Dashcam: Když má velké SUV, ale malé to ostatní: Poměřování na silnici. Řidiči Volva hráblo, na kameru ukázal nejen aroganci

i Zdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM
                   

Dnešní pokračování našeho seriálu z palubních kamer by se již podle nadpisu dalo možná zařadit ke klasice, s níž se setkáváme dnes a denně na našich cestách. To, co kdysi platilo o arogantně velkých sedanech, se v „SUV době“ plynule přelilo do podobně velkých „terénních aut“, co sice terén nikdy nepotkají, ale jejich majitelé si s nimi namnoze něco dokazují. A možná kompenzují i jiné rozměrové disproporce. Aktuální video tohle všechno obsahuje, navíc „obohaceno“ opravdu zajímavými myšlenkovými pochody. Pojďme se na něj podívat společně.

Podporovat děti na jezdeckém kroužku? Volíte SUV

A jedním dechem se pochopitelně musím omluvit všem, kterých se výše zmíněný popis netýká. A že jich bude také velmi slušné procento. Dámy a pánové, přijměte mou omluvu. Dokážu zcela pochopit, že někdo je do nákupu „velké pojízdné almary“ zkrátka donucen rodinnými okolnostmi, sváží do školy děti svoje i svých známých (sedmimístné verze), zapsal dceru na jezdecký kroužek a poslouží i tím, že odveze přívěs i s koněm na závody atd.

Velké japonské SUV má spotřebu 1,5 l/100 km, český importér podstřelil cenu. Vypadá fantasticky, koukněte

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Dalších důvodů se pak najde nepočítaně. Ten „koňský“ znám mimochodem důvěrně a moc dobře vím, jak rodiče nelitují času ani peněz, aby své ratolesti vyšli vstříc. A že podporovat dceru na jezdeckém kroužku je opravdu „drahý koníček“, nemluvě o tom, když tam třeba ty dcery máte dvě. A kupujete i koně do toho kroužku. V tom případě se již nějaké větší SUV, za nějž půjde zapřáhnout „hänger“ (je to zajímavé, ale „koňáci“ neřeknou přívěsu na koně jinak, než takto německy), jeví jako nepodstatná investice.

I pro náruživé sportovce může být SUV ideální stroj

Nebo jste zkrátka milovník aut, jezdíte současně kupříkladu hodně na kole a zhlédnul jste se ve starší X5, velkém GL od Mercedesu nebo XC90 od Volva. Na tom není přece absolutně nic špatného. Kolo do kufru a o víkendu někam do hor, kde už pojedu „po svých“. Že se v takovém případě hodí větší světlá výška a pohon všech kol netřeba připomínat. Superb Combi je také prima a má také velký zavazadlový prostor, jen na polní cestě v něm budete poněkud nesví.

Test ojeté Škody Superb Scout: Je opravdu tak skvělá? Podívali jsme se jí na zoubek a došli k zajímavému verdiktu

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Pokud tedy nezvolíte Superb Scout, jak mne teď napadlo, vzpomínaje přitom na mého kolegu Jirku Louthana, který z něj byl v testu naprosto unešený. Vřele doporučuji. Jak ten test, tak i toho „Skautíka“. Jenž by mnohým z vás mohl jako ideální kompromis mezi trochu nemotornými SUV a trochu „přízemními“ kombi naprosto vyhovovat. Velká škoda, že Škoda v tichosti modely Scout vyřadila z nabídky a nechala tak prostor jiným. Ale chápu, Enyaq, Epiq a Green Deal. Co nadělám.

Stačilo 15 vteřin, a nikdo si nemusel „poměřovat pindíky“

Mám však silné pochybnosti, že právě majitel posledního modelu velkého Volva z našeho videa bude spadat do některé z výše popsaných „rodičovských kategorií“. Jakkoli mu nechci ani v nejmenším křivdit. A pokud tomu tak skutečně je, muselo u něj dojít k zatmění mysli. Totálnímu. Podívejte se ostatně na video. Auto s kamerou na palubě se složitě proplétá situací kolem nehody, couvá, pouští, couvá, pouští. Jakkoli se nehoda odehrála v protisměru a čekat mají tedy ti v protisměru.

Ale chápu, to by tam mohli někteří čekat věčně. Toleranci, prosím, jednou já, jednou ty. Což v zásadě auto s kamerou předvádí. Respektive jeho řidič. Až na konci, kdy už pohár zřejmě opravdu přetekl a byl jen kousek k odjetí od celé šlamastyky, se řidič „kousnul“. A zůstal stát, neb by se zřejmě opravdu ucouval. Před ním si již najíždějící řidič SUV Mercedesu to zřejmě pochopil, „srazil paty“ a pokorně vycouval. Za ním stojící řidič Volva XC90 udělal zpočátku to samé. Pochopte, všem by daná operace zabrala 15 vteřin. I se svačinou.

Zkrat v hlubokých útrobách hlavy ve Volvu

Jenže pak došlo ke zkratu. Řidiči Volva zřejmě nepokrytě „hráblo“ a rozhodl se, že „on tady nikomu uhýbat nebude“. Velké Volvo vyrazí vpřed s razancí sobě vlastní a postaví se před vozidlo s kamerou. Jehož řidič je bez debat v právu. A je to. Kdo s koho. Poměřování „pindíků“ jako vyšité. Následuje klasický výstup z auta, návrat do auta, zamknutí auta, odemknutí auta. Chtělo by se dodat: „Ach jo.“ Kdyby to Volvo couvlo, je to opravdu těch 15 vteřin. Pokud ne míň. Stálo to celé za to? Určitě ne. Psychotesty povinně? Možná.

Neměli by tihle borci dělat povinně psychotesty?

Zdroj: STOPCHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
101 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články