Uprchlíci z Ukrajiny se na českých silnicích chovají jako doma. Blokují vjezdy do garáží a parkují na chodníku

Ukrajinští uprchlíci nedodržují pravidla silničního provozu. Jsou u nás na návštěvě, ale chovají se bezohledně.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje názor autora.

Válka na Ukrajině trvá už přes rok a zlepšení situace je asi v nedohlednu. Jakkoli by se člověk rád mýlil, nezdá se, že by se konflikt posunoval ke konci. V rámci uprchlické vlny se k nám dostalo několik set tisíc Ukrajinců. A ti se, jak se zdá, u nás chovají tak, jak by se člověk na návštěvě rozhodně chovat neměl. Jde o problematiku parkování vozidel a dodržování příslušných pravidel. Situace se stává kontroverzní, když se diskutuje o parkování uprchlíků.

Na návštěvě se musí host chovat slušně a dodržovat pravidla

Někteří z nich porušují pravidla parkování na veřejných prostranstvích, včetně parkování na chodnících a před vjezdy na soukromý pozemek. Tato situace vyvolává rozpaky a otázku, zda by se uprchlíci neměli jakožto hosté v naší zemi chovat zodpovědněji. Podle platné legislativy v České republice je parkování na chodnících a před vjezdy na soukromý pozemek zakázáno.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Tato pravidla mají za cíl zajištění bezpečnosti chodců a zamezení blokování přístupu ke vjezdu na soukromý pozemek. Porušení těchto pravidel může být postihováno pokutou, jejíž výše se liší podle konkrétního přestupku a místních předpisů. Pokuty za parkování na chodníku či blokování vjezdu mohou dosahovat až několika tisíc korun. U domácích řidičů policie jedná a pokutuje. Mají být uprchlíci poměřováni jiným metrem? Ne, není pro to důvod.

Ukrajinec srazil českého motorkáře a ujel. Nahrávka incidentu se dostala ven

Někdo může argumentovat, že v situaci, kdy uprchlíci z Ukrajiny porušují pravidla parkování, je důležité brát v úvahu různé faktory. Jejich přítomnost v České republice je důsledkem válečného konfliktu a hledání bezpečí pro jejich rodiny. Je třeba si uvědomit, že válka je tragická událost, která zasahuje do životů mnoha lidí, a může přinést nevyhnutelné obtíže. Přesto by měli respektovat zdejší pravidla a zvyky. Nelze akceptovat, i když jejich životy zasáhla tragédie, aby se chovali neohleduplně a porušovali pravidla země, která jim poskytla azyl.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Stejně korektní, jako bylo nabídnutí pomoci ukrajinským uprchlíkům, je i korektní pojmenovat jejich nevhodné chování v naší zemi. Navíc špatné parkování z jejich strany je něčím, co zbytečně prohlubuje averzi českých obyvatel vůči nim. Finanční pomoc zajištěnou naší vládou český občan až tak reálně nevnímá. To, že mu před vjezdem do dvora stojí ukrajinské auto, vnímá velice osobně.

Po roce se nelze odvolávat na to, že řidič nezná pravidla

Doufejme, že se situace týkající se parkování a respektování pravidel na našich silnicích bude zlepšovat a že se lidé, ať už domácí, nebo hosté, budou snažit dodržovat zákon a vzájemně respektovat. A že válka brzy skončí a Ukrajinci nasednou do svých luxusních aut a vrátí se zpátky domů, znovu budovat svou poničenou vlast. Do té doby, pokud jsou u nás, by se podle toho měli také náležitě chovat. Nejde o žádnou vděčnost, ale o obyčejnou slušnost.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Co si o Ukrajincích v ČR myslíte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články