří kufru.

O skvělé jízdní vlastnosti se má kromě pohonné jednotky starat sklopené zadní křídlo, díky němuž se bude Škoda Vision RS držet lépe na silnici i ve velké rychlosti nebo zhoršených povětrnostních podmínkách.

Zapomeňte na minulost, interiér Vision RS je odvaz

Změnou prošel také interiér, a oproti Rapidu opravdu velkou. Hned na první pohled zaujme futuristický design, jemuž nasazuje korunu šedo-zelená přístrojovka obehnaná červeným lemováním. Ve středu je celkem výrazně propadlá, to kvůli velkému ovládacímu panelu, který vidíme v nových autech stále častěji. Kousek pod ním se nachází průduchy klimatizace, menší ovládací panel a několik tlačítek nebo řadící páka.

Vůbec největší změnou jsou sedačky převzaté ze sportovních vozidel (v autě tak bude míso pro 4, nikoli pro 5 pasažérů), které poskytují mnohem větší bezpečnost i pohodlí celé posádce. Volant i sedačky jsou dokonale sladěny s přístrojovou deskou i zbytkem interiéru, dominantními barvami jsou světle a tmavě šedá umocněná červenou, a místy také bílou a zelenou barvou. Vůbec nejvýraznějšími prvky jsou bílé rámy na zadní straně sedaček, které poskytují výztuž a oporu v případě autonehody.

Škoda Vision RS bude výkonný plug-in hybrid

Model Vision RS bude patřit k nejzajímavějším novinkám příštího roku, a to i na poli motorizace. Nástupce Rapidu bude totiž vybaven benzínovou patnáctistovkou TSI s výkonem 110kW a elektromotorem o síle 75kW. Systémový výkon tak dosahuje 180kW, takže na stovku pohodlně zrychlíte během 7,1 sekund. Pokud byste chtěli využívat jako pohon 13kWh ion-lithiový akumulátor, dostanete dojezd až 70km, a jeho úplně nabití zabere přibližně 2,5 hodiny.

Prozatím se jedná o funkční koncept, už teď ale vzbuzuje velké emoce a zájem odborné veřejnosti i zákazníků. Pravděpodobně projde ještě několika změnami, ale nic zásadního nečekejme. A kdy se můžeme na novou Škodu Vision RS těšit? Ještě před koncem roku (tedy za cca 1,5 měsíce) nám Škoda představí finální podobu modelu, a hned zkraje příštího roku odstartuje jeho sériovou výrobu.