Vzali jsme Peugeot 5008 na 4 000 km dlouhou výpravu do Norska. Přinášíme komplexně unikátní recenzi

Jak se předvedlo velké SUV v podání Peugeotu 5008 2.0 Blue HDi GT při extra dlouhém testování na cestě do Norska a zpět? Vůz vezl šest pasažérů, zátěž přes tunu a za volantem jej prověřili hned 4 řidiči.

i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií
                   

Na letošní Norskou rybářskou výpravu se nám podařilo získat velmi zajímavého parťáka v podobě velkého sedmimístného SUV od Peugeotu. Velmi jsme to přivítali, protože jsme tak dostali možnost otestovat vůz na extrémně dlouhé cestě v různých jízdních podmínkách. Jak vůz cestu zvládl s velkým zatížením a jak jsme s ním byli spokojení?

Podmínky, se kterými se musel Peugeot 5008 na celkově 4 000 km dlouhé trase (Česká republika – norský ostrov Smola a zpět) poprat, byly následující. Pět dospělých pasažéru, jedno dítě a narvaný přívěsný vozík s rybářskou výbavou (na cestě zpět navíc bedny s mraženými rybami). Celkové zatížení vozu se na cestě pohybovalo okolo 1,2 tuny.

Výborná spotřeba i agilní diesel

A co musím hned zkraje konstatovat, je, že i přes velkou zátěž dokázal vůz jet s průměrnou spotřebou 6,8 litru na 100 km. A to je naprosto skvělá hodnota. Je fakt, že na cestě jsme jen málokdy atakovali hranici 100 km v hodině, a to především vzhledem k povoleným rychlostem v Norsku a Švédsku. Nízká rychlost samozřejmě nízké spotřebě notně pomohla.     

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Každopádně Peugeot zvládl zatížení bez problému i ve smyslu charakteru jízdy. A to i přesto, že samotná pohotovostní váha vozu činí 1,7 tuny. Motorizace v podobě 2.0 Blue HDi GT byla dostatečně agilní a tento dieslový čtyřválec s výkonem 130 kW (177 koní) a maximálním točivým momentem 400 Nm působil na silnici příjemně živě. Zrychlení Peugeotu 5008 2.0 Blue HDi je 9,2 sekundy z 0 na 100 km/h, což je dostatečné pro bezpečné předjíždění, ale zase to není žádný sprinter, který by ohromoval sportovností jízdy.

Přesné řízení a velká stabilita

Na cestě jsme ocenili velmi solidní přesnost řízení, stabilitu vozu v zatáčkách a také velmi komfortní podvozek, díky kterému bylo cestování na tak dlouhé trase o to více snesitelné. Brzdy pracovaly i přes velkou zátěž precizně a měly rychlý nástup. Motor reaguje na sešlápnutí plynového pedálu příjemně rychle a automatická převodovka sází rychlostní stupně příjemně, bez jakýchkoli rázů adekvátně zvolenému jízdnímu režimu (Eco, Normal a Sport). Jen v nižších rychlostech působila převodovka sem tam lehce nerozhodně. Tento neduh se však nad 70ti kilometry v hodině zcela eliminoval.   

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Toto SUV má náhon na přední kola a musím říct, že jeho stabilita v zatáčkách spíše připomínala čtyřkolku, a to i na mokré vozovce. Svůj podíl na tom mělo samozřejmě výrazné zatížení vozu, ale i nižší rychlosti, kterými jsme se na dané trase pohybovali.

Pohodlí na sedačkách? Vpředu rozhodně

Vůz má příjemnou zvukovou kulisu motoru, je to prostě takový decentní kultivovaný diesláček. Interiér je výborně odhlučněný, a tak neměla posádka vozu problém si během jízdy pospat, aby nabrala síly na další řízení. Tedy alespoň z tohoto pohledu. Faktem je, že zatímco přední sedačky hodnotím jako opravdu velmi pohodlné (navíc s náznakem bočního vedení), zadní sedadla už tolik komfortem nepřekypovala. Po tříset a více kilometrových úsecích už nás z nich bolela sedací partie.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Náš testovaný Peugeot 5008 je klasicky pětimístný, nicméně v rámci zavazadlového prostoru je možné vyklopit dvě další sedačky. Ty je možné ovšem definovat skutečně jako nouzové a kterýkoli z nás dospělých si na těchto sedačkách užil během cesty opravdu vysoké nepohodlí – nejen z pohledu formátu a konstrukce sedaček, ale také místa, které před nimi zbylo (nebo spíše nezbylo) na nohy. V zásadě jediný, kdo na nich byl nakonec schopen ve voze cestovat, byl 11letý syn mého kamaráda, který výpravu absolvoval s námi.

Klasická zadní část interiéru je bohatá na prostor, a to jak před koleny, tak nad hlavou, ale přeci jen místa kolem třech chlapů na nich sedících tu ve finále mnoho nezbývalo. Tím spíše jsme se předháněli o to, kdo bude sedět za jízdy vpředu.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Pohledný interiér se spoustou úložných prostor

Interiér je celkově z pohledu designu pěkně řešený, působí elegantně až lehce prémiově. Materiály jsou středně kvalitní, mají kvalitní zpracování i spasování a žádné velké vrzání se tu naštěstí nekoná. Co nás během cesty hodně bavilo, tak byla jednak bohatá skladba odkládacích ploch (a že jsme jich v tolika lidech potřebovali opravdu hodně – nápoje, svačiny, telefony, kapesníky atd.), ale také vynikající dostupnost ovládacích prvků i jejich rychlost odezvy.

Asistenti i světlomety za jedna

Jízdní asistenti fungovali celou dobu na jedničku, ovšem kromě hlídání bezpečné vzdálenosti, jízdních pruhů a pomoci s parkováním (což bylo s vozíkem naprosto skvělé), jsme chválili především jednoho ne až tak obvyklého „hlídače“. Tím byla infrakamera, která nám na displeji v kapličce za volantem krásně zobrazovala chodce, a především zvěř za tmy na silnici. V jeden moment při cestě zpět nás dokonce bez přehánění zachránila před kolizí s velkým stádem jelenů, kteří se před námi pávě hrnuli k silnici. Jednoduše jsme zastavili a počkali, než přejdou.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Full LED světlomety hodnotíme také za jedna a ocenili jsme i přísvit do zatáček. Tempomat fungoval výborně a na naší výpravě za nás udělal na silnicích spoustu práce.

Co se nám nelíbilo?

Co nás naopak zklamalo, tak to byla složitost systému infotainmentu navzdory jeho pěkné a kvalitní grafice, občas zmatečné nebo nepřehledné chování navigace a pak také řešení ovládání klimatizace. Prostě dotykovka na práci s klimatizací ideální není. Zlaté otočné ovladače s tlačítky, jako jsou například ve Škodovkách. Také jsme se trochu obávali hranatého formátu volantu, ale s tím nakonec zásadní problém nebyl. Zvyknout se dá na všechno.       

Zavazadelník, světlá výška i exteriér paráda

A mám tu ještě dva faktory, které oceňuji, ale které jsme neměli možnost na výpravě využít. Jednak opravdu hodně velký zavazadlový prostor (ten byl vyplněn nouzovými sedačkami) s objemem 702 litrů, ale také moc pěknou světlou výšku podvozku s 19 centimetry. Věřím, že ve středně těžkém terénu by Peugeot 5008 mnoho problémů neměl.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Co je třeba na voze dále pochválit, je jeho externí vizualita. Peugeot 5008 je opravdu moc pěkné SUV, které dokáže zaujmout nejen svým velkým formátem karosérie, ale i designovým řešením. Působí moderně až futuristicky, má úžasnou organicky vypadající masku a výborně zakomponovanou skladbu předních světlometů. Z boku působí tohle SUV sportovně, dynamicky a záď je masivní, ale rozhodně ne obtloustlá. Celkový dojem z vozu je možné zaobalit do přívlastků jako je elegantní, prémiový, poutavý.

Velmi solidní cenovka

Cenovka tohoto Peugeotu startuje na příjemných 610 000 korunách, ovšem naše verze GT s řadou přívlastků je k mání již za více než milion korun. Ale ani to nevnímám jako nějaký finanční nesmysl. Vůz v našem testování předvedl širokou paletu vynikajících užitných, bezpečnostních i designových vlastností a rozhodně by neměl uniknout pozornosti těch, kdo o velkém a prémiovém SUV právě uvažují.    

Galerie

Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií

Pořídili byste si do rodiny jako velké SUV právě Peugeot 5008, nebo byste dali přednost jinému vozu?

Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Louthan

Zkušený automobilový novinář, který seděl za volantem více než 500 různých aut, přináší svůj bohatý repertoár zkušeností do nového pořadu AutoŽivě. Můžete ho sledovat na české službě Stream i YouTube.

Zobrazit další články