Syčení při otevření víčka nádrže není v pořádku. Nikdy nesmí být podceňováno, jde o velmi nebezpečný úkaz

Co dělat, když se při otevření víčka nádrže ozývá syčení? Poradí v autoservisu, tedy možná, nejde o jednoduchou věc.

i Zdroj fotografie: PxHere
                   

Při otevírání palivové nádrže mohou řidiči někdy slyšet syčení, krátký ostrý vzduch. Mnoho lidí se snaží daný jev ignorovat s vědomím, že jde o přirozenou věc, zcela samozřejmou reakci systému při otevření víčka. Představa je taková, že jde o standardní vyrovnání tlaku. Téměř žádný řidič nepřikládá syčení velkou váhu a nepovažuje je za problém. A to je chyba. 

Syčení není standardní, jde o chybu. Ale jakou?

Benzín v palivové nádrži uvolňuje plyny, zejména pokud je venku vyšší teplota. V důsledku toho, že z paliva unikají výpary, se zvyšuje v palivové nádrži a celém systému tlak, a to je v pořádku. Popravdě to zjednodušuje startování motoru. Speciální přísady se dokonce používají u zajištění tvorby plynu v zimním palivu. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Příliš mnoho plynu a nadměrný tlak v palivovém systému však neznamená, že jde stále o ideální stav. Pokud se při otevírání víka ozve syčení, může to indikovat technické potíže a závadu. K odstranění nadměrného tlaku v systému se používá absorbér. Jde o filtrační prvek s patronami naplněnými aktivním uhlím. Malá nádoba má speciální ventil, který slouží k filtraci plynů. V rámci filtračního procesu je čistý vzduchu jednoduše vypuštěn do okolí.

S problémem musí poradit automechanik

Absorpční filtr jako prvek, který podporuje šetrný vztah k životnému prostředí, bychom marně hledali ve starých vozech, nechybí však v moderních automobilech. Ne vždy ale funguje, ne vždy je vnitřní tlak omezen na správnou hodnotu. Syčení z nádrže se může ozývat bez ohledu na okolní podmínky. Nemá nic společného s množstvím paliva v systému, s jeho stářím nebo se stářím či nájezdem automobilu.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nicméně je nemožné automaticky připisovat tento jev nějakému zásadnímu poškození vozu. Ani experti nedokážou bez hlubší analýzy stanovit, v čem je problém. K určení příčiny je zapotřebí plnohodnotná diagnostika, leckdy spojená s částečnou demontáží systému. Ozývá-li se syčivý zvuk, je vysoká pravděpodobnost selhání absorbéru, může však jít také o poškození palivové nádrže. Jediným správným východiskem je cesta do autoservisu a konzultace s mechanikem.

Co vy a vaše auto, syčí to když otevřete víčko nádrže?

Zdroj: MyMechanic
Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články