Luxusní 7 místné SUV od BMW za necelých 400 tisíc Kč? Ano, a má nejlepší turbodiesel všech dob. Kupte ho, dokud je k mání

Některé modely prověří teprve čas, který ukáže, zda se výrobci povedlo zajistit spolehlivost i v náročném provozu. V tomto směru se i velké SUV ukazuje jako celkem výhodná koupě.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Davida Kubrta
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Musím se vám hned úvodem k něčemu přiznat. Pokud by tento článek byl soudním přelíčením, musel bych se vyloučit pro podjatost. Nestranost. Zaujatost. Zkrátka pro všechny ty nepěkné vlastnosti, kvůli kterým se zkrátka někdy musí soudci sami „vyautovat“. I když nepracují kolem aut. Tohle SUV totiž pro mne bylo vždy čímsi jako dokonalým etalonem této kategorie. A nikdy nesplněným snem, zkrátka něčím, co jsem považoval za v podstatě dokonalý produkt. Teď je navíc nečekaně dostupný – a má 7 míst jako bonus. Pojďme se na něj podívat společně.

Prémiové SUV se spolehlivým dieselem bude vždy žádoucím „parťákem“

Při hledání tipu na dieselového „prémiového SUV parťáka“ pro vás za rozumný rozpočet (stanovili jsme si v redakci jako strop částku plus minus 400 000 korun) jsem pochopitelně nemohl na X5 zapomenout. Druhá generace nejen v Čechách oblíbeného modelu, schopného zastávat jak reprezentativní, tak ryze praktické rodinné funkce se pomalu začíná dostávat do cenové hladiny, která je pro mnoho z nás pro pořízení akceptovatelná. Protože jako nová byla opravdu doménou pouze solventnějších jedinců, případně firem.

BMW představilo nový model „M“. Tak brutální stroj už roky neudělalo, navždy se zapíše do kroniky legend

A i když je model E70 už notně okoukaný, zachovalé exempláře vypadají stále velmi dobře a navíc skýtají pod kapotou jednu výhodu. Jak totiž mnozí z nás víme, speciálně u BMW nejednou platilo, že „starší je zkrátka lepší“. A nemám nyní na mysli ani tak legendární „trojku“ E46, která je dodnes v očích fanoušků značky v podstatě nepřekonanou esencí všeho, co by kompaktní sedan od BMW měl mít. A ani nemám na mysli „pětku“ E39 nebo „sedmičku“ E38. O kterých se to stejné dá říct „v bleděmodrém“.

U BMW jsou i starší motory často lepší volbou

Mám spíš na mysli motorizace. BMW z (nejen pro mne) nepochopitelných důvodů totiž mělo poměrně dlouhé období, kdy snad každá nová verze ať již naftového, nebo benzínového pohonu byla horší, než ta minulá. A nejednalo se přitom o detaily, naopak. Nové verze motorů projevovaly nejednou sklony k fatálním selháním. Které při cenách BMW servisu vháněly svým majitelům slzy do očí a rušily rodinné plány na dovolenou. A pro mnoho z nich také znamenaly navždy „stopku“, co se mnichovské značky týče.

Dříve vládli trhu: 10 nejsilnějších dieselů všech dob. Brusel je nesnáší a my je milujeme, dokud je nezakážou

V tomto ohledu je tedy dieselová „er-šestka“ M57D30 pod kapotou BMW X5 z roku 2008 v zásadě dobrou volbou, pokud se jí dopřávalo adekvátního servisu. Výměny oleje tedy nejpozději po 15 000 km, tankování kvalitní, aditivované nafty a zodpovědného zahřívání a dochlazování. V takovém případě by i dalším majitelům měla sloužit spolehlivě a je pravděpodobně jednou z nejlepších motorizací pro X5 vůbec. Pokud ne vůbec tou nejlepší. Sázeli bychom na ní rozhodně více, než na novější, odlehčenou verzi N57D30.

Servis prémiové značky bude vždy za vyšší ceny

To však neznamená, že servis BMW X5 bude nějakou extra levnou a nenáročnou záležitostí. Nebude, a pokud jej nemíníte odbývat v garáži vedle u souseda Josefa (což nedoporučujeme), díly a servis se budou stále pohybovat v cenách, odpovídajících prémiovému postavení značky BMW. Pokud si však pořizujete opravdu zachovalý kus, u nějž majitel poctivě měnil vše potřebné (ideálně za originální, nebo aspoň kvalitní díly), a nechystáte se na extrémní měsíční nájezdy, měla by i tato stránka být snesitelná.

Soukromý prodejce nám lže do skryté kamery ohledně BMW X5 za 900 000 Kč. Důkazní video budí rozruch

U exempláře, který jsme pro vás objevili na německém inzertním serveru je toto všechno zdá se splněno, prodejce argumentuje bezchybně vyplněnou servisní knížkou, výměnami dílů a celkově zachovalým stavem. To poslední je patrné z fotografií, byť pochopitelně speciálně tady se bez osobní prohlídky neobejdete, podobné auto se „naslepo“ koupit nedá. Konkrétně tato X5 má pak příjemný bonus v podobě třetí řady sedadel, což může být pro početnější rodiny směrodatné.

iZdroj fotografie: mobile.de

U BMW, stejně jako u každé ojetiny však platí: vždy důkladně prověřujte jak historii, tak technický stav vozidla, neunáhlete se s nákupem, vezměte si s sebou někoho, kdo danému modelu opravdu rozumí. Oblíbené české rčení „2x měř a jednou řež“ bychom tady možná upravili na „10x měř a jednou řež“, všechny dodatečné nálezy a opravy mohou být nepříjemně drahé. Držíme palce, ať právě to vaše vybrané auto slouží k plné spokojenosti a co nejdéle!

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Zlákala by vás podobná X5 za takové peníze?

Zdroj: Mobile.de
Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články