Co ukázal test Tesly Model S 70D? Testovaný vůz má nejspíš největší nájezd ze všech elektromobilů na světě. Rekordních 680 000 km

Budoucí potenciální majitele elektromobilů trápí nemálo věcí. Kromě dojezdu vozu a infrastruktury pro jeho dobíjení je to také celková technická spolehlivost vozu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Po více jak stovce let, kdy suverénně vládly spalovací motory, je jasné, že se někdo stále obává nové a neotestované techniky. Navíc nárazový test není zárukou absence problémů v budoucnu. Toto riziko se ovšem týká naprosto jakékoli techniky. Tato Tesla S 70D s rokem výroby 2015 je vynikajícím příkladem toho, jak elektromobil funguje po letech a v reálném životě. Co všechno testování odhalilo?

Jak to s Teslou chodí v čase

Jestli patříte k těm zvědavcům, které hodně zajímá vliv ujetých kilometrů a času na zdraví a kondici elektromobilu, rozhodně se podívejte na video. Tahle Tesla má najeto víc jak 682 000 kilometrů, což je dost možná nejvyšší počet u elektromobilu na světě. Zásadní vliv má to, že její první majitel jezdil jako Uber. Braden Carlson kontroluje na záznamu vůz, který nyní patří jeho přítelkyni, která kdysi jezdila například elektrickým Ford Rangerem.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Možná vás napadlo, že Tesla s takovými kilometry už asi nemá moc původních součástek v pohonné jednotce. Jenže tenhle kus má zadní jednotku stále původní, ačkoli přední motor byl při hodnotě 611 500 kilometrů vyměněn. Seznam provedených oprav je ovšem docela dlouhý. Kupříkladu baterie se dočkala výměny po ujetí 402 335 kilometrů a stále se jednalo o záruční servis.

Další zásahy do vozu

Na vůz s rokem výroby 2015 se vztahovala záruka na pohonnou jednotku, přičemž neexistovalo omezení na ujeté kilometry. Bráno zpětně by běžný majitel tohoto počtu kilometrů dosáhl zhruba v rozmezí 17 – 20 let normálního provozu. Z toho vychází, že momentálně nainstalovaný akumulátor má najeto 289 680 kilometrů. Kromě předního motoru se výměny dočkaly také zadní nápravy a přední horní příčná ramena.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Dále nejsou původní zadní horní táhla ani přední spodní táhla. To všechno při počtu 603 500 kilometrů. Media Control Unit se dočkala výměny na hranici 540 000 kilometrů, kompresor klimatizace si ji vyžádal u překonání 482 800 kilometrů. Testování vozu po rocích poctivé služby se odehrálo na slunném pobřeží San Diega v Kalifornii. Hodně lidí si bude asi myslet, že je v tom všem nějaký háček. Podle všeho tomu ale tak opravdu není.

Jaké potíže se časem projevily na vaší Tesle, pokud jste jejím majitelem?

Zdroj: Braden Carlson

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články