Že má na nehody vliv i počasí, to je neoddiskutovatelný fakt. Paradoxně se však bourá více ve chvíli, kdy jsou povětrnostní podmínky spíše příznivé. S těmito výsledky přišel výzkum, který byl proveden v sousedním Polsku. A stejné to patrně bude i u nás. K čemu konkrétně dochází a z jakého důvodu? Podívejme se.

Když je počasí příznivé, stane se nejvíce nehod

Že má počasí vliv na nehodovost, to ví každý. Málokdo ale ví, že paradoxně se nejvíce bourá ve chvíli, kdy je počasí příznivé. Kdy řidiče nic neohrožuje. V takovém počasí se podle polského výzkumu stane až 70 procent všech vážných dopravních nehod. Jde o takové podmínky, kdy je teplota vyšší než 3 stupně, vítr je nižší než 5,5 metrů za sekundu a viditelnost je vyšší než 10 km. Jak je něco takového možné? Důvody jsou jednoduché. Řidiči v takové počasí více riskují, jelikož neočekávají žádná rizika, vycházející právě z přírody.

Ve zhoršených podmínkách se bourá minimálně

Pokud se podíváme na kategorii zhoršených podmínek, tak během těch se bourá minimálně. Jsou spojeny jenom se 2 procenty vážných nehod. Jde o podmínky, kdy se mohou objevit srážky, silnější vítr a horší viditelnost. Jde o stav, během kterého řidiči očekávají problémy a tomu přizpůsobují styl jízdy. Laicky řečeno jedou opatrně, a tak nebourají. A zároveň není počasí až tak hrozné, aby došlo k tomu, že se jejich auto stane neovladatelné.

Bourá se i v nebezpečných podmínkách. Ale méně, než se čekalo




Podívejme se na třetí kategorii, která vychází z průzkumu u polských řidičů. Jde o takzvané nebezpečné povětrnostní podmínky. Tedy teplota nižší než 3 stupně, k tomu srážky dešťové i sněhová, možná mlha, nebo námraza. V tomto počasí se stane zhruba 28 procent všech vážných nehod. I když řidiči jedou opatrně, počasí je mnohdy nevyzpytatelné a může dojít k situacím, že se vůz některých řidičů stane neovladatelným. A problém je na světě.