Volkswagen daruje 1,2 milionu Kč každému, kdo od něj odejde. Nabídka se nebude opakovat, čeká na první žádosti

Mimořádné situace si žádají mimořádná řešení. Když se na vás valí konkurence z Číny, využijete všeho, co máte k dispozici. I mimořádných nabídek. Tato je rozhodně jednou z nich.

i Zdroj fotografie: Koláž Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
                   

Žijeme ve zvláštní době. Tradiční evropské automobilky, zřejmě pod vidinou čím dál reálnější „čínské hrozby“, podnikají stále nečekanější a nečekanější kroky, jen aby se ubránily vůči stále sílícímu soupeři. Náskok, který čínské automobilky zejména v elektromobilech mají, se v podstatě nedá reálně dohnat, na řadu tedy přichází i poměrně nestandardní řešení. S jedním z těch opravdu zajímavých právě přichází koncern Volkswagen. A my se na něj podíváme společně.

Volkswagen sebou musí opravdu „hodit“ – pokud má přežít

Dokážu docela dobře pochopit, jak velký šok to pro celý ohromný aparát Volkswagenu musí být, když vidí, co a za kolik jsou Číňané schopni vyrobit, a především v jak krátké době. A jak rychle dokáží dostat původní myšlenku do fáze sériové výroby. To je asi něco, z čeho musí zasloužilým „soudruhům“ ve všech těch tisícovkách kanceláří VW přecházet zrak. A zřejmě jim také pomalu dochází, že svět se opravdu mění. A že jestli se něco nestane, může to znamenat konec jejich „evropského blahobytu“.

iZdroj fotografie: Andreas Praefcke / Creative Commons / CC-BY-SA

Vzpomínáte na dnes již legendárního Jokera v podání Heath Ledgera v Batmanovi – Temném rytíři? Na jednu z jeho hlášek při „skupinové terapii“ mafiánů? „Jestli s tím něco neuděláme sami, a rychle, tak tady pan Gambler nebude mít za chvíli ani kilo pro babičku.“ Nevím, jestli přesně tohle měli na mysli kapitáni koncernu VW, ale podle mého soudu si velmi dobře uvědomují, že opravdu něco sami a rychle musí udělat. Jinak se zkrátka neubrání. A Evropa s nimi solidární zřejmě nebude.

„Děkujeme, odejděte!“ (a pokud možno co nejdřív)

Jak totiž píše magazín Automotive News, Volkswagen nabízí svým zaměstnancům vpravdě velkolepé odstupné v hodnotě 900 milionů eur (zhruba 20 miliard korun), aby tak snížil svou obrovskou byrokracii. Dlouholetí administrativní pracovníci dostanou prémii 50 000 EUR (zhruba 1 250 000 korun), pokud se rozhodnou předčasně ukončit své smlouvy a odejít od VW. Zaměstnanci se mohou do konce května přihlásit k získání bonusu, který se vyplácí nad rámec odstupného určeného podle platové třídy a doby strávené ve společnosti.

Našli jsme model od VW, který jezdí za méně než 3 l/100 km. Přitom stojí jen 310 000 Kč, tleskáme nejúspornějšímu autu roku

Koupit se dá úplně každý, je to jenom otázka ceny

To je vpravdě královská motivace to u VW „zabalit“, co říkáte? Jak prohlásil finanční ředitel koncernu Arno Antlitz, rezerva na odstupné bude provedena v tomto čtvrtletí. „Naším cílem je kompenzovat tyto odchody v průběhu celého roku,“ řekl Antlitz v hovoru o čtvrtletních příjmech. Tento krok je součástí snahy VW zvýšit výnosy a stát se konkurenceschopným vůči Stellantisu a hbitějším čínským konkurentům. Šéf lidských zdrojů VW Gunnar Kilian koncem loňského roku uvedl, že automobilka bude muset snížit své nepřímé personální náklady o 20 procent, aby dosáhla cíle.

Jste nejslabší, máte padáka. VW došla trpělivost a vyhazuje na dlažbu kvůli elektromobilům

iZdroj fotografie: Depositphotos

Chápeme. S přebujelým aparátem se konkuruje těžko. Notabene když navíc chybí to hlavní: konkurenceschopný produkt. Po čerstvě skončeném autosalonu v Pekingu musí mít ve Wolfsburgu pořádný „bolehlav“. Snad aspoň opravdu lákavé odstupné pomůže snížit personální náklady. A VW to „přežije“. Jak to vidíte vy? Ubrání se Evropa stávající (ale především chystané) ofenzívě čínských automobilek do Evropy? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!

Ustojí to VW nakonec, co myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
55 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články