V roce 2016 odpověděl šéf Škodovky Bernhard Maier na dotaz, zda se v Evropě objeví SUV ve variantě kupé, že trhy o něj mají zájem, ale už tak všechny české výrobní závody jedou 24 hodin a šest dní v týdnu. Na otázku, zda je možné, že kupé SUV by se vyrábělo v Číně a dováželo do Evropy, Maier řekl: „To není jednoduché řešení. Nejdůležitějšími otázkami jsou logistika, náklady na dopravu, daně a celní poplatky.“

Výrobní kapacity nestačí

Nedávno marketingový šéf Škody Alain Favey potvrdil magazínu Auto Express, že omezené evropské výrobní kapacity jsou stále největším problémem. Favey vysvětlil, že i když v Evropě vidí poptávku po tomto modelu, musela by Škoda vybudovat nové výrobní zařízení, které by zvýšilo výrobu až o 300 000 vozů ročně.

Doporučujeme: Na jaké Škodovky se můžeme těšit v roce 2019?

„Byla by to továrna pro celý koncern a musela by se vejít do nákladů odpovídajících podmínkám v České republice. Rozhodneme o tom na konci tohoto roku, “ odhalil.

Jak by veřejnost přijala Škodu zaměřenou na styl?

SUV ve variantě kupé o něco větší rival Range Roveru Evoque a aut jako BMW X4 a Mercedes GLC Coupe – bylo novinářům ukázáno už v roce 2015. Pro čínský trh se bude vyrábět v jednom ze čtyř tamních továren Škody spolu s levnějšími velkými vozy s pohonem 4×4. Nicméně česká společnost zápasí také s kulturními důsledky prodeje takového vozidla v Evropě. Přeci jen je zaměřené na styl, a ne na obvyklé hodnoty této značky – prostor a praktičnost.

Doporučujeme: Škoda má rekordně rychlé SUV. Podívejte se na Kodiaq RS

Člen představenstva společnosti Škoda, odpovědný za výzkum a vývoj, Christian Strube, již dříve přiznal, že vedení chce prodávat toto kupé SUV evropským zákazníkům. „Chtěli bychom mít toto auto v Evropě, ano,“ řekl. „Skutečným problémem je, že nemáme možnost vyrábět vše, co bychom chtěli.“

Interiér bude klasicky škodovácký

Uvnitř se nové vozidlo bude do značné míry podobat současným modelů Škoda a dalším modelům koncernu VW, i když očekáváme, že technologický pokrok se zde projeví více než u ostatních vozů značky. Centrální dotyková obrazovka je pravděpodobně standardem, společně s nejrůznějšími bezpečnostními technologiemi a dalšími možnostmi informačních technologií.

 

Počítá se i s plug-in hybrydem

Pohon bude zajištěn řadou stávajících benzínových a vznětových motorů koncernu VW, zákazníkům bude nabídnut výběr manuálních a automatických převodovek DSG. Počítá se i s volitelnou verzí Green Line, která slibuje emise CO2 nižší než 110 g / km a spotřebou paliva cca 4 litry na 100 km. Plug-in hybridy jednotky by se mohly objevit o něco později.